Skocz do zawartości

[Sztuka wyboru] Ten sam osprzęt, różne ramy - różnice między markami rowerów


roygbiv

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, zdecydowałem się założyć mój pierwszy wątek tutaj, bo jestem w trakcie wyboru roweru górskiego (2-3tys zł) po 13 latach użytkowania obecnego i po 2 tygodniach oglądania/czytania itd nie wiem już tak naprawdę na czym oprzeć decyzję, skoro we wszystkich rowerach popularnych marek takich jak Kross, Giant, Unibike, Kellys, Cube itd w zasadzie można spotkać ten sam osprzęt (przerzutki, widelce) w różnych konfiguracjach. Czym jest wobec tego marka  roweru i jakie ma znaczenie skoro i tak większość jego części jest wszędzie taka sama? Na początku myślałem, że może chodzi o ciężar, ale tu niespodzianka, bo te rowery wcale nie różnią się wagą. Jeżdżę dość sporo, ale z racji nieinteresowania się rynkiem od czasu zakupu obecnego roweru jestem laikiem i wszystkie te ramy, jeśli nie różnią się wagą, są dla mnie takimi samymi kawałkami metalu z przykręconymi do nich tymi samymi częściami. Nawet po kliku już jazdach testowych różnymi markami podobnej półki nie odczuwałem żadnych różnic.

Pomóżcie mi proszę na czym oprzeć decyzję skoro te ramy i tak podobno wszystkie powstają w Azji a później przyczepia się do nich logo danej marki i przykręca podobny osprzęt? Pytanie sprzedawców mija się z celem, bo oczywiście będą zachwalać akurat rowery dostępne w swoich sklepach:)

Pozdrawiam

Napisano

Gwarancja na ramę, geometria, dostępność serwisu, opinie, kolorystyka, cena...

Odnośnie brandowania gotowych rowerów czy ram to praktyka powszechna dla mięsa armatniego (rowery w cenie do 3-4 tysięcy). Lepsze ramy czy rowery są produkowane w fabrykach (często w azji) danego producenta (inne technologie i materiały).

Napisano

Temat wałkowany po wielekroć. Uznajesz, że trzeba jeszcze raz? Czy też nie chciało ci się trochę poszukać? Temat: "jaki rower MTB do 3000 zł"? Do 2500 zł? Do 2000 zł?

https://www.google.com/search?q=jaki+rower+MTB+do+3000+zł&oq=jaki+rower+MTB+do+3000+zł&aqs=chrome..69i57.1429999j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Albo od strony filozoficzno-fizjologicznej:

https://www.google.com/search?q=dobra+rama+czy+osprzęt%3F&oq=dobra+rama+czy+osprzęt%3F&aqs=chrome..69i57.9351j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Napisano

Pietern, dzięki za "ciepłe" powitanie, ale wydaje mi się że moje pytanie dotyka tematu pod innym kątem i to w roku 2019 a nie 2013. Nie pytam Was jaki rower kupić, tylko co właściwie warte są dane znaczki firmowe i co za nimi się kryje w podanym przeze mnie przedziale cenowym, bo jeśli tylko kolorystyka i ewentualnie dopasowanie do sylwetki to wychodzi na to, że nie jest ważne jakiej marki rower kupię ale jaki ma osprzęt w stosunku do ceny i ewentualnie jak długą ma gwarancję na ramę?

Napisano

"Ciepło" przywitał cię mój poprzednik, ja jestem ten zły. Twoje pytanie nie dotyka żadnego nowego kąta (mój drugi link*) i oczywistym jest, że jest to pytanie zakupowe i od tego zaczynasz.

* nie szukałem zbyt długo, chcesz aktualne, to sobie znajdź, na pewno są.

 

Napisano

@roygbiv szukasz w przedziale cenowym, który ludziom "nie siedzącym w temacie" wydaje się że będzie oferował jakieś cuda wianki, bo "tyle pieniędzy za rower to już panie jak do wyczynu prawie" a to nadal "entry-level" tylko ciut lepszy ;) Tu nie będzie nie wiadomo jakich różnic między ramami, no bo na ile sposobów można zrobić np. prostego hardtaila żeby się producentowi opłacał? Oczywiście będą lepiej i gorzej wykonane, o takiej czy innej geometrii, ale żaden z producentów nie będzie się tu, za przeproszeniem, spuszczał, żeby zaoferować jakieś rarytasy.

I tak - osprzęt pochodzi od firm zewnętrznych, takich jak Shimano, Sram, FSA, i wiele wiele innych. A odpowiednie miksowanie tych komponentów, żeby przyciągnąć użytkownika to osobny duży temat.

Jak już wspomniano różnice mogą bardziej polegać np. na podejściu do klienta niż na kwestiach technicznych. I zasada w tym przedziale jest prosta - im bardziej "markowy i uznany" producent, tym większy procent ceny danego roweru będzie stanowić "napis na ramie". Oczywiście jak zawsze ktoś powie, że producent X czy Y jest gwarancją tego i tamtego bo produkuje topowe rowery za ileś tam. Tylko co te topowe rowery będą miały wspólnego z tymi najprostszymi z oferty?

Tylko żebyśmy się zrozumieli - absolutnie nie sugeruję kupna pierwszego lepszego roweru byle osprzęt miał w miarę "ładny". Zastanów się czego tak naprawdę potrzebujesz, wytypuj kilka modeli, przejedź się po sklepach i koniecznie przymierz w miarę możliwości. Finalnie o kupnie może zadecydować po prostu to czy rower podoba się jako całość albo czy był dostępny od ręki w miejscowym sklepie.

Napisano

Techniczne rożnice też są. To przede wszystkim geometria ramy i różnice w tym przedziale cenowym bywają ogromne ale teź np. zdarzy sie taki rodzynek jak poszerzana główka ramy (gt avalanche sport 29) czy lekkie koła (giant talon 3 albo spec rockhopper sport). Odnośnie gwarancji to kilku producentów daje na ramę dożywotnią (spec, giant, trek, gt). Do tego dochodzi cały przekrój kieronic o różnej szerokośc i gięciu, siodełek itp.).

Napisano

Panowie, dzięki za rzeczowe wypowiedzi. Nie jestem zawodowym kolarzem jak i również nie jestem tylko "ziomkiem" śmigającym rowerem tylko po osiedlu. Robię między 2-3 tys km rocznie po mieście i po Jurze, przy czym do pracy dojeżdżam autem, więc to chyba całkiem sporo. Do tej pory na najtańszym Krossie z 2006 (da się? da się!) więc rower nawet za 3 tysi powinien być sporym przeskokiem. Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...