Skocz do zawartości

[Sztuka wyboru] Ten sam osprzęt, różne ramy - różnice między markami rowerów

roygbiv

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, zdecydowałem się założyć mój pierwszy wątek tutaj, bo jestem w trakcie wyboru roweru górskiego (2-3tys zł) po 13 latach użytkowania obecnego i po 2 tygodniach oglądania/czytania itd nie wiem już tak naprawdę na czym oprzeć decyzję, skoro we wszystkich rowerach popularnych marek takich jak Kross, Giant, Unibike, Kellys, Cube itd w zasadzie można spotkać ten sam osprzęt (przerzutki, widelce) w różnych konfiguracjach. Czym jest wobec tego marka  roweru i jakie ma znaczenie skoro i tak większość jego części jest wszędzie taka sama? Na początku myślałem, że może chodzi o ciężar, ale tu niespodzianka, bo te rowery wcale nie różnią się wagą. Jeżdżę dość sporo, ale z racji nieinteresowania się rynkiem od czasu zakupu obecnego roweru jestem laikiem i wszystkie te ramy, jeśli nie różnią się wagą, są dla mnie takimi samymi kawałkami metalu z przykręconymi do nich tymi samymi częściami. Nawet po kliku już jazdach testowych różnymi markami podobnej półki nie odczuwałem żadnych różnic.

Pomóżcie mi proszę na czym oprzeć decyzję skoro te ramy i tak podobno wszystkie powstają w Azji a później przyczepia się do nich logo danej marki i przykręca podobny osprzęt? Pytanie sprzedawców mija się z celem, bo oczywiście będą zachwalać akurat rowery dostępne w swoich sklepach:)

Pozdrawiam

Napisano

Gwarancja na ramę, geometria, dostępność serwisu, opinie, kolorystyka, cena...

Odnośnie brandowania gotowych rowerów czy ram to praktyka powszechna dla mięsa armatniego (rowery w cenie do 3-4 tysięcy). Lepsze ramy czy rowery są produkowane w fabrykach (często w azji) danego producenta (inne technologie i materiały).

Napisano

Temat wałkowany po wielekroć. Uznajesz, że trzeba jeszcze raz? Czy też nie chciało ci się trochę poszukać? Temat: "jaki rower MTB do 3000 zł"? Do 2500 zł? Do 2000 zł?