toolpusher Napisano 13 Kwietnia 2019 Napisano 13 Kwietnia 2019 Witam, Zauważyłem ze ma luz na tylnym kole i to niestety poważny. Koło Mavic z piastą SRAM X9 pod tarczę. Z pobieżnych oględzin (jestem w delegacji z rowerem, brak narzędzi) wynika, że łożysko jest zablokowane i kręci się całe z bieżnią i wyrobiło niestety piastę. Tyle co widzę od strony tarczy a od strony kasety nie mam wglądu. Czy jest sens bawić się w wymianę łożyska - pomierzyć wnętrze piasty i kupić np. 1mm większe na obwodzie i włożyć na kleju czy jednak to bez sensu bo np piasta może być wyrobiona w jajo i czeka mnie wymiana całej piasty? Piasta ma już swoje lata trochę przeżyła (dużo jazd brzegiem morza z działaniem soli), niestety nigdy nie smarowana. Wstępnie przeglądałem piasty i już nie do kupienia jest SRAM X9 w kolorze białym i wpadła mi w oko Novatec d42b 36H. Czy to dobra piasta?
Ilia Napisano 13 Kwietnia 2019 Napisano 13 Kwietnia 2019 Łożysko w wyrobionym łożu można zamocować na Loktite i ostatnio widziałem jak jeden kolega założył łożysko w wyrobionej piaście na pastę antypoślizgową do karbonu i działało. Zależy jak duży jest ten luz. Tej piasty Novateca nie znam.
toolpusher Napisano 24 Kwietnia 2019 Autor Napisano 24 Kwietnia 2019 Sprawa rozwiązana. Moje wstępna diagnoza była błędna. Łożysko było wyrobione ale nie obracało się w piaście. Łożyska, zamienniki SKF kupiłem w lokalnym sklepie i wymieniłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.