Skocz do zawartości

[piasta tylna X9] Luzy -wymiana łożyska czy całej piasty?


toolpusher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zauważyłem ze ma luz na tylnym kole i to niestety poważny. Koło Mavic z piastą SRAM X9 pod tarczę. Z pobieżnych oględzin (jestem w delegacji z rowerem, brak narzędzi) wynika, że łożysko jest zablokowane i kręci się całe z bieżnią i wyrobiło niestety piastę. Tyle co widzę od strony tarczy a od strony kasety nie mam wglądu.

Czy jest sens bawić się w wymianę łożyska  - pomierzyć wnętrze piasty i kupić np. 1mm większe na obwodzie i włożyć na kleju czy jednak to bez sensu bo np piasta może być wyrobiona w jajo i czeka mnie wymiana całej piasty? Piasta ma już swoje lata trochę przeżyła (dużo jazd brzegiem morza z działaniem soli), niestety nigdy nie smarowana.

Wstępnie przeglądałem piasty i już nie do kupienia jest SRAM X9 w kolorze białym i wpadła mi w oko Novatec d42b 36H. Czy to dobra piasta?

Napisano

Łożysko w wyrobionym łożu można zamocować na Loktite i ostatnio widziałem jak jeden kolega założył łożysko w wyrobionej piaście na pastę antypoślizgową do karbonu i działało. Zależy jak duży jest ten luz. Tej piasty Novateca nie znam.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Sprawa rozwiązana. Moje wstępna diagnoza była błędna. Łożysko było wyrobione ale nie obracało się w piaście. Łożyska, zamienniki SKF  kupiłem w lokalnym sklepie i wymieniłem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...