Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wyjęcie jednej sprężyny, bezpieczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie odnośnie bezpieczeństwa wprowadzenia zmiany w amortyzatorze przednim. Posiada on dwie identyczne sprężyny w obydwu goleniach. Odczucia z jazdy są takie, że amortyzator jest twardy, nie wybiera przeszkód tak, jak powinien i nigdy nie dochodzi do końca (ciężko nawet zejść do połowy). Po próbnym wyjęciu sprężyny z jednej strony, amortyzator pracuje zdecydowanie lepiej. Czy jest to bezpieczne pod względem zużycia, żeby w jednej goleni była sprężyna, a w drugiej jej nie było?

Napisano

To jest zupełnie podstawowy "uginacz". Nic mu nie będzie bo i tak prawdopodobnie dość szybko zakończy swój żywot.

Napisano

Jako, ze to bedzie cos podstawowego, to mozesz zrobic opcje, pozostawienia obu sprezyn a wywalenia z nich gumowych odbojnikow, takich walkow.

Tlumienia tam nie ma zadnego, wiec nic to nie zmieni a powinien pracowac wiekszym skokiem.

Jezeli to zrobisz i nie masz efektow, to wywalasz calosc z jednej goleni. Dalej za twardo to z pozostalej sprezyny wywalasz, badz skracasz gume.

Taka rzezbe musialem robic synowi kiedys pod 30kg.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Tak, to najzwyklejszy amortyzator, akurat nie zgodzę się z krótką żywotnością, ponieważ używam go już z 10 lat i po serwisie - rozebraniu wszystkiego, wyczyszczeniu, nasmarowaniu i wyjęciu jednej sprężyny pracuje bardzo dobrze (na moje potrzeby), pracuje całym zakresem i świetnie wybiera przeszkody typu korzenie. Obawiałem się tego, że po modyfikacji będzie nierównomiernie się zużywać. Jeśli tak nie jest, to w porządku. Te gumowe elementy w amortyzatorze nie są zbyt duże, amortyzator na moją wagę ugina się maksymalnie do połowy, nie sądzę, by pozbycie się ich pozwoliło uzyskać pracę na pełny zakres. Dziękuję za pomoc, zostawię w takim razie jedną sprężynę

Napisano

No u mnie te gumy byly na jakis 70% dlugosci sprezyny, wyjecie ich spowodowalo to co pisalem. Amor mial miec 100m skoku a pod moim walnieciem uzyskiwal 6-7cm, pod synem 3? Po redukcji srodka pracowal plynnie 7-8cm, przy dobiciach do 10cm bez stukniecia.

Napisano

Ta guma, żeby posługiwać się prawidłowym nazewnictwem, to elastomer :) 

Napisano

Skom, jak bylby to elatomer to bym napisal. Bawilem sie nimi juz cwierc wieku temu, a w marketowych widlach masz nazjwyklejsza twarda gowniana gume i nic wiecej. Kolo elastomera np typu MCU to nawet nie stalo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...