Gość Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 Hej, Mam mieszane uczucia po serwisie piast szosowych, ponieważ nie jestem pewny czy nie napakowałem za dużo smaru. Piasty to SORA RS300 a smar to czerwony Silkolene RG2. Dlaczego mam takie odczucie? Po pierwsze, odnoszę wrażenie że na stojaku koła nie kręcą się tak długo jak bym się tego spodziewał. Widać że brakuje im "lekkości" w kręceniu. Po drugie, po pierwszych trzech jazdach musiałem wycierać nadmiar smaru który wypłynął z przedniej piasty. Nie było tego dużo, obwódka dookoła piasty. Co zrobić w takiej sytuacji? Przelatać do końca sezonu i nie zawracać sobie głowy, czy rozebrać całość i nałożyć mniej innego smaru ( Dura Ace)? PS: Piasty skontrowane są prawidłowo, w palcach kręcą się gładko.
Mod Team michuuu Napisano 12 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2019 Teraz, skom25 napisał: Co zrobić w takiej sytuacji? Przelatać do końca sezonu i nie zawracać sobie głowy, czy rozebrać całość i nałożyć mniej innego smaru ( Dura Ace)? Jeżeli będziesz bił rekord świata w jeździe godzinnej to warto się problemem zająć, jeżeli nie - olej to. Sądzę, że smar z biegiem czasu się "przemieli" i będzie lepiej. Chyba, że jesteś chorobliwym perfekcjonistą to patrz pierwsze zdanie, jeżeli nie to też.
Gość Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 Bardziej chodzi mi o fakt czy zbyt duża ilość smaru nie spowoduje uszkodzenia piasty. Chociaż z drugiej strony, jeżeli nadmiar wypłynął, to zadziałała pewnego rodzaju "samoregulacja".
Mod Team michuuu Napisano 12 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2019 Nadmiar pewnie już się wytentegował.
seraph Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 Jeśli w palcach osie kręcą się gładko, a po założeniu do roweru masz wrażenie, że trochę zbyt tępo to może są jednak za ciasto skręcone? Regulowałeś luz w "powietrzu" czy w hakach? Oś po zaciśnięciu jest ściskana dlatego po wyjęciu z haków powinien być lekki luz. Co do ilości smaru to zgadzam się z poprzednikiem
Gość Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 Nie ja regulowałem, oddaję do serwisu bo mnie to do obłędu doprowadza Z lekkim luzem mam złe doświadczenia, bardzo ciężko ( nawet gdy próbowałem sam) uchwycić ten właściwy moment. Zawsze miałem skręcane bez luzu i koła kręciły się przyzwoicie jak na tę klasę. Oczywiście to nie jest tak, że koła kręcą się 5 sekund. Po prostu widać że nie jest to bardzo lekkie, swobodne toczenie. Podejrzewam że może to być kwestia lepkości smaru. W MTB było podobnie, po zmianie na Dura Ace jest zdecydowanie lepiej. Może piasty się jeszcze "rozjeżdżą", od serwisu zrobiłem chyba dopiero 150 km.
Mod Team michuuu Napisano 12 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2019 8 minut temu, michuuu napisał: Chyba, że jesteś chorobliwym perfekcjonistą Teraz, skom25 napisał: Po prostu widać że nie jest to bardzo lekkie, swobodne toczenie. Rozumiem, że oczy bolą od patrzenia na wysiłek tych kół.
Gość Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 No zgadłeś, trochę zboczony jestem Jednak tak jak pisałem, głównie chodzi o to czy piastom nic nie będzie. Sezon moja szybko i szkoda mi siedzieć nad kołami bez powodu Dziękuję za komentarze
dovectra Napisano 12 Kwietnia 2019 Napisano 12 Kwietnia 2019 34 minuty temu, skom25 napisał: czy piastom nic nie będzie. Nie będzie, nadmiar wylezie/wylazł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.