Skocz do zawartości

[Opony] Maxxis Ardent - Zmiana opon na 'szybsze i cichsze'


madz.madzik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

chciałabym zmienić opony w rowerze na takie o mniejszych oporach toczenia. 

Rower to Giant Fathom 2 na 27.5, a obecne opony to Maxxis Ardent. 

Potrzebuję opon do jazdy na rajdach na orientację, czyli: dużo szutrów, okazjonalne górki, piaski, pola, łąki i sporo asfaltu. Ardent są wspaniałe na polach, łąkach i błotach, ale na asfalcie zaczynam je czuć. Potrzebuję czegoś bardziej XC. 

Chciałabym się zamknąć w ok 250 zł (ehh... mniej więcej, bo poniższe modele przekraczają budżet):

Moje wyhaczone, to:

Racing Ralph TL-Ready (np. ten)

Thunder Burt (np. ten)

Race King Racesport (np. ten)

CrossMark (np. ten)

 

Macie może jakieś swoje propozycje? Albo doświadczenia z i przemyślenia na temat powyższych?

I pytanie poboczne, co oznacza dla mnie kupno opon TL-E. Obecnie mam bezdętki. Czy muszę dokupić wentyle? 

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli mogę coś doradzić, to na pewno nie bierz wersji LS - jak w tym RaRa, a jeśli już, to tylko SS ( Snake Skin ), czyli z powyższych wygrywa Thunder Burt ;)
PS
TLE to opona przystosowana pod system bezdętkowy, a że jest nowa, to trzeba ją będzie zalać na dzień dobry :icon_wink:

Napisano

To ja też przyłącze sie po prośbie o poradę...na obręcze DT XR361 29er 28h znalazłem przykładowo  Racing Ralph 29x2.25 Performance TLR , Racing Ray 29x2.25 Performance TLR Addix

Poszukuje kombinacji przód -tył, warunki górskie ,dobre toczenie ,lekkie itp..  planuje coś  kupić w tym tygodniu..aha, opony do zalania 

Napisano
6 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Jeżeli mogę coś doradzić, to na pewno nie bierz wersji LS - jak w tym RaRa, a jeśli już, to tylko SS ( Snake Skin ), czyli z powyższych wygrywa Thunder Burt ;)
PS
TLE to opona przystosowana pod system bezdętkowy, a że jest nowa, to trzeba ją będzie zalać na dzień dobry :icon_wink:

O dzięki, za radę. Będę szukać SS. Tylko... co to jest to Snake Skin?

Mlieko mam, więc mogę zalać. Mam tylko nadzieję, że nie będę musiała kupować żadnych dodatkowych akcesoriów.

Napisano
Godzinę temu, Kemusi napisał:

  Racing Ralph 29x2.25 Performance TLR , Racing Ray 29x2.25 Performance TLR Addix 

Przecież to idealny zestaw opon. Szybkie i lekkie. W zasadzie w każdy teren oprócz mocnego błota czy jazdy Enduro

 

8 godzin temu, madz.madzik napisał:

Moje wyhaczone, to:

Racing Ralph TL-Ready (np. ten)

Thunder Burt (np. ten)

Race King Racesport (np. ten)

CrossMark (np. ten)

 

Macie może jakieś swoje propozycje? Albo doświadczenia z i przemyślenia na temat powyższych?

Jak chcesz szybko i XC to jak kolega wyżej pisał Racing Ralph oraz Racing Ray 29x2.25.

Z Continentala Race King(przód i tył) lub X king (przód). Jednak wystrzegałbym się racesport lub innych super lekkich wersji dla schwalbe jak chcesz jeździć na bezdentkach i w jeździe na orientacje. Możesz szybko z boku je uszkodzić

Napisano
8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

wygrywa Thunder Burt

Tylko że to nie jest "uniwersalna" opona. Owszem szybka, lekka, cicha ale nie dla każdego (brak przyczepności trzeba umieć nadrobić) i tylko na twarde i suche. W lipcu na maraton po 5 dniach bez opadów super, ale na piachu czy wodzie nawet mokrej trawie wozi jak na łyżwach. "Sporo asfaltu..." długo żyć nie będzie, jest stosunkowo miękka. Ja bym brał RaRa.

  • Mod Team
Napisano

Snake Skin oznacza wzmocnione ścianki opony, dzięki którym trudniej ją z boku uszkodzić i nie podda się tak łatwo przy niskich ciśnieniach, a dodatkowo po zalaniu mlekiem powinna łatwo się uszczelniać, co w przypadku wersji Performance będzie trudne.

abdesign
Nie pisałem nic o uniwersalności, a chodziło o wersję SS i dlatego Burt, ale na wspomniane warunki chyba powinna wystarczyć - swoją drogą wymień oponę XC długo żyjącą na asfaltach ( ja nie wymienię, bo głównie jeżdżę w lesie ).
Mam wrażenie, że poszukiwane opony w pierwszej kolejności powinny się lepiej spisywać na asfalcie, a dopiero potem w terenie...

EDIT
Niestety SS są w wersjach Evo, a te z założenia są bardziej miękkie, więc i na asfaltach żyją krócej...

Napisano

@KrissDeValnor po prostu mam skromne przeświadczenie (oczywiście mogę się mylić), że nikt kto pyta w sposób nieco ogólnikowy o opony, przy okazji wspomina o asfalcie nie jest docelowym użytkownikiem Burt'ów. To bardzo specyficzna wymagająca opona na dość ograniczone warunki pogodowe i terenowe. Pojechałbyś na niej zmienny średnio/lekki teren wiosną albo jesienią po deszczu, nawet dwa dni po?

Co do LS i SS to oczywiście pełna zgoda.

PS. Czemu mam wymieniać opony XC na asfalt, podpadłem Ci czymś? ;) Kojarzysz Furious Fred'y?

Napisano

Dziękuję za odpowiedź , wrzuciłem zapytanie bo chodzą potwierdzone plotki,ze trafiają sie niesymetryczne i potrafi znosić...takie niespodzianki. Ikon mi nie pasuje i chyba zaryzykuje wcześniej wskazany zestaw. Pozdro 

Napisano

Hej, 

RaRa brzmi świetnie, ale najtaniej za 400 zł. Wypstrykałam się trochę z kasy ostatnio i serio ten budżet absolutnie to jest 300. Jak abdesign słusznie zauważył, nie jestem kolarzem-wyjadaczem, nie chcę bić rekordów prędkości. Jedyne na czym mi zależy, to coś lepszego na zróżnicowane warunki (czyt. w tym asfalt) niż Maxxis Ardent. 

Mega dzięki!

Napisano
6 godzin temu, kipcior napisał:

Proponowalbym Vittorie Barzo. 

Poczytałam trochę o tych opopnach i w kilku miejscach  były porównane do Ardenta. A ja chcę właśnie odejść od Ardenta. Barzo jest chwalone za przyczepność, ale nikt się nie wypowiadał nt. oporów toczenia. Wygląda fajnie, tak ogólnie, ale chyba nie mam wyboru i muszę zainwestować w RaRa.

Dodatkowe pytanie za 1000pkt. - jeździłam do tej pory na 27.5 x 2.25 -- czy jak kupię np. 2.1 to trochę mnie to przyspieszy? 

Napisano

Myślę, że o wiele większe znaczenie ma różnica masy i bieżnika pomiędzy ardentem i np. taką barzo (barzo ma niskie opory - zresztą przy ardencie to co nie wybierzesz z opon xc będzie szybsze)

Masz:

1. Barzo

2. RaRa

3. Ardent

opony.jpg

Napisano

A właśnie!! Bo mi umknęło, że 27,5 szukasz. Patrz jaka promka za topowe Mezcale, z G+ i mlekiem w walizce:

 

https://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-2x-mezcal-iii-graphene-27%2C5x2%2C25-tnt-pit-stop-250ml-556079

 

Ja na nich na twardym łącznie już zrobiłem 7000km i planuję do końca tego roku czyli jeszcze 5k przejechać. W zimie zamieniłem je miejscami bo tylna była lekko podjechana. Bardzo szybkie, bardzo trwałe, pierwszy raz w całym roku nie złapałem ani jednego kapcia.

Napisano

Ardent to jest kotwica, miałem te opony i po prostu każda inna, którą ujeżdżałem była szybsza. Barzo, ma podobny bieżnik do Rocket Ron, a to też jest bardzo szybka opona tylko nie polecam z uwagi na bardzo szybkie zużycie. 
Mezcale G+ mam teraz, są znakomite ale na twarde. Beskidy koło Bielska-Białej jak najbardziej. Ale taki Lasek Wolski w Krakowie po deszczu to był dramat. 

  • Mod Team
Napisano

Ja się wyłamałem i bez bicia przyznaję się do minimalizowania kosztów - mam nadzieję, że bez utraty jakości i trwałości.
Do tej pory miałem komplet RaRa - przód Performance, tył Evo SS, a teraz jestem w trakcie zmiany ( przód już siedzi ), bo wybrałem mało znane i niepopularne Vredestein - przód Black Panther w wersji Extreme, a tył też Czarna Pantera, tyle że Xtrac ( obie 2.2" i 120 TPI ).
Normalnie kosztują 120 - 160 zł za sztukę, a ja kupiłem dwie za 118 zł :icon_cool:
Na popularnym portalu aukcyjnym wiszą jeszcze pojedyńcze sztuki w tej cenie ( tzn. 59 zł/szt. ) - są jeszcze : 2" Spotted Cat i zwykła wersja Czarnej Pantery, różniąca się od Xtrac ciągłością środkowego paska klocków.
Schwalbe po 2 stówy za sztukę - :no:, dziękuję, postoję ;)
PS
Mówię oczywiście o oponach na koła 27,5".
Jest jednak pewien minus - już na starcie opona wymaga użycia łyżki i to przy zakładaniu tylko jednej strony ( wąska obręcz pewnie też nie pomaga )...

Napisano

Zawsze są jeszcze sprawdzone i lubiane  "najpopularniejsze opony na ziemi" czyli podstawowe zwijanie conti Race King za 90 zł sztuka, albo cst jack rabbit za 100 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Podlecze się do tematu. Też jeżdżę na Ardentach ale szukam czegoś mniej topornego na asfalcie. Jeżdżę obecnie 70/30 asfalt/szutry, lasy bez szaleństw. Co byście polecili?? 

Napisano

Zastanawiałem się nad oponami w rozmiarze 2.0 ale po przeczytaniu kilkunastu wątków to odradzacie cieńsze opony dla chłopa 100kg +. Kolejna kwestia czy zrezygnować z mleka na rzecz dętek ??

Napisano

2.2 to trochę lepsza amortyzacja, komfort, ja do 2.0 nie planuję wracać mimo, że kuszą oponki po 500gr sztuka w takim właśnie rozmiarze.

Podobnie z mlekiem, też myślę, że powrotu w moim przypadku nie ma. Jedyne co, to na zimę czyszczę oponę bo nie wiem jak mleko na mrozie będzie działać, czy nie zamarznie w zimie jak przyjdą większe mrozy. Generalnie poza kosztem coroczenego zalewania i koniecznością chwili zabawy z tym (co akurat lubię) mleko moim zdaniem wad nie ma. A to, że przez półtora roku nie złapałem ani pół kapcia to wystarczający powód aby godzić się na te drobne niedogodności.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...