bartek109 Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 Cześć, Czy w złomku, jak na załączonych obrazkach, da się założyć v-brake albo mini v-brake? Planuję zamianę kół na nieco szersze, trekkingowe (opona 42-622, Continental AT Ride 28x1.6) i wypadałoby się przyjrzeć hamulcom. Obecnie ma stare wh-r-501 z oponą cx comp 700x35c. Pozdrawiam, Bartek
Garlock Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 Da się bez problemu założyć v-brake'i. Tylko musisz zmienić klamki - inny ciąg linki.
SoloTM Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 Można. Tylko wraz z klamkami ( dźwignie hamulca ). Te do v brejków muszą być inaczej wygięte.
bartek109 Napisano 9 Kwietnia 2019 Autor Napisano 9 Kwietnia 2019 Hej, dzięki! Klamki muszę na pewno zmienić, bo obecne mają chyba ze 200 lat. 'Spec' w serwisie rowerowym powiedział, że nie da się zmienić na v-brake... miałem pewne wątpliwości. Jako że rower odświeżam ze "starych ale jarych" elementów (czyli slx/xt sprzed kilku lat), polecicie jakieś modele do upolowania?
dovectra Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 1 - masz nie takie klocki z przodu. 2 - masz źle ustawione hample. 3 - zamiast canti możesz dać mini-vki , mają taki sam uciąg linki.
bartek109 Napisano 9 Kwietnia 2019 Autor Napisano 9 Kwietnia 2019 Tak tak, wiem że jest brzydko i nieskładnie, ale nie w tym rzecz w tym poście. Co do mini-v, boję się trochę, że jak dam większe opony, to mi nie wejdą, a klamki i tak muszę zmienić, poszedłbym więc w stronę klasycznych v-brake'ów. Dzięki za uwagi, w każdym razie : ]
dovectra Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 Mini mają 1-1, 5 cm krótsze ramiona, opona wejdzie, gorzej z błotnikami.
Ilia Napisano 9 Kwietnia 2019 Napisano 9 Kwietnia 2019 Spokojnie możesz dać v-ki. Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się w jakieś mini tylko zwykłe duże założyć by nie martwić się o pierdoły jak prześwit i td. Zmieniając hamulce wymień też pancerze bo stare będą się kurczyć przy hamowaniu. I zmieniając hamulce nie oszczędzaj też na pancerzach, bo one w przypadku V mają duże znaczenie. Mam chyba podobny rower do Twojego, Gianta, który ma już ze 40 lat. Dałem u siebie V-ki bo starych hampli już nie dało się regulować w pewnym momencie. Ja w swoich dwóch rowerach dałem V-breki Avid SL. Kosztują trochę więcej niż takie zwykłe V-breki ale świetnie hamują i praktycznie nie trzeba ich regulować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.