Skocz do zawartości

[MTB 29er] bitwa myśli między markami


Adrid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zwracam się do doświadczonych ludzi z prośbą o pomoc w wyborze roweru.  W skrócie, żeby nie zanudzać. Aktualnie mam wysłużoną Meride V-10 26" koła. Zamierzam zakupić MTB 29er. Rower ma służyć zarówno do jazdy po asfalcie jak i po lesie - w przyszłości chce spróbować pojeździć trochę po górach. Ostatnio okazało się, że mam znajomego w sklepie, który sprzedaje tylko rowery marki Specialized - bardzo je chwalą, jak chyba każdy sprzedawca robi z swoimi rowerami. Szukałem na internecie wielu porównań tzw. topowych i zarówno masowych marek tj. Merida, Kross, Trek, Gianta, Specialized, ale nigdzie nic konkretnego nie da się znaleźć. Budżet jaki chce przeznaczyć na rower to granica ok. 3500 polskich złoty. Rozglądając się po internecie zwróciłem uwagę przede wszystkim na takie rowerki jak:

1. Specialized Rockhopper Expert

2. Specialized Rockhopper Comp

3. Merida Big Nine 300

4. Merida Big Nine 200

5. Kross Level 5

6. Kross Hexagon 8

7. Trek X-Caliber 7

8. Trek Marlin 7

Na Specialized mam rabat dlatego znalazł się tutaj expert

Czy któryś z nich wyróżnia się czym specjalnym ? Czy są inne modele w podobnej cenie na które warto zwrócić uwagę ? Czy faktycznie ten cały Spec jest tak dobry jak go chwalą ? Dobrze wiemy, że kwestia rabatu kusi zakupem danego roweru, ale wolę kierować się osprzętem, a nie znajomościami. 

Będę wdzięczny za każdą informację. Na sam koniec dodam tylko, że wzrost to 183cm, a waga 117kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eazy no faktycznie, różnica tylko dwóch zębów bo większość ma 36 i 24/22. A pytanie z innej beczki. Czy ten rower też jest godny uwagi: https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29-1--ge--2019. Zwrócił moją uwagę tutaj napęd z przodu, bo aż 3 blaty i nawet dobre wyposażenie roweru jeśli chodzi o manetki i przerzutki. Nie wiem tylko czy tarcze 160 na hamulcach są ok - inne firmy proponują 160/180. Rowerek ogólnie moim zdaniem cenowo jest ok i wyposażeniowo. Wiadomo, że ma się to nijak do rockrider'a z decathlonu, ale jak to gdzieś kiedyś ktoś ładnie powiedział - że rowerów nie kupuje się w takich sklepach - choć, papier mówi że to niezła maszyna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Giant z napędem 3x10 trąci myszką :) Odkąd pojawiły się kasety 11 i 12s, to z przodu wystarcza 1, maksymalnie 2 blaty. Rozwiązanie 3 x 10 jest dużo cięższe (korba), wymaga więcej 'wajhowania' i powoli zaczyna wychodzić z obiegu. Ma też oczywiście swoje plusy - przede wszystkim tańsze części (kaseta, łańcuch, etc.), gdyż rozwiązania 10s od kilku lat są wypierane z rynku przez 11 i 12s. Pewnie jeszcze jakiś czas będzie gościć w tańszych rowerach, ale jeżeli szukasz roweru, który ma Ci posłużyć kilka sezonów to osobiście bym się w taki napęd już nie pchał. 

Co do Deca - marka może różnie się kojarzyć, ale robią naprawdę sensowne rowery i mają bardzo dobre warunki gwarancji. Podzespoły masz wszędzie tych samych producentów. Różnica jest w ramie. Tutaj z kolei masz dożywotnią gwarancję od Deca. 

Do tego ten Rockrider jest w systemie 'switch & ride', który umożliwia zastosowanie w tym rowerze kół 27,5, 29 oraz 27,5+, co czyni go bardzo uniwersalnym. Dla mnie osobiście ciekawy jest wariant rotowania kołami 27,5+ oraz 29 (można w Deca dokupić drugi komplet kompatybilnych kół). Zwykłego 27,5 raczej bym tam nie pakował, aczkolwiek Deca dopuszcza taką opcję. 

Niemniej jednak napis na ramie nieraz bierze górę nad racjonalnymi argumentami i jest to całkowicie zrozumiałe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eazy Napis Rockrider, ale produkcja w fabryce BTwin, a sam BTwin dobrą marką jest. Rower ten tak jak napisałeś, ma mi posłużyć przez kilka lat - nie jestem osobą która zmienia rowery co 2/3 lata. Czyli mówisz, że napęd 10 może po prostu odejść do lamusa i będą potem problemy z częściami itd. ?

Rozumiem, że masa korby też swoje robi, ale w tym momencie jeżdżę, na Merida Matts 10-V i jak już rower na start będzie o ten 1kg lżejszy nawet z napędem 3 x X to będzie jakaś dodatkowa różnica. 

A jak wspomniałem wcześniej, muszę do wielu ciekawych miejsc dojechać czy to drogami czy ścieżkami rowerowymi w mieście dlatego prędkość też się przyda. Przy 40 x 11, będzie znaczna różnica niż przy 34 x 11 w prędkości. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :)

Edytowane przez Adrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Simple napisał:

Jak latasz po mieście non stop 35kmh+ to rzeczywiście blat 34z może być za mały :D Nie oszukujmy się, utrzymać w mieście taką prędkość to wyczyn.

Znów dojazdy w ciekawe miejsca to nie jest 15-20km. Bardziej koło 10, dlatego znów prędkość 35+ nie jest tak bardzo potrzebna.  Bardziej bym się skłaniał do średniej 30+

Edytowane przez Adrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy blacie 36t i koronce 10t bez problemu jestem w stanie przekroczyć 40km/h, ale utrzymanie przez dłuższy czas tej prędkości w mieście jest nierealne. Do tego dochodzi mało aerodynamiczna pozycja na rowerze. Najczęściej prędkości wypadają w przedziale 20-30km/h i tutaj blat 34, czy 36t w zupełności wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się właśnie w tym roku przesiadłem na 1x10, ale mam z przodu 32t, i to faktycznie troszkę mało na płaskim, nawet w lesie. Ale jeździłem na 34t, i to już powinno być wystarczające, planuję zmienić u siebie. A ten Rockrider mi się podoba, gdyby był dostępny w zeszłym roku, to pewnie bym teraz na nim (albo xc500) jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...