Gość Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Hej, Mam nietypowe pytanie do właścicieli kół/ piast szosowych tylnych. Czy mógłby ktoś z Was zmierzyć suwmiarką rozstaw piasty tylnej? Nie chodzi o szerokość ośki, tylko o rozstaw od jednej do drugiej nakrętki kontrującej.
itr Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 najpopularniejsze 120, 126, 130 mm a dziś to dołączają jeszcze nowe typy piast z wielką osią, rozumiem że nie pytasz o nie.... 130 to klasyczna piasta szosowa ze zwykłym zaciskiem na 8/9/10 b 135 to jak wyżej tylko MTB Teraz pojawia się poszerzanie 142 i więcej https://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html
Gość Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Nie chodzi o to, bo że 130 mm to wiem. Chodzi o to, że moja rama ma rozstaw widełek 129,5. Przy aktualnej piaście musiałem skracać tulejkę dystansową bo nie wchodziła gładko w widełki. Zastanawiam się czy to kwestia że aktualna piasta była szeroka, czy może jednak rama jest trochę za wąska w kontekście piast dostępnych na rynku. Także pytanie pozostaje otwarte.
Janu_sz Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Przecież te 0,5 mm to praca materiału, jakaś tolerancja wykonania ( np. w mocowaniach, rozstawie amortyzatorów samochodowych jest 0,2-0,5 mm ), a nawet pewnie czasami podczas procesu produkcji jakiś opiłek, zgrubienie farby.
itr Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 są ramy z 132,5 aby wkładać dwa rodzaje kół więc nie stresuj się, co to za rama? Może rozgięta z 126 albo po lakierze proszkowym?
Janu_sz Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Właśnie z ciekawości sprawdziłem swoje dwa MTB. Między jednym a drugim jest różnica jakieś 1,5 mm a oba na na QR9 Do tego ramę bez większej siły wyginasz spokojnie po 5 mm w obie strony bo przecież metal pracuje... Nie rozumiem pytania autora wątku.
Gość Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Accent Apex, nowa. Grubość lakieru też robi swoje. Pytanie wynika z ciekawości, niczego więcej. Taki już zboczony jestem, że lubie wiedzieć różne rzeczy
Janu_sz Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Ale przecież nawet jak położysz na boku ramę to pod własnym ciężarem pewnie z 130mm zrobi się ze 12x, tylny widelec nie jest 100% sztywny, tak jak i przedni. Nawet gdybyś miał pręt metalowy o tym przekroju to na tej dł. nie wiem 50-60 cm miałby swoje bicia przy nawet pewnie ziemskim przeciążeniu. Rozumiesz o czym myślę ?
Gość Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Wiem, natomiast nigdy nie spotkałem się z sytuacją żeby trzeba było rozchylać widełki żeby weszło koło. Dlatego zastanawiam się czy rama jest minimalnie węższa niż jest to na ogół, czy piasta była wyjątkowo szeroka. Z ta zmiana wymiaru pod wlasnym ciezarem ramy to bez przesady, to nie jest plastelina.
Janu_sz Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 W Treku mam tak, że muszę rozchylić widełki, żeby weszło koło ( tak jak by je ściskało i niby lekko, a jednak jak podniosę nie zamknięty zacisk to nie próbuje wypaść samo pod ciężarem ). To samo koło wchodzi w GF na luzie
Gość Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 O widzisz, to jest właśnie ciekawe spostrzeżenie i sytuacja o której nie miałem pojęcia że może zaistnieć.
Janu_sz Napisano 6 Kwietnia 2019 Napisano 6 Kwietnia 2019 Dawno to zauważyłem, ale jakoś nie zaprzątam sobie tym głowy. Martwiłem się bardziej amortyzatorem, bo do RockShoxa muszę naprawdę dużo siły użyć żeby włożyć koło, a przy 20 letnim jakimś no name nieserwisowanym chyba od nowości wchodzi na ludzie, tak jak w sztywny też.
Gość Napisano 26 Kwietnia 2019 Napisano 26 Kwietnia 2019 Krótka aktualizacja. Kupiłem nowe koła Shimano, wszystko pasuje na styk, koło wsuwa się z minimalnym oporem. Rozstaw piasty to 130,1 mm. Przy okazji obejrzałem także haki i warstwa farby jest dość gruba, ale zeszlifowaniem zajmę się po sezonie. Także tym razem obeszło się na niepotrzebnej panice. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.