mosiek94 Napisano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, Proszę o pomoc w wybraniu najlepszej opcji i wskazaniu różnic, które przemawiają za wyborem roweru. Mam 180 cm wzrostu, czy rama 19" będzie dobra ? Jaka jest różnica w przerzutkach 2x10 a 3x10 ? Rower Merida BIG.NINE 300 czerwony 2019 - 3699 zł Specyfikacja RAMA BIG.NINE TFS ROZMIAR RAMY S(14.5") - M(17") - L(18.5") - XL(20") - XXL(22") KOLOR METALLIC RED(DARK RED/BLACK) WIDELEC Suntour XCR LOR, Air, skok 100mm, STR, Blokada skoku PRZEŁOŻENIA 20 PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Deore PRZERZUTKA TYŁ Shimano XT Shadow MANETKA PRZÓD Shimano Deore MANETKA TYŁ Shimano Deore MECHANIZM KORBOWY FSA Alfa Drive, 36-22 ATC WKŁAD SUPORTU FSA TH-7420ST Cartridge Bearing KASETA Shimano HG50, 11-36 ATC, 10 GER WAGA (kg) 13,22 ROZMIAR KÓŁ 29" PIASTA PRZÓD Shimano TX505, 100x9 WHF, 32 SPH, Centerlock PIASTA TYŁ Shimano TX505, 135x9 WHR, 32 SPH, Centerlock OBRĘCZE MERIDA Comp CC, 20 IWR DĘTKI Ultralite-29 OPONA PRZÓD Maxxis Ikon, 29x2.2", zwijana OPONA TYŁ Maxxis Ikon, 29x2.2", zwijana HAMULEC PRZÓD Shimano MT-200 HAMULEC TYŁ Shimano MT-200 KIEROWNICA MERIDA Expert CC, szerokość 720mm WHB, 10 RHB MOSTEK MERIDA Comp CC, 31.8 DSH, 6 ASD SIODŁO MERIDA Comp CC SZTYCA MERIDA Comp CC, średnica 30.9mm DSP, 0 SSB MERIDA BIG NINE 500 ZIELONY 2018 - 3479 zł Rama ALU / Big 9 TFS BC-SRozmiar ramy S(14.5"), M(17"), L(18.5"), XL(20"), XXL(22")Widelec Manitou Markhor Comp 29Przełożenia 20rzerzutka P Shimano Deore doublePrzerzutka T Shimano Deore ShadowMatentka P/T Shimano Deore SL-M6000Korba Shimano Deore M6000 36-26Kaseta Shimano CS-HG500-10 11-42TRozmiar kół 29"Piasta P/T Shimano CenterlockObręcze Merida Big Nine comp CCOPONA P/T Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijanaHamulec P/T Shimano M315Kierownica Merida Expert CC 720 R10Mostek Merida Comp 31.8 7Siodło Merida SportSztyca MERIDA comp SB0 30.9mmWaga 12,4 kg Rower Kellys GATE 30 2018 - 3499 zł RAMA: Wyposażona w sztywne osie potrójnie cieniowana, lekka aluminiowa rama dzięki sportowej geometrii RRC (Race Ready Concept) gwarantuje doskonałe prowadzenie i pełną kontrolę zarówno w warunkach wyścigowych jak i podczas treningu. HAMULCE: Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano to gwarancja najwyższej skuteczności hamowania i precyzyjnej kontroli w każdych warunkach bez ryzyka przegrzania czy utraty mocy. NAPĘD: Napęd 2x10 Shimano Deore XT/Deore jest wydajny, trwały i precyzyjny, oferując szeroki zakres przełożeń dla każdych warunków terenowych. WIDELEC: Blokada skoku Remote Speed Lockout oraz precyzyjna praca widelca SR Suntour XCR gwarantuje łatwe pokonywanie wzniesień, płynność jazdy i komfort w każdym terenie. Specyfikacja rama KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle rozmiary ram S / M / L widelec widelec SUNTOUR XCR RLR Air (29), 100mm, air / Remote Speed Lockout / 15Q-Loc thru axle stery FSA 1.5 integrated suport SHIMANO SM-BB52 korby SHIMANO Deore (18) M6000-2 Hollowtech II (36x26) - length 170mm (S), 175mm (M - L) manetki SHIMANO Deore (18) SL-M6000 Rapidfire Plus przerzutka przód SHIMANO Deore (18) M6020-D (direct mount) przerzutka tył SHIMANO Deore XT M781 (direct mount) ilość biegów 20 kaseta SHIMANO CS-HG50-10 (11-36) łańcuch KMC X10EL (112 links) hamulce SHIMANO M365 / 365 Hydraulic Disc tarcze hamulcowe SHIMANO 180mm front / 160mm rear dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M365 piasty NOVATEC Disc (15x100mm / 12x148mm / 32 holes) oś thru axle SR SUNTOUR Q-Loc 15x100mm front / NOVATEC 12x148mm rear obręcze KLS Madmax Disc 622x19 (32 holes) szprychy stainless steel black opony SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25) wspornik kierownicy KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 70mm (S), 80mm (M), 100mm (L) kierownica KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L) chwyty KLS Advancer 2Density sztyca KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L) siodło KLS Avenger pedały KLS Master - alloy Rower Cube Attention SL 29 szaro-żółty 2018 - 3484 zł Specyfikacja RAMA: Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand ReadyROZMIARY RAM: 27.5: 14", 16", 18" // 29: 17", 19", 21", 23"WIDELEC: RockShox Recon Silver TK SoloAir, PopLoc, 100mmSTERY: FSA No.10, Semi-IntegratedMOSTEK: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mmKIEROWNICA: CUBE Rise Trail Bar, 680mmGRIPY: CUBE Performance GripPRZERZUTKA TYŁ: Shimano XT RD-M781-DSGSL, Shadow, 10-Speed PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore FD-M618, Downswing, 31.8mm ClampMANETKI: Shimano Deore SL-M6000, Rapidfire-PlusHAMULCE: Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (180/160)KORBA: Shimano Deore FC-M617, 36x22T, 175mmŁAŃCUCH: Shimano CN-HG54KASETA: Shimano CS-HG50, 11-36TPIASTA PRZÓD: Shimano HB-M3050, QR, CenterlockPIASTA TYŁ: Shimano FH-M3050, QR, CenterlockOBRĘCZE: CUBE ZX20, 32H, DiscOPONY: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25PEDAŁY: CUBE Aluminium MTBSIODŁO: CUBE Active 1.1SZTYCA PODSIODŁOWA: CUBE Performance Post, 27.2mmZACISK SZTYCY: CUBE Varioclose, 31.8mmWAGA: 13,5 kg Edytowane 5 Kwietnia 2019 przez mosiek94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2019 Najszerszy zakres przełożeń masz w cube (36/11 - 22/36) potem w big nine 500 (36/11 - 26/42 - bardzo zbliżone do cube) potem reszta. W napędzie 3x10 dochodzą przełożenia "prędkościowe" - typu 44/11 czy 42/11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosiek94 Napisano 5 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2019 Niestety nie rozumiem o co chodzi z tymi zakresami przełożeń. Czyli na napędzie 3x10 maksymalna prędkość będzie większa niż w 2x10 ? Ma ktoś jeszcze jakąś alternatywę dla tych rowerów które wymieniłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2019 Na papierze Merida Big Nine 500 i Cube mają lepsze amortyzatory - Rock Shox i Manotou vs XCR Air. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2019 Jeśli przy blacie 44 dasz radę kręcić z taką samą kadencją jak przy 36 z przodu, to tak - maksymalna prędkość będzie większa ... Istotniejszy jest chyba jednak "drugi koniec" - przy 22/36 (jeden obrót korby = 0,61 obrotu koła) będzie lżej na podjazdach niż przy 26/36 (1 obrót korby =0,72 obrotu koła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.