Skocz do zawartości

[Który rower wybrać] Inwestować czy szukać nowego roweru?


LukaszQQ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Chciałbym się Was poradzić ponieważ moja wiedza na temat rowerów nie jest wystarczająca :) Mam rower, który zakupiłem kiedyś jako używany. Do tej pory sporadycznie na nim jeździłem lecz chce w końcu zainwestować w niego bądź kupić nowy. Pierwsze co to na pewno muszę wymienić koła ponieważ są one za małe. Mam 180 cm wzrostu i 90 kg wagi. Co byście mi polecili? Jeżdżę tak naprawdę po ścieżkach rowerowych czy po asfalcie. Tutaj wrzucam zdjęcia mojego roweru: https://imgur.com/a/nW6qpVm 

Bede wdzięczny za solidną pomoc. Dziękuję, pozdrawiam :]

Napisano
Teraz, LukaszQQ napisał:

Pierwsze co to na pewno muszę wymienić koła ponieważ są one za małe.

Ale, że co ? Wrzucisz zamiast 26" 29" ?

P.S. Ale o napęd to Ty dbaj kolego, bo co byś nie miał to zaniedbane długo nie posłuży.

Napisano

Hmm a te koła które mam nie są za małe do mojego wzrostu i wagi? To są 24 cale? Rower kupiłem kiedyś jako używany i w końcu chce go odświeżyć. 

Napisano

i myślisz, że wrzucisz 26" zamiast 24" ? 

Kupowanie dla gościa o wzroście 180 cm roweru na 24" już było błędem. Ja bym to doprowadził do ładu, sprzedał i dołozył do najtańszych krosów, fitnesów itp.

Napisano

Dziękuję, tak jak myślałem :) Doprowadze go do ładu:) Podpowiesz co musiał bym kupić żeby go odświeżyć? :) Myślałem, że zostawię tylko ramę a pozostałe elementy wymienię lecz wygląda na to że tak się nie da. 

Napisano
Teraz, Janu_sz napisał:

Wyczyść i pchnij komuś. Inwestowanie w to mija się z sensem jeśli Ty masz na tym jeździć.

Tak zrobię. Hmm mniej więcej ile jest warty ten rower? :)

Napisano

To jest rower na ramie 20 cali i kołach 26, więc ok dla Ciebie. Jak nie chcesz wydawać dużo pieniędzy to wyczyścić, przesmarować, jakies zardzewiałe jeśli są linki/pancerze wymienić, koła dm 24 są pancerne, kaseta widze 8 biegów, da siętym jeździć, ale trzeba mu przegląd zrobic.

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

To jest rower na ramie 20 cali i kołach 26, więc ok dla Ciebie. Jak nie chcesz wydawać dużo pieniędzy to wyczyścić, przesmarować, jakies zardzewiałe jeśli są linki/pancerze wymienić, koła dm 24 są pancerne, kaseta widze 8 biegów, da siętym jeździć, ale trzeba mu przegląd zrobic.

Dzięki, Teraz to już mam metlik w głowie :) jeżdżę sporadycznie na rowerze. Raz koła 24 cale a raz 26:) chce go rozkręcić i doprowadzić do ładu. Ten bieżnik nie pasuje na jazdę po ścieżkach rowerowych czy asfalcie?:)

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

To jest rower na ramie 20 cali i kołach 26, więc ok dla Ciebie. Jak nie chcesz wydawać dużo pieniędzy to wyczyścić, przesmarować, jakies zardzewiałe jeśli są linki/pancerze wymienić, koła dm 24 są pancerne, kaseta widze 8 biegów, da siętym jeździć, ale trzeba mu przegląd zrobic.

Widziałem 559 na obręczy, ale skoro twierdzi, że 24" ...

Napisano

Pewnie zasugerował się napisem  alexrims dm24 na obręczach ;) Opony do wymiany jeśli asfalt. Swoją drogą te obręcze jak wspomniałem są mocne.

Na asfalt, kostkę, nawet na  ubite szutry to coś takiego będzie bdb. Lekka opona, wkładka antyprzebiciowa, szybka, niskie opory toczenia :

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-city-jet-kg-sbc-ls-opona-drut-26x2-00-7732982076

Czarne też sa na allegro, kilka pln drozsze, mi się taki kolor podoba.

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Pewnie zasugerował się napisem  alexrims dm24 na obręczach ;) Opony do wymiany jeśli asfalt. Swoją drogą te obręcze jak wspomniałem są mocne.

Na asfalt, kostkę, nawet na  ubite szutry to coś takiego będzie bdb. Lekka opona, wkładka antyprzebiciowa, szybka, niskie opory toczenia :

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-city-jet-kg-sbc-ls-opona-drut-26x2-00-7732982076

Czarne też sa na allegro, kilka pln drozsze, mi się taki kolor podoba.

Doprowadze go do ładu, kupię te opony. Rozumiem że na te obręcze będzie wszystko pasowało? :)

Napisano

Tak, tylko trzeba caly rower przejrzeć żeby się dowiedzieć w jakim jest stanie. Czy piasty mają luz, czy koła proste ( mimo, że mocne ) czy przerzutki proste, hak ramy, suport czy nie ma luzu, stery czy się kręcą ok, czy korba jest ok, napęd wygląda na podjechany, ale jeszcze posłuży ( kaseta/łańcuch )

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Tak, tylko trzeba caly rower przejrzeć żeby się dowiedzieć w jakim jest stanie. Czy piasty mają luz, czy koła proste ( mimo, że mocne ) czy przerzutki proste, hak ramy, suport czy nie ma luzu, stery czy się kręcą ok, czy korba jest ok, napęd wygląda na podjechany, ale jeszcze posłuży ( kaseta/łańcuch )

Heh dużo tego ':) znajdę jakieś instrukcję jak to ogarnąć? Dużo potrzebuje do tego narzędzi? 

Napisano

Jeśli nie wiesz jak to lepiej się za to nie zabierać, oddac do serwisu. Poradniki wg. mnie to są pisane/nagrywane dla kogoś kto ma jakieś pojęcie, klucze, zaczynając od zera, bez narzędzi  i wiedzy to te poradniki na nic sie nie przydadzą. W zalezności gdzie mieszkasz serwis będzie kosztował od 40 do 100 pln ( robocizna )

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Jeśli nie wiesz jak to lepiej się za to nie zabierać, oddac do serwisu. Poradniki wg. mnie to są pisane/nagrywane dla kogoś kto ma jakieś pojęcie, klucze, zaczynając od zera, bez narzędzi  i wiedzy to te poradniki na nic sie nie przydadzą. W zalezności gdzie mieszkasz serwis będzie kosztował od 40 do 100 pln ( robocizna )

Podjadę do serwisu, zobaczę co z tego wyjdzie. Będzie w porządku to zakupie opony. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...