naku Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Witam planuję zmieniać v-brake na tarcze a nie chcę wydać więcej niż zapłaciłem za rower. Rower lazaro integral v3 z klamko manetkami m4000 rower używany jako dojazdowy do pracy dzienne 35-40 km waga wraz ze mną około 130 (ja+sakwy i rower) trasę mam na płaskim terenie są odcinki gdzie ponad 45km/h lecę Przy avid bb5 to bym wykorzystał stare klamko/manetki przy zmianie na hydraulike chyba skazany jestem tylko na br m4050 bo nie chcę pchać się w jeszcze większe koszta proszę o poradzę bo v trochę nie dają rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 masz 3 wybory: 1. mechaniczne, gdzie różnice odczujesz tylko na mokrym (tak z mojego doświadczenia),a normalnie możesz być nawet lekko zawiedziony 2.hybrydy, które wsadzisz raczej do swoich klamkomanetek np.: gianta (nie są złe, lepsze niż każdy mechanik gorsze niż "prawdziwa" hydraulika) 3."prawdziwe" hydrauliki- najdroższe, ale też dostajesz najlepszą modulację i na moje najmniej upierdliwe. Oczywiście zaraz tu wyskoczy masa entuzjastów mechaników (przerabiałem parę modeli promax, tektro, avid) i żaden nie podszedł pod średniej klasy hydraulikę avida. Tylko pytanie do czego potrzebujesz. Co innego ciężkie górskie maratony, co innego miejska dżungla. Dlaczego v-ki nie dają rady, może lepiej wydać kasę na lepsze v-ki. Masz tam w ogóle mocowania pod tarcze- tak może głupio zapytam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Teraz, nossy napisał: Masz tam w ogóle mocowania pod tarcze- tak może głupio zapytam? Nie ma. Integral V3 jest pod Vbrake. I od tego trzeba zaczynać. Ale przy 130 kg i 45 km dzienne wymiana kół na jakieś porządne z mocowaniem na tarcze wygląda na dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naku Napisano 31 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Ten integral ma szczęki trekrto ale chyba jakieś kiepskie obecnie mam założone klocki author abs-3cc i nie hamuje to najlepiej trzeba bardzo mocno przycisnać, koło tylko z przodu bym musiał wymienić bo z tyłu jest już wymieniane i można tarcze założyć. Otwory z przodu jak i z tyłu w standardzie IS A do czego potrzebuję trasą która jeżdżę często zające, sarny i dziki przecinają akurat na odcinkach gdzie można spokojnie jechać z prędkość powyżej 40km/h i zdążyło się kilka razy że zając sobie biegnie wzdłuż drogi równo że mną i nagle przecina drogę zaraz przed kołem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 A teraz ja głupio zapytam, a to tylne wymienione kolo, ono jest uniwersalne, czyli pod Vbrake oraz tarcze, czy tylko pod tarczę. Bo jak tylko pod tarcze to by wyjaśniało dlaczego nie hamuję. Alternatywnie proponuję zastanowić się nad wymianą V-brake-ów na takie z prawdziwego zdarzenia, z równoległym ustawieniem klocków i innymi bajerami. Przychodzi mnie do głowy BR-M739, były też inne modeli. Może @SoloTM tu zajrzy, będzie wiedział. :). Do tego ewentualnie klamkomanetki poziomu Deore LX, ale obecne alivio jest nie najgorsze. upd. ewentualnie AVID SD5/7. Jest też bardzo mocna Magura hs33, ale tam swoja klamka, bo to hydraulika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 ale ja pytałem o ramę i amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Jeśli chcesz pozostać przy v brejkach i wycisnąć z nich max ( lub blisko max ) to musiałbyś zmienić też klamki. Klamkomanetki St-m4000 są ok, cena do jakości bardzo przyzwoita, ale klamki siłą i sztywnością nie grzeszą. Możesz zacząć od wymiany samych szczęk. Najmocniejsze v brake to br-m750, potem br-m760, 739, 570. Xtr-a nie wymieniam specjalnie z jednego powodu, nawet używane są bardzo drogie. Dodatkowo upewnić się, że obręcze proste, klocki w hamulcach dobre, poprawnie ustawione szczęki, linki nierdzewne szlifowane i masz w stosunku do tego co teraz, czyli st-m4000 + v brake tektro - jakieś + 30 % mocy więcej. Po zamontowaniu klamek bl-m739,750 lub klamkomanetek st-m750 będziesz miał dodatkowe +25 % siły. ( ocena subiektywna, ale uwierz mi, że jest przepaść ) Wszystkie te rzeczy są używane bo nowych już nie ma od lat. Nie tracą na wartości. Trudno kupić, łatwiej sprzedać. Używane hamulce - szczęki na 2 koła - to trzeba zapolować - jakieś 120-150- ( 200 pln max z klockami jak nowe, wymienne okładziny ) i to trzeba polować teraz bo wcześniej, jeszcze do niedawna, przez jesień, zimę to co chwila coś jest na olx/allegro. Klamki - też trzeba polować - od około 80-100 pln w górę za komplet. Klamkomanetki st-m750 to 150-200 pln w bdb stanie. Same manetki - tu więcej modeli - od sl-m750,751,760 ( xt ) po około 100-150 pln poprzez sl-m570,571,580 ( około 100-120 pln ) Na wszystko lub prawie wszystko trzeba polować, niestety. Co do tarcz w Twoim rowerze to widzę, że rama nie ma mocowania do zacisków, a i widelec też nie ( chyba, że masz jakiś model z widelcem, który ma takie mocowanie ). /edit Może zacznij od wymiany klocków na nowe, dobre, wyczyszczeniu obręczy i ustawieniu porządnym szczęk. np. https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-v-brake-merida-bs-md018-na-2-kola-7883092773 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Ta rama ma z tylu mocowanie do zacisku, natomiast na amorze rzeczywiście nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naku Napisano 31 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 W ramię jak i widelcu są otwory na standard IS ale może faktycznie spróbuje coś z tymi V zrobić chociażby wymieniać linki bo na obecnych już z 16000km przejechane, chciałem tanio i dobrze ale coś chyba tak się nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Teraz, naku napisał: W ramię jak i widelcu są otwory na standard IS Z widelcem to chyba zależy od roku produkcji czy co tam Transrower mial w magazynie. Bo u mnie na Kands Maestro na widelcu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Jeśli są mocowania, to sorry. Zacznij od linek ( nierdzewne, szlifowane shimano od 5-6 pln na allegro ) , pancerzy ( jakiś czarny alhonga z metra cięty - metr po około 3 pln ) plus końcówki metalowe ( ale nie aluminiowe ) na pancerz + klocki, oczyścić i odtłuścić obręcze, wycentrować ( jeśli jest bicie ) porzadnie ustawić i będzie lepiej pewnie niż jest. Tarczówki to wymiana piast ( czyli de facto koła ) + osobno manetki + klamki z zaciskiem + tarcze = nie będzie tanio. ( jeszcze przewody będą za długie i trzeba przyciąć je żeby to jakoś wyglądało - dodatkowa usługa ) /edit I warto wtedy na tacę dać z 5-10 pln i zdrowaśkę żeby nie ciekły i nie piszczały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2019 dobrze zrobione przeciekać nie będą, ale zważając na wydatki to faktycznie lepiej koledze chyba zainwestować w dobre v-ki niż bujać się z tarczami. Na suchym różnicy nie odczuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naku Napisano 2 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2019 Dzięki wszystkim za pomoc na chwilę obecną zamówię mam nowe linki, pancerze, końcówki i klocki. Przyznam się że hamulce zaniedbane mam co innego napęd tam chyba aż za bardo bo co 300-400km zamiana łańcucha, co 2-3 wymiany dokładne czyszczenie napędu nie lubię jak jaki kolwiek dźwięk wydobywa się podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.