Skocz do zawartości

[Dętka] Dwa "kapcie" pod rząd


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Mam problem z szosą, a dokładniej łapaniem "kapci" w przednim kole. Dwa dni pod rząd, po mniej więcej tym samym dystansie 30 km. Dziurka jest od strony obręczy, dwa razy mniej więcej w podobnym miejscu.

W tamtym roku przejeździłem 800 km bez przygód na zestawie:

- Opony Schwalbe Lugano

- Standardowe dętki, chyba Rubena albo Schwalbe

- Plastikowe opaski na obręcz

W tym roku mam założone:

- Opony Continental Grand Prix

- Dętki Mitas w lekkiej wersji ( 75g)

- Materiałowe opaski Accent

Opony odpadają od razu, tak jak pisałem, dziurka jest od strony obręczy. W takim razie co robić?

1. Czy taka opaska jak poniżej, wykonana z plastiku będzie lepsza od tej materiałowej? 

opaska-na-obrecz-schwalbe-super-hp-2-304

2. Czy jeżeli obręcz ma wewnątrz 17 mm, to mogę wziąć opaskę 18 mm? A może wziąć 20 mm żeby zakryła więcej obręczy?

3. Jakie wziąć dętki? Szczerze mówiąc to mi się odechciało lekkich, jakoś przeżyję te 50g więcej. Continental w wadze około 100g będzie ok?

Jeżeli ktoś miałby chwilę, to poproszę o przykłady ze sklepu centrumrowerowe.pl, prawdopodobnie tam będę wszystko zamawiał.

Moi kandydaci:

Opaska: Schwalbe Super HP 28" x 18 mm

Dętki: Continental Race lub Schwalbe Standard

Napisano
  • snejki klasyczne o krawężnik
  • snejki kamyczkiem żwirkowym w sam głąb obręczy ( takie jak w szytkach, w oponie rzadkość)
  • przytarcia od plastikowej opaski za wąskiej do obręczy (tak czasami wkłada się szersze opaski tak aby przywierały 3D od brzegu do brzegu np 20 mm do  szer wewnętrznej 16)
  • miejsca po przyszczypaniu łyżką, lub rantem przy zakładaniu opony,
  • łyżka do opon wyszczerbiona, urażająca lekko dętkę podczas manewrów
  • miejsca po wytarciu brzegów dętki fabrycznie zwiniętej w kartoniku i  długo w nim wożonej ( wibracje i tarcie) - ale to zwykle jest boczne pęknięcie dętki z opóźnieniem
  • aluminiowy ostry  brzeg, wiór z otworu na szprychę, przeszywający materiałową opaskę ciśnienie wgłębia pęcherz w materiał i wiór atakuje( ale w mojej przygodzie to była flywejt  opaska Maxxisa)
  • wada dętki ( samoistna dziura za dziurą najczęściej w jednej linii, cierpliwie można nakleić np 6 łatek  pod rząd przy siódmej już jednak zmieniając dętkę na nową) była zła seria tanich z dekathlonu, ale lata temu, ostatnie bez gwintu, nie sprawiają mi żadnych problemów.

wybierz właściwą odpowiedź.

ps szerokość opaski dobierz taśmą izolacyjną na wymiar swojej obręczy, z odkużaczem usuń alumiowe wióry z wnęcza komór obręczy, papierem ściernym opracuj ewentualne zadziory na gniazdach szprych..

 

Napisano

Idź do Biedronki, są w wyprzedaży ( lub nie ) za bodaj 6 pln :

http://produkty-z-bdr.blogspot.com/2017/10/tasmy-robocze-niteo-tools-z-biedronki.html

2 x owiń obręcz i będzie ok. Serio.

I będziesz miał na dłuuugo i na zapas.

" Taśmy izolacyjne Niteo Tools z Biedronki mają długość 8 metrów i szerokość 18 mm. W opakowaniu mamy 4 sztuki w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i czarnym. "

Napisano

Nie wiem. W MTB mam takie same opaski Accent oraz dętki Extralight i problemów nie było.

Napisano

Ale ciśnienie mniejsze w mtb i każda niedoskonałość wychodzi. ( przy dużym ) Możliwe też, że dętki w mtb masz z grubszymi ściankami.

Napisano

Taśmy izolacyjne to jest loteria, czasem się rozpływa klej z czasem i nie wiadomo jak te z Biedronki się zachowają w górach na zjazdach albo kiedy rower zostanie na słońcu... przy 8 atmosferach używałem tylko awaryjnie na chwilę albo pozycjonując główną plastykową " za wąską" na miejscu.(   środku)

Napisano

W górach nie testowałem w rowerze szosowym. Poza tym pierdyliard kół tym owinąłem ( różne tanie taśmy, ale takie pcv właśnie, są charakterystyczne, nie twarde nie materiał typu plecionka ) i wszystko ok. 

Polecam spróbować.

Napisano

 .... Zipy z biedronki pękają na mrozie minus trzy, przy dotknięciu na ten przykład...Nie wiadomo jaką taśmę akurat zapakował chińczyk w tej partii dla biedronki...  i czy nie będzie się mazać i pocić w reakcji klej taśma gumy dętki ... Mi się takie krążki taśmy trafiły kilka razy tylko w momencie gdy nimi coś oklejasz są w porządku.

Sam mogę stosować patenty,  na własne ryzyko, ale 8 atmosfer pchających bieda taśmę w okienko nypla z ostrym rantem  nie polecę osobie trzeciej... zdarza się że szosowe opaski - plastiki są przecięte i sporo, nieodwracalnie wygrzybkowane !

Do ciśnienia stosować należy dopuszczone,  bezpieczne produkty... kto rzeźbi - jego sprawa.  Nawet nie wiem czy moja taśma Stana do MTB ma dopuszczenie do 8 atmosfer...trzeba spojrzeć w specyfikacje...

 

Napisano

Taśma odpada, nie lubię "alternatywnych" rozwiązań. Dodatkowo zostanie klej na obręczy, a ja lubię mieć czystko i schludnie.

Wracamy do pierwotnego pytania o dętki i opaskę.

Napisano

No może przy szosie i 8 barach lepiej dac dedykowaną ( choć do szosy też zakladałem i nikt nie wracal/narzekał ) ale do mtb/trekking to bez mrugnięcia okiem. Do 4-5 barów. Naprawdę przez lata to było ... dużo kół.

Napisano

Dobra, pojawia się problem.

Zmierzyłem wewnętrzną średnicę obręczy, jest to jednak +/- 14 mm. Aktualna opaska ma 15 mm.

Schwalbe w ofercie ma rozmiar 14 mm i 16 mm. Tyle że 14 mm ma dopuszczalne maksymalne ciśnienie określone jako 7 Bar. 

Którą brać?

Napisano

nie mierz średnicy tylko  zrób test papierka dociśniętego od brzegu do brzegu bo on się rozpłaszczy i wypełni rowek na środku obręczy oraz wejdzie pod wybrzuszenia na których zapiera się suwmiarka... zacznij od 20 mm, wepchnij palcem i sprawdź czy rozpłaszcza się krzywo na wymiar ten papierek.

Obrecz-700c-Accent-Roadrunner-CNC-36H-BIALA.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...