Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, witam wszystkich, mam na imię Mateusz i jestem nowy na tym forum 
Poszukuje rady.
Chcę zmienić tylny hamulec bo ten co mam w tej chwili ( Shimano BR-M615) wydaje się słaby, za słaby do moich potrzeb. 
Zapierdzielam po lasach, jazda typowo trailowa i freeride, zjazdy i podjazdy 
kombinowałem już z tym hamulcem na różne sposoby, mianowicie odpowietrzałem, przetestowałem wszystkie rodzaje klocków, czyściłem tarczę i nic. 
myślę nad zakupem hamulca SLX M7000 i tu pytanie do was
czy odczuje różnicę w sile hamowania między tymi hamulcami
tarcza którą w tej chwili posiadam to Shimano RT-66 180mm
i okładziny ktore mam na dzien dzisiejszy to Jagwire DC A585

Pozdrawiam

Napisano

Skok klamki przy przednim jest taki sam jak przy tylnym w stojącym rowerze? To koło blokuje się tak późno przy hamowaniu na oba hamulce czy tylko na tył?

Istnieje szansa, że nawet po wymianie hamulca nie poczujesz różnicy (satysfakcjonującej), bo tylny hamulec jest zawsze słabszy lub zwyczajnie wydaje się słabszy, bo i przewód jest dłuższy i nacisk na tylne koło jest sporo większy, więc ciężko zerwać przyczepność "od tak".

Napisano (edytowane)

Mam obecnie 615 w swoim trailowym rowerze, tarcza również 180 i klocki metaliczne - ważę 85kg i porównując je nawet do SLX w Enduro niczego mi nie brakuje w sile hamowania - latam ostro w dół i heble spokojnie zatrzymują ten rower. Coś u Ciebie na pewno jest nie tak tym bardziej, że piszesz o tylnym hamulcu który dużo łatwiej jest zablokować. Moje klamki nie dochodzą do gripa a siła hamowania jest naprawdę wystarczająca na szybkich zjazdach (hamuję jednym palcem bez problemu). Może weź imbusa i spróbuj ustawić odległość samych klamek, odtłuść tarcze. 

Edytowane przez Selvan82
Napisano (edytowane)

generalnie obydwa hamulce są takie sobie, skok klamki jest taki sam
tyle że z przodu mam klocki żywiczne (jakieś proste shimano) a z tyłu te jagwire
bawiłem sie z ustawieniem klamek, tarcze odtłuszczałem 3 dni temu, klocki mają 2 dni

Edytowane przez ByMySide
Napisano

Moim zdaniem już sam fakt że klamki musisz dociskać do samego gripa świadczy, że nie jest tak jak być powinno - piszesz że nie zapowietrzony na 100%. Mimo wszystko przelałbym je ponownie dla świętego spokoju. Jeśli tarcze są odtłuszczone, klocki metaliczne dotarte i też nie są zatłuszczone (czasami niektórzy podczas obfitego psikania brunoxem amortyzatora załatwiają sobie nieświadomie klocki) to 615 powinna naprawdę skutecznie Cię zatrzymać. 

Napisano
5 minut temu, seraph napisał:

Istnieje szansa, że nawet po wymianie hamulca nie poczujesz różnicy (satysfakcjonującej), bo tylny hamulec jest zawsze słabszy lub zwyczajnie wydaje się słabszy, bo i przewód jest dłuższy i nacisk na tylne koło jest sporo większy, więc ciężko zerwać przyczepność "od tak".

Nie no, nie żebym się kłócił, ale jest dokładnie odwrotnie. Tył blokuje się jako pierwszy. Dlatego żeby szybko wyhamować, przekłada się tyłek daleko poza siodełko. Bez tego tylne koło blokuje się przy byle okazji.

Pomiędzy M615 a M7000 nie będzie wybitnej różnicy. Co prawda SLX ma minimalnie większe, ceramiczne tłoczki, ale nie powoduje to gigantycznej różnicy.

Napisano
2 minuty temu, ByMySide napisał:

klocki mają 2 dni

Teraz doczytałem dopiero, pewnie jeszcze ich nie dotarłeś odpowiednio jak są prawie nowe. Przelej porządnie te heble, ustaw klamki, dotrzyj klocki - musi być ok. Te heble naprawdę dają radę - uwierz mi, między moimi SLX w Enduro nie ma kosmicznej różnicy. 

Napisano

Już wszystko padło.

1. Klamka w niezapowietrzonym układzie nie dochodzi do gripa, nie ma takiej opcji

2. Dwudniowe klocki to mogą być niedotarte... ale równie dobrze mogą być i tłuste.

3. Gdybyś miał odpowietrzony układ i dotarte klocki generalnie sprawne ale mimo wszystko zbyt słabe dla Ciebie hamulce to bym Ci polecił wymianę samego zacisku na br-mt520

Napisano

może troche podkoloryzowałem że klamka podchodzi pod sam grip ale biorąc pod uwagę to jak daleko oddalilem klamke od kierownicy potrzebuje długiej drogi by zablokować koło
i całkiem sporo siły 

Napisano

wyczyść klocki od strony tłoczków, zamontuj je ponownie, następnie zaciśnij mocno klamkę np trytką czy sznurkiem i zostaw na noc. Następnego dnia zobacz czy na klockach nie ma śladów z oleju

Przy 180mm na tyle ten hamulec powinien jednym palcem blokować koło

Napisano
Godzinę temu, skom25 napisał:

Nie no, nie żebym się kłócił, ale jest dokładnie odwrotnie. Tył blokuje się jako pierwszy.

Pewnie to i tak już nic nie wniesie do tematu, ale oczywiście, że masz rację tylko pod warunkiem, że hamuje się równo na oba koła to rower leci mocno do przodu odciążając tylne koło, które łatwiej się blokuje. Jak ktoś jeździ jak "ukrainą" i chce hamować tylko tyłem to to koło ma akurat mocno obciążone. Dlatego zapytałem o technikę hamowania skoro ktoś chce wymieniać tylko tylny hamulec na mocniejszy.

Napisano

Jak już wymieniać to przód, bo to nim się głównie hamuje. A stary zacisk z przodu dać do tyłu, jeśli obecnego nie uda się uratować.
U siebie zmieniałem z tyłu serię 3xx na SLX M7000. Różnica jakaś jest ale wcale nie porażająca, a u Ciebie będzie jeszcze mniejsza. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...