ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Dzień dobry, witam wszystkich, mam na imię Mateusz i jestem nowy na tym forum Poszukuje rady. Chcę zmienić tylny hamulec bo ten co mam w tej chwili ( Shimano BR-M615) wydaje się słaby, za słaby do moich potrzeb. Zapierdzielam po lasach, jazda typowo trailowa i freeride, zjazdy i podjazdy kombinowałem już z tym hamulcem na różne sposoby, mianowicie odpowietrzałem, przetestowałem wszystkie rodzaje klocków, czyściłem tarczę i nic. myślę nad zakupem hamulca SLX M7000 i tu pytanie do was czy odczuje różnicę w sile hamowania między tymi hamulcami tarcza którą w tej chwili posiadam to Shimano RT-66 180mm i okładziny ktore mam na dzien dzisiejszy to Jagwire DC A585 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Marca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Nie możesz zablokować koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 koło sie blokuje po dojściu klamki pod sam grip zaciskanej przez dwa palce hamulec na 100% nie jest zapowietrzony ważę 80 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Skok klamki przy przednim jest taki sam jak przy tylnym w stojącym rowerze? To koło blokuje się tak późno przy hamowaniu na oba hamulce czy tylko na tył? Istnieje szansa, że nawet po wymianie hamulca nie poczujesz różnicy (satysfakcjonującej), bo tylny hamulec jest zawsze słabszy lub zwyczajnie wydaje się słabszy, bo i przewód jest dłuższy i nacisk na tylne koło jest sporo większy, więc ciężko zerwać przyczepność "od tak". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 (edytowane) Mam obecnie 615 w swoim trailowym rowerze, tarcza również 180 i klocki metaliczne - ważę 85kg i porównując je nawet do SLX w Enduro niczego mi nie brakuje w sile hamowania - latam ostro w dół i heble spokojnie zatrzymują ten rower. Coś u Ciebie na pewno jest nie tak tym bardziej, że piszesz o tylnym hamulcu który dużo łatwiej jest zablokować. Moje klamki nie dochodzą do gripa a siła hamowania jest naprawdę wystarczająca na szybkich zjazdach (hamuję jednym palcem bez problemu). Może weź imbusa i spróbuj ustawić odległość samych klamek, odtłuść tarcze. Edytowane 25 Marca 2019 przez Selvan82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 (edytowane) generalnie obydwa hamulce są takie sobie, skok klamki jest taki sam tyle że z przodu mam klocki żywiczne (jakieś proste shimano) a z tyłu te jagwire bawiłem sie z ustawieniem klamek, tarcze odtłuszczałem 3 dni temu, klocki mają 2 dni Edytowane 25 Marca 2019 przez ByMySide Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Moim zdaniem już sam fakt że klamki musisz dociskać do samego gripa świadczy, że nie jest tak jak być powinno - piszesz że nie zapowietrzony na 100%. Mimo wszystko przelałbym je ponownie dla świętego spokoju. Jeśli tarcze są odtłuszczone, klocki metaliczne dotarte i też nie są zatłuszczone (czasami niektórzy podczas obfitego psikania brunoxem amortyzatora załatwiają sobie nieświadomie klocki) to 615 powinna naprawdę skutecznie Cię zatrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 ok, zrobie jak mówisz, odpowietrze je jeśli to nie pomoże jaki polecasz hamulec do około 350-400 zł dla moich zastosowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 5 minut temu, seraph napisał: Istnieje szansa, że nawet po wymianie hamulca nie poczujesz różnicy (satysfakcjonującej), bo tylny hamulec jest zawsze słabszy lub zwyczajnie wydaje się słabszy, bo i przewód jest dłuższy i nacisk na tylne koło jest sporo większy, więc ciężko zerwać przyczepność "od tak". Nie no, nie żebym się kłócił, ale jest dokładnie odwrotnie. Tył blokuje się jako pierwszy. Dlatego żeby szybko wyhamować, przekłada się tyłek daleko poza siodełko. Bez tego tylne koło blokuje się przy byle okazji. Pomiędzy M615 a M7000 nie będzie wybitnej różnicy. Co prawda SLX ma minimalnie większe, ceramiczne tłoczki, ale nie powoduje to gigantycznej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 2 minuty temu, ByMySide napisał: klocki mają 2 dni Teraz doczytałem dopiero, pewnie jeszcze ich nie dotarłeś odpowiednio jak są prawie nowe. Przelej porządnie te heble, ustaw klamki, dotrzyj klocki - musi być ok. Te heble naprawdę dają radę - uwierz mi, między moimi SLX w Enduro nie ma kosmicznej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Jak dla mnie to jeśli klamka dochodzi pod grip to jest albo zapowietrzony albo coś z nim nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 odpowietrzę je i dam znać na dniach czy coś to pomogło ja sie nie uda to się wywieszam białą flagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Wyjmij też klocki i sprawdź czy nie ma na nich oleju, z tyłu od strony tłoczków - możliwe że puściły uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Już wszystko padło. 1. Klamka w niezapowietrzonym układzie nie dochodzi do gripa, nie ma takiej opcji 2. Dwudniowe klocki to mogą być niedotarte... ale równie dobrze mogą być i tłuste. 3. Gdybyś miał odpowietrzony układ i dotarte klocki generalnie sprawne ale mimo wszystko zbyt słabe dla Ciebie hamulce to bym Ci polecił wymianę samego zacisku na br-mt520 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 I jeszcze napisz co masz za tarcze (model) ew. fotę wrzuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Przecież napisał Shimano RT-66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ByMySide Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 może troche podkoloryzowałem że klamka podchodzi pod sam grip ale biorąc pod uwagę to jak daleko oddalilem klamke od kierownicy potrzebuje długiej drogi by zablokować koło i całkiem sporo siły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 wyczyść klocki od strony tłoczków, zamontuj je ponownie, następnie zaciśnij mocno klamkę np trytką czy sznurkiem i zostaw na noc. Następnego dnia zobacz czy na klockach nie ma śladów z oleju Przy 180mm na tyle ten hamulec powinien jednym palcem blokować koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Godzinę temu, skom25 napisał: Nie no, nie żebym się kłócił, ale jest dokładnie odwrotnie. Tył blokuje się jako pierwszy. Pewnie to i tak już nic nie wniesie do tematu, ale oczywiście, że masz rację tylko pod warunkiem, że hamuje się równo na oba koła to rower leci mocno do przodu odciążając tylne koło, które łatwiej się blokuje. Jak ktoś jeździ jak "ukrainą" i chce hamować tylko tyłem to to koło ma akurat mocno obciążone. Dlatego zapytałem o technikę hamowania skoro ktoś chce wymieniać tylko tylny hamulec na mocniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Jak już wymieniać to przód, bo to nim się głównie hamuje. A stary zacisk z przodu dać do tyłu, jeśli obecnego nie uda się uratować. U siebie zmieniałem z tyłu serię 3xx na SLX M7000. Różnica jakaś jest ale wcale nie porażająca, a u Ciebie będzie jeszcze mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.