kemyr Napisano 25 Marca 2019 Napisano 25 Marca 2019 Witajcie, Posiadam napęd 1x11 z korbą RaceFace Turbine i zębatką 30t, łańcuch Sram PC-1110. Zębatka ma ok 3000km przebiegu. W momencie gdy założę nowy łańcuch, zębatka po obrocie lekko go podwija zamiast wypuszczać. Gdy założę jeden ze starszych/używanych łańcuchów, wszystko jest ok. Każdy ze wspomnianych używanych łańcuchów ma ok 1000km przebiegu. Czy jest możliwe aby zębatka po takim przebiegu była już zużyta i powoduje taki efekt ?
seraph Napisano 25 Marca 2019 Napisano 25 Marca 2019 Może nie zużyta, ale zęby delikatnie się ugniotły i przez to rozszerzyły na pracującym "zboczu". Teraz są ciut za ciasne i nie chcą tak łatwo wychodzić z ogniw stąd problem. Używane łańcuchy są luźniejsze, więc pracują normalnie. Miałem to samo kiedyś z zębatce 28T, bo mimo, że nie była NW to to, że ma długie zęby wystarczyło. Ja spiłowałem dremelem zęby po bokach i pomogło. Jak masz możliwość to możesz też ciut zeszlifować, a jak problem jest tylko irytujący to może spróbuj go przeczekać.
kemyr Napisano 25 Marca 2019 Autor Napisano 25 Marca 2019 Dzięki @seraph. Zawsze myślałem że myślałem że oznakami zużycia zębatki jest przeskakiwanie łańcucha, ale to co piszesz ma sens.
seraph Napisano 25 Marca 2019 Napisano 25 Marca 2019 Ostatecznie zużycie właśnie do tego prowadzi, ale zmiana profilu zęba to jest proces, który trwa od pierwszych przejechanych km.
bladawiec Napisano 2 Listopada 2019 Napisano 2 Listopada 2019 Cześć. Na wstępie powiem tylko, że z problemem opisanym wyżej waśnie się zetknąłem. Postaram się opisać. Przejechałem na napędzie 1*9 z zębatką N-W około 2000 góra 3000 km. Po sprawdzeniu łańcucha jego zużycie plasuje się na 0,75 wpada w ogniwo, przy 1,0 nie wpada (mówię o tym typowym sprawdzianie do zużycia łańcucha za kilkanaście zł.). Po wymianie łańcucha na nowy tak jak u kolegi wyżej łańcuch podczas pedałowania podwija się o zęby. Po zdemontowaniu i wymyci zębatki widać na powierzchniach pracujących z łańcuchem, że zęby są wygniecione i tworzą się jakby rozprasowane i żeby z charakterystycznym rantem, który własnie moim zdaniem haczy o łańcuch i powoduje jego podwijanie. Przerabiałam to na kilku już zębatkach NW. Moim zdaniem świadczy to o słabej jakości aluminium, które się nie ściera tylko plastycznie odkształca (ściera pewnie też) Zębatka to zakupiona na all ... EFKan dość tania bo coś około 50 zł. Zamówiłem zębatkę polskiej firmy Banless około 2* droższa. Chcę się przekonać czy również będzie takie coś miało miejsce? Jakie są wasze doświadczenia z droższymi zębatkami? czy warto kupować te drogie? Pozdrawiam Tomasz
m0d Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 @bladawiec IMHO może to spotkać prędzej czy później każdą aluminiową zębatkę NW, zwłaszcza małą jak w MTB, gdzie się siły rozkładają na mniejszej ilości zębów. Mi się zdarzyło do tej pory raz z jakąś "prototypową" zębatką kupioną po taniości na allerogo. Mam też dwa Banlessy, 28T i 38T, ale jeszcze nie wymieniałem w tych rowerach łańcucha.
bladawiec Napisano 5 Listopada 2019 Napisano 5 Listopada 2019 Udało mi się reanimować zębatkę okrągłym pilnikiem spiłowując te wystające poza nominalny ząb, utworzone podczas eksploatacji ranty. Jednak zamontowałem zębatkę odwrotnie i działa bez zarzutów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.