MajoG Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Witam. Chciałbym zapytać, czy istnieje możliwość, aby do tylnej piasty DT Swiss 350 Straight Pull zastosować jakiś adapter, aby przejść ze standardu 12x142 na 12x148 ? Pozdrawiam GM
Dokumosa Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Takie coś jedynie: https://www.aliexpress.com/item/Bicycle-Rear-Hub-Adapter-Thru-Axle-12-x-142-to-12-x-148-Boost-Fork-Conversion/32849981630.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dPR6ZuP Jednak trzeba być świadomym ograniczeń - nie zmieni to piasty w piastę boost tylko umożliwi montaż standardowej piasty w hakach 148. Tym samym sztywność koła się nie zmieni jak również będzie standardowa linia łańcucha i to jest największa bolączka. Niektóre ramy nie pozwolą na montaż standardowej korby (non boost), która dawałaby możliwość zachowania zgodności linii łańcucha z kasetą. Poza tym DT odcina się od tego typu rozwiązań (wystosowali notkę, że nie biorą za takie wynalazki żadnej odpowiedzialności i robimy to na własne ryzyko...). Jeździłem na tym rozwiązaniu cały ubiegły sezon w moim primalu. Było skakanie, katowanie itp. I przy mojej masie 110kg rozwiązanie działało bez najmniejszego zajęknięcia.
MajoG Napisano 24 Marca 2019 Autor Napisano 24 Marca 2019 Wielkie dzięki za dogłębne wyjaśnienie Powiedz mi jeszcze, u Ciebie to rozwiązanie działa z jaką korbą? Problemy z linią łańcucha Ci dopadły? PS. Widzę na obrazkach, że jeden dystans jest na 6 śrub. To się przykręca do kołnierza po tarczę? Jeśli tak to skucha, bo mam piastę w wersji z mocowaniem tarczy Center Lock Pozdrawiam
Dokumosa Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Z korbą zwykłą (nie boost) ale... to korba 2x z założonym tylko dużym blatem (więc linia łańcucha w okolicy 51 z małym hakiem). W przypadku primala max tarcza jaka wejdzie na taką korbę to 32T. Jeśli miałbyś korbę z linią standardową 50mm to wątpię czy primal zmieści tarczę 30T. Większych problemów z linią łańcucha nie było (tylko 1mm różnicy). Co do adapterów to widziałem też takie na centerlock (zamiast tej 3mm podkładki i dłuższych śrub jest odpowiedni adapter ale nie pamiętam czy nie wymaga to wtedy zastosowania tarczy 6 śrub).
Janisław Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Jest jeszcze takie coś do centerlocka, endcapy oraz adapter tarczy z offsetem: https://mrpbike.com/products/better-boost-hub-conversion-kits?variant=12922509557802
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.