lKuba Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Cześć,Szukam opony do miasta - do 25kmh przy której jak najmniej się zmęczę. Co 200m zatrzymanie, częściej zwalnianie do 5-10km przed pieszymi, dziurami i przejazdami. Po lekturze forum prawie każdy zwraca uwagę na niską wagę oraz rzadziej żeby były (semi)slicki. Kandydaci:https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/spicer.html 650g 3 gwiazdki w "rolling". 65złhttps://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon.html 810g 4 gwiazdki czyli wg nich lepiej się toczą. 80złhttps://www.schwalbe.com/en/tour-reader/little-big-ben.html 695g 3,5 gwiazdki dla wersji active. Wszystkie 1,5" 65złWiadomo, że toczenie a rozpędzanie to 2 różne rzeczy dlatego która wymaga mniej wysiłku do w/w stylu jazdy?Jest jeszcze marathon racer, ale czy warto dopłacać do 100zł i czy poczuję różnicę? Są też mniej trwałe od zwykłych marathonów.https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-racer.html 495g 5 gwiazdek.
lKuba Napisano 17 Marca 2019 Autor Napisano 17 Marca 2019 Rower crossowy na sztywnym widelcu. https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside120-id_8405304.html
m0d Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 A musi być to Szwalbe i musi być mega pancerna i wytrzymać nie wiadomo ile tysięcy kilometrów? Jeśli nie, to sugeruję przyjrzeć się Continentalowi Speed Ride. Za około 80zł masz wersję zwijaną, która waży jakieś 430g, ma przy tym też wkładkę antyprzebiciową i fajnie się toczy. Używam tych opon m.in. do jazdy po mieście na wszelkiego rodzaju twardych nawierzchniach a także do "szutrowania" gdzieś nad Wisłą i nie mam zastrzeżeń. Jedyne dwa kapcie, które złapałem były z winy dętki i obręczy a nie opony, a nieraz przetoczyłem się po tłuczonym szkle, jakichś drutach, itp. Tylna dorobiła się w końcu małego rozcięcia,ale nadal trzyma się kupy bez problemu. Z minusów: nie radzą sobie w śliskim błocie i na sypkich nawierzchniach typu głębszy piach czy bardzo luźny żwir/żużel/kamyczki (w końcu to semi slick z delikatną "tarką" na czole i bardzo małymi klockami bocznymi i nie do tego był projektowany), po około 2000km zaczęło być już widać zużycie na tylnej oponie. Mnie osobiście nie przekonują gumy "trekkingowe" ważące tyle co dwa razy "większa" guma do ostrej rąbanki w terenie. Jestem w stanie przeboleć szybsze zużycie. Nie wiem, może jakbym miał jechać na wyprawę do Mongolii to bym kupił takiego "pancernika". Albo jakbym był mega-sknerą
lKuba Napisano 17 Marca 2019 Autor Napisano 17 Marca 2019 Akurat do miasta zgadzam się, że nie trzeba pancernej 1kg opony do 10000km. Niektórzy muszą jeszcze je po schodach targać. Byle miała przyzwoitą ochronę antyprzebiciową, żeby kapcie łapać max 2x w roku.Wkleiłem linki do Schwalbe bo mają porównane opory toczenia i liczyłem na teoretyczną dyskusję przydatną dla każdego - czy odczuję 100-300g różnicy w wadze w miejskim stylu jazdy? Czy to możliwe, żeby lżej się jeździło na cięższej a zarazem wytrzymalszej oponie niż na lżejszej? W necie są też niezależne pomiary oporów toczenia marathonów i wyszło im, że są niskie - 21W. @m0ddziękuję za propozycję na pewno je przetestuję, bo drutówkę można dostać prawie połowe taniej niz marathon racer, a waga tak samo niska. https://www.sbike.pl/continental-opona-continental-speed-ride-28x1.60-700x42c-reflex-drutowa-o_l_8207.html
dovectra Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 Ja smigałem na marathonach mondialach drutach 1, 4 cala po mieście. Byłem zadowolony, przyczepność dobra, czoło opony odporne, 0 kapci. Ale po dwóch sezonach eksplodował y mi boczki, ponoć przetarły się od jazdy na niskim ciśnieniu. Niby sprawdzam co 2-3 tygodnie, a tu nagle dostała bicia., Okazało sie że w dwóch miejscach oplot się zerwał. Dystrybutor powiedział że to moja wina i tyle. Trochę jestem zniesmaczony , to opony to jednak za 100 zł i to marathony czyli liczyłem na większą wytrzymałość., A zachowały się gorzej niż stare kendy za 20 zł.
Gość Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 Panaracer RibMo. 700x35. super guma na miasto do sztywnego crossa. Ujezdzam juz 3ci sezon.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.