theridrox Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Mam nieco stary rower, na którym jeżdżę od dłuższego czasu i wszystko jest w porządku oprócz hamulców. Są już dosyć wysłużone i chciałem je wymienić na nowe ale w internecie nie za bardzo mogę znaleźć części do hamulców typu U-brake wiec pomyślałem że zapytam czy można wymienić tego typu hamulce na te opisane jako V-brake, a jeśłi można to czy jest to opłacalne i czy sam dam rade to zrobić
Tatanka Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 U-brake montowane są na piwotach tak jak v-brake , więc się da wymienic. Czy dasz radę sam , to tego nie wiem. Ale mając minimalne zdolności manualne zapewne tak. Są filmiki o montażu v-brake , więc możesz sprawdzić czy dasz radę.
SoloTM Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Te nowoczesne u-brejki występują na piwotach te stare to raczej nie - tu raczej chodzi o hamulec typu caliper. ( choć może się mylę ) Prosimy o zdjęcie hamulca
Garlock Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 uzupełniając wpis @SoloTM to jeśli masz takie hamulce: to v-brakeów nie założysz, chyba że widelec ma piwoty (takie trzpienie), lub choćby gniazda do nich. Jeśli masz takie hamulce: to v-braki założysz. W pierwszym przypadku masz opcję "apgrejdu" hamulców do dualpivotów: tylko sprawdź odległość klocków od śruby mocującej, zwykle szosowe będą prawdopodobnie za krótkie. Będziesz potrzebował "long arm", "long reach" czy czegoś podobnego. Przy wymianie hamulców do v-braków będziesz też musiał zmienić klamki - inny ciąg linki. Chyba, ze masz teraz uniwersalne. Wymiana linek i pancerzy też raczej wskazana.
SoloTM Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 Teraz, Garlock napisał: Jeśli masz takie hamulce: to v-brakei założysz. Poprawka - najczęściej piwoty są za wysoko i nie założy v brejków, sa hamulce u brejki do piwotów na normalnej wysokości, ale to już trzeba sprawdzić jakie mamy w ramie/widelcu.
woojj Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 22 godziny temu, theridrox napisał: Są już dosyć wysłużone i chciałem je wymienić na nowe ale w internecie nie za bardzo mogę znaleźć części do hamulców typu U-brake wiec pomyślałem że zapytam czy można wymienić tego typu hamulce na te opisane jako V-brake U b-brake nie jest kompatybilny z niczym (sposób montowania). Możesz go podrasować - wymień klocki, linki, pancerze i załóż dobre klamki hamulcowe. W latach 90 śmigali chłopaki po górach- dawało radę ;-))
dovectra Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 Albo jakieś nowe sztywne alu szczęki kup, jak masz stalowe to masakra, takie to miękkie jak plastelina.
SoloTM Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 Ewentualnie od chińczyków jakiś adapter u brake/ v brake, teraz sporo różnych idzie dostać, 26 - 28 itp. itd.
dovectra Napisano 19 Marca 2019 Napisano 19 Marca 2019 https://www.skatepro.com.pl/c382.htm u-brake to w bmx są.
theridrox Napisano 19 Marca 2019 Autor Napisano 19 Marca 2019 Po przeczytaniu waszych odpowiedzi i spojrzeniu jeszcze raz na moje hamulce straciłem wiarę w jakiekolwiek tuningi Załączam zdjęcia dla pokazania powagi sytuacji: https://ibb.co/MNHxDf3https://ibb.co/CbKCwC7https://ibb.co/fY5T1LRhttps://ibb.co/rQd12MT
SoloTM Napisano 19 Marca 2019 Napisano 19 Marca 2019 To są hamulce typu cantilever. I możesz bez problemu wymienić na v brake ( musisz zarówno szczęki hamulcowe jak i klamki ). Jeśli masz obręcze stalowe to petardy nie będzie ( taki urok stalowych obręczy, plus pojawi się problem z poprawnym ustawieniem klocków hamulcowych względem obręczy ).
Tatanka Napisano 19 Marca 2019 Napisano 19 Marca 2019 Te hamulce to cantilever. Gdy kiedyś zmieniałem takie w rowerze znajomego bez problemów pasowały zwykłe v-brake. Ewentualnie dla pewności można zmierzyć jaka jest odległośc od osi pivotu do środka klocka i sprawdzić czy w v-kach da sie ustawic na takiej wysokości. No i klamki do wymiany. Poza tym takie hamulce są do dostania. Sam mam gdzieś nieuzywaną parę.
woojj Napisano 20 Marca 2019 Napisano 20 Marca 2019 11 godzin temu, theridrox napisał: Załączam zdjęcia dla pokazania powagi sytuacji: Patrząc na konstrukcję tego roweru- śmiem wątpić w sensowność całej operacji. Komplet dobrych hamulców i klamek przewyższa wartość całości. To najgorszy sort rowerów z serii "ItalBike" który ze wspomnianą Italią nie ma nic wspólnego. Ja osobiście poszukałbym jakiegoś fajniejszego używanego roweru za około 400-600 zł. Za taki budżet kupisz już ciekawy markowy rower. Ale to twoja kasa- zrobisz jak będziesz uważał.
dovectra Napisano 20 Marca 2019 Napisano 20 Marca 2019 53 minuty temu, woojj napisał: śmiem wątpić w sensowność całej operacji amen
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.