Fisiek Napisano 16 Marca 2019 Napisano 16 Marca 2019 Witam wszystkich. W temacie warsztatu rowerowego jestem raczej żółtodziobem, ale postanowiłem sam wyregulować hamulce w szosie i wyczyścić trzeszczący suport. Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. Drugi problem to trzeszczący suport. Chciałbym go wyczyścić tylko pytani odnośnie odkręcenia korby. Posiadam korbę FSA Omega Compact i pytanie czy potrzebuję jakiegoś specjalnego klucza, czy klucz imbusowy nr 8 wystarczy, ponieważ gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby.
Garlock Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał: Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. Odkręcić linkę, zamknąć dźwignię szczęk (szczeki zbliżone), wyregulować linkę tzn dosunąć klocki do obręczy na wymaganą odległość(możesz pod klocki podłożyć kilkumilimetrowe dystanse) i przykręcić linkę. Doregulować precyzyjnie używając "baryłki"-to taka śruba w która wkładasz koniec pancerza. Hamulce zawsze regulujesz przy zamkniętej dźwigni rozchylania szczęk. W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał: gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby. Wklej zdjęcie tej śruby.
Fisiek Napisano 20 Marca 2019 Autor Napisano 20 Marca 2019 W dniu 18.03.2019 o 14:59, Garlock napisał: Wklej zdjęcie tej śruby. Coś takiego
cyklista Napisano 20 Marca 2019 Napisano 20 Marca 2019 Tak kluczem imbusowym 8mm odkręcisz tą korbę. Ma ona "wbudowany" ściągacz, kiedy czujesz drugi opór to nakrętka, którą odkręcasz imbusem zaczyna opierać się o tą zewnętrzną nakrętkę, dzięki czemu możesz ściągnąć ramię korby.
Fisiek Napisano 21 Marca 2019 Autor Napisano 21 Marca 2019 @cyklista czyli rozumiem, że odkręcam delikatnie do luzu i zdejmuję korbę, a nie odkręcam całą nakrętkę (czy muszę "na chama" ją odkręcić?)?
Poochaty Napisano 21 Marca 2019 Napisano 21 Marca 2019 To jest podobne rozwiązanie jak w sramie. Odkręcasz nakrętkę i kręcąc nią dalej niejako ciągniesz ramię korby, które schodzi z osi. Oczywiście kręcenie śrubą będzie szło z oporem, bo ramie na osi lekko nie siedzi.
cyklista Napisano 22 Marca 2019 Napisano 22 Marca 2019 22 godziny temu, Fisiek napisał: @cyklista czyli rozumiem, że odkręcam delikatnie do luzu i zdejmuję korbę, a nie odkręcam całą nakrętkę (czy muszę "na chama" ją odkręcić?)? Robisz tak: odkręcasz nakrętkę, czujesz luz odkręcasz dalej, aż do kolejnego oporu - tutaj nakrętka opiera się o ramie korby i zaczyna je ściągać z osi korby - czasem trzeba użyć w tym momencie dużej siły, żeby ramię ruszyło. Warto przy późniejszym montażu wielowypust na osi korby posmarować jakimś smarem. A najlepiej wymienić tą korbę na inną np. Shimano
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.