MartinGIR Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Od jakiegos czasu kusil mnie zakup czegos mniej spotykanego na drogach z walorami aero i hamulcami tarczowymi. Bianchi Oltre XR4 byl mocnym kandytatem tyle ze troche za bardzo szpanerski. Na drugim miejscu mialem Scapina Kalibre. Niedawno Scapin zostal wykupiony od Olympia Cycles przez Bettelle. Zkontaktowalem sie z Olympia i zaoferowano mi Kalibre na przecenie. W pawdzie nie mieli mojego wybranego koloru (czarno/szary) ale nikt jeszcze nie przegral idac z czarnym matem. Jako ze chce zamontowac nowy Sram eTap AXS, wzialem rower bez grupsetu. Dzisiaj wszystkom przyszlo (2 dniowa przesylka) i jestem bardziej anizeli zadowolony. Rama jest tyci ciezsza anizeli myslalem (reklamuja 950 gramow ala to chyba za gola) ale jakosc i wykonczenie jest pierwszej klasy. Kombinacja golego karbonu, matowej farby i minimalne elementy z polyskiem sa idealne (rama robiona w Azji i farba we Wloszech). Wewnetrzne "cable guides" byly super zamontoane (wywalilem je jako ze montuje wireless) i "cable junction" jest fajnie zamaskowana pod "bottom bracket". Waga: glowna rama (rozmiar M z wieszakiem przerzutkii, wtyczkami do wewnetrznego okablowania i srobkami do koszykow): 1125 nieobciete widly: 450 nieobciety seatpost (z clamp): 230 seatpost clamp: 3 headset: 12 kazda TA: 3 Mysle ze z integrowanym kokpitem KRU, HUNT 50mm kolami z tubeless oponami, eTap AXS, siodlem Prologo Zero 3C CPC nack, koszykami Elite Vico i Look Blade Carbon calosc powinny byc w okolicach 7.25kg (bez pedalow mini powyzej 7kg). Rower ma niezle recenzje: podobno jest sztywniakiem i jezdzi jak na szynach. Projekt powinien byc zakonczony w polowie kwietnia jako ze HUNT ciagle czeka na tylnie osie z XDR wolnobierzka. Aha, oryginalny rower przyszedl z Miche Race alu kolami (Vittoria Zaffiro opony), FSA K-Force karbonowym kokpitem, i siodelkiem Selle San Marco (te czesci ida na sprzedaz). Calosc z przesylka €1.300. Jezeli ktos jest zainteresowany to chetnie podam namiar na osobe z Olympii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 17 Marca 2019 Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 Nie dzięki Ale wygląda dobrze i pochwal się jak już poskładasz. Nie podoba mi się tylko ta karbonowa mufa suportowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 17 Marca 2019 Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 Nie chce mi się dokładnie liczyć, ale trochę optymistyczne wydaje mi się założenie takiej wagi roweru z nienajlżejszą ramą, widelcem i sztycą. Około roku temu zamówiłem koła Hunt 30 Carbon Aero Disc i ich waga była wyraźnie wyższa niż deklarowana, a wewnętrzna szerokość wynosiła 19 zamiast katalogowych 21mm (wtedy jeszcze nie zamieszczali rysunku z profilem obręczy). Koła odesłałem. Potem przeczytałem na forum Weightweenies, że nie byłem jedynym, który miał ten problem. Obyś trafił lepiej z modelem,który wybrałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinGIR Napisano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Dzieki, Zgadza sie ze z waga moze byc roznie. Mialem kiedys business importowy glownie opon rowerowych. Tolerancja wagi byla kompletnie do kitu niezaleznie od producenta: Vitto, Veloflex, Schwalbe, Conti, Michelin. Nieraz +15%. Na minus schodzili do nie wiecej anizeli 2%. Reklamowane wagi sa czesto marketingowym magnetem. Wiekszosc producentow, nie mniej, gdzies tam kamufluje info ze ich podane wagi sa tylko przyblizone. Nie za rewelacyjna technika w szczegolnosci kiedy za, na przyklad, kola placisz €2.5K ale przy €1K nauczylem sie przymrozac na to oko. Czesto zamawiajac towar na ktorym zalezy mi "wagowo" prosze o nie przekroczenie specyficznego limitu wagowego - najczesciej pozytywnie sie do tego ustosunkowuja. Zamieszcze wage i zdjecia calosci po zakonczeniu projektu budowy. Mam Hunt 30 Gravel Carbon Disc i udalo im sie zmiescic w reklamowanej wadze. Mam nadzieje ze z tymi 50tkami bedzie podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinGIR Napisano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 Ostatnia czesc doszla wczoraj i rower jest kompletnie zlozony (HUNT byl do tylu z dostawa XDR i musialem czekac na odpowiedni rozmiar kokpitu KRU). Waga troche podeszla do gory - 7.57 kg calosc. Kola HUNT sa lekko ponad reklamowana wage (85 gram powyzej, wazone z tubeless tasma i wolnobiezka XDR). eTap gruppo przyszlo z 6-bolt tarczami hamulcowymi; adaptery dodaly okolo 60 gramow. Kierownica/mostek KRU sa wedlug wagi ale producent nie dodal wagi klampy i top cap. Opony rowniez jakies 30 gram powyzej reklamowanej. Nie wazylem komponentow SRAMa. Jakas srubka czy dwie, podkladka, smar, ciezsze wentyle milKit :-), itd - nazbieralo sie extra gramow. Rama ma pelne wewnetrzne kanaly na kable i nie trzeba bylo nic lowic. Montaz i nastawioenie etap bylo super latwe. Jutro wiekszy test calosci. Sorki za nie pro zdjecie z lancuchem na malym talerzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.