Uhoman Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Witam, jest sobie stalówka 1x10 z gumą 27,5x3, prostym kierownikiem i hydrauliką w hamplach. Trochę z nudy, trochę z racji zdrowia chciałbym rozwinąć wozidło w kierunku wycieczkowca - ot 4-5 godzin pomykania wszelkiej maści bardziej płaskim terenem, niż szaleństwa w górach i po kamojzach. Poradźcie dobrzy ludzie, czy moje zapędy są słuszne, bo moja skromna wiedza nie ogarnia wszelkich nowych standardów i dzisiejszych kompatybilów. Plan zmian: - kiera gięta Ritchey / baran Ritchey Comp Venture Max 46cm - manetka Sram GX / klamkomanetki Sram Apex (czy muszę kupić obie klamkomanetki Apex, w tym lewą 2s, bo nie mogę zneleźć lewej klamki hamulcowej wizualnie podobnej do Apexa) - tylnoprzerzucacz Sram GX 10 speed - chciałbym zostawić, powinien śmigać z Apexem? - kaseta Sunrace 10-Speed, 11-42T - zostaje, - hample Shimano BR-M445 Hydraulic Disc / Tektro Spyre-C Road Mechanical Disc, - korba 32T łożyska zewnętrzne 76BCD / na coś 36T, tylko czy z racji chorych cen zębatek 76BCD warto zmienić całą korbę na coś bardziej przyziemnego? Chciałbym koszt zamknąć w 1,5k PLN, stąd nie biorę pod uwagę hydrauliki. Docelowo wpadłyby lekkie opony 2,8 zamleczone, ale to temat na inne opowiadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Nie podałeś praktycznie nic odnośnie samej ramy, a to tu IMHO tkwi haczyk. Jak będzie za długa to raczej z barana nici, chyba że z jakimś ekstremalnie krótkim mostkiem. Sam rozważałem coś takiego na bazie Marina Muirwoodsa i jakbym nie mierzył i nie liczył to nic mi się nie kalkulowało... Z drugiej strony na forum są konstrukcje typu Accent Peak z barankiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Celowo nie napisałem nic na temat ramy, bo z całą trygonometrią ramy będę walczył sam . Ale z pewnością pochwalę się w odpowiednim czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 21 Marca 2019 Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 Czemu korby z jakimś dziwnym BCD zamiast asymetryczne M7000 albo symetryczne Deore? Zebatka w cenie 150 pln od rodaka albo pod 100 od majfrenda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 22 godziny temu, gyrill napisał: Czemu korby z jakimś dziwnym BCD zamiast asymetryczne M7000 albo symetryczne Deore? Zebatka w cenie 150 pln od rodaka albo pod 100 od majfrenda. Bo ta korba jest aktualnie i zastanawiam się właśnie nad zmianą samej zębatki lub opcją wymiany całej korby na coś z tańszymi zębatkami. Koszt w sumie będzie podobny, natomiast na przyszłość byłoby taniej z modernizacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 24 Marca 2019 Udostępnij Napisano 24 Marca 2019 Hmm, ale sam napisałeś że 76 chcesz się pozbyć ze względu na cenę zamiennych zębatek. 104 bcd jest tansze i ma duzo opcji, polskich i nie polskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysz Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 To jeszcze się upewnij czy 36t Ci tam wejdzie (a jak jajopace chcesz to 38t), jak rama plusowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Właśnie rzuciło mi się w oczy, że jest mocno ciasno. Dzięki za zwrócenie uwagi. Trzeba będzie dokładnie pomierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.