Skocz do zawartości

[Monstercross] 27,5+ FlatBar na DropBar i związane z tym przeróbki


Uhoman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jest sobie stalówka 1x10 z gumą 27,5x3, prostym kierownikiem i hydrauliką w hamplach. Trochę z nudy, trochę z racji zdrowia chciałbym rozwinąć wozidło w kierunku wycieczkowca - ot 4-5 godzin pomykania wszelkiej maści bardziej płaskim terenem, niż szaleństwa w górach i po kamojzach. Poradźcie dobrzy ludzie, czy moje zapędy są słuszne, bo moja skromna wiedza nie ogarnia wszelkich nowych standardów i dzisiejszych kompatybilów. Plan zmian:

- kiera gięta Ritchey / baran Ritchey Comp Venture Max 46cm

- manetka Sram GX / klamkomanetki Sram Apex (czy muszę kupić obie klamkomanetki Apex, w tym lewą 2s, bo nie mogę zneleźć lewej klamki hamulcowej wizualnie podobnej do Apexa)

- tylnoprzerzucacz Sram GX 10 speed - chciałbym zostawić, powinien śmigać z Apexem?

- kaseta Sunrace 10-Speed, 11-42T - zostaje,

- hample Shimano BR-M445 Hydraulic Disc / Tektro Spyre-C Road Mechanical Disc,

- korba 32T łożyska zewnętrzne 76BCD / na coś 36T, tylko czy z racji chorych cen zębatek 76BCD warto zmienić całą korbę na coś bardziej przyziemnego?

Chciałbym koszt zamknąć w 1,5k PLN, stąd nie biorę pod uwagę hydrauliki. Docelowo wpadłyby lekkie opony 2,8 zamleczone, ale to temat na inne opowiadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś praktycznie nic odnośnie samej ramy, a to tu IMHO tkwi haczyk. Jak będzie za długa to raczej z barana nici, chyba że z jakimś ekstremalnie krótkim mostkiem. Sam rozważałem coś takiego na bazie Marina Muirwoodsa i jakbym nie mierzył i nie liczył to nic mi się nie kalkulowało... Z drugiej strony na forum są konstrukcje typu Accent Peak z barankiem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, gyrill napisał:

Czemu korby z jakimś dziwnym BCD zamiast asymetryczne M7000 albo symetryczne Deore? Zebatka w cenie 150 pln od rodaka albo pod 100 od majfrenda.

Bo ta korba jest aktualnie i zastanawiam się właśnie nad zmianą samej zębatki lub opcją wymiany całej korby na coś z tańszymi zębatkami. Koszt w sumie będzie podobny, natomiast na przyszłość byłoby taniej z modernizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...