rygiel6 Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Witam Ostatnio zmieniłem koła w rowerze i musiałem zmienić hamulce na tarczowe, wcześniej używałem V-brake, teraz kupiłem nowy hamulec hydrauliczny jak w opisie, jak na razie tylko tył i jest mały problem. Otóż hamulec strasznie słabo funkcjonuje, przy wciśnięciu klamki na maxa klocki dosłownie milimetr się przesuwają, klamka normalnie odbija. Dodam że z hamulcem nic nie robiłem do tej pory, wszystko jest tak jak wyjąłem z pudełka. Ktoś pomoże co to może być? w instrukcji nic nie ma na ten temat.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Stawiam,że zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rygiel6 Napisano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 (edytowane) Czy to normalne przy nowej sztuce? Edytowane 14 Marca 2019 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 (edytowane) Nie wiem, gdzie kupowałeś, kto miał w łapach itp. Ja każde jakie mam w łapie żeby sam Pan Bóczek twierdził,że odpowietrzone i tak to robię - przelewam nowym płynem i odpowietrzam. Odpowietrz i zobacz, ale skoro klocki nowych słabo się wyciągają to wykluczając jakąś fabryczną wadę, raczej kwestia zapowietrzenia. Edytowane 13 Marca 2019 przez Janu_sz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rygiel6 Napisano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 ok dzięki, muszę najpierw zamówić zestaw, dam znać jak coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Poczekaj do jutra, niech to ktoś potwierdzi. btw zestaw i tak się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 1. Jak długo go używasz? Hamulec trzeba dotrzeć. Na początku normalne że nie hamuje. 2. Co to oznacza klocki wysuwają się 1mm. Normalnie tyle jest właśnie do tarczy w tym hamulcu. Łapią tarczę i się slizga piszczy czy nie łapią wcale? 3. Jakie masz tarcze. Tanie pokroju sm-rt54 czy przyzwoite rt6,7,8,9? Raz że tanie są innej grubości dwa że zwyczajnie są kiepskie. 4. Klocki i tarcza są suche czyste? Dotykałes tarczy albo klocków (materiału ściernego) palcami? 5. Zacisk idealnie w osi a klocki równolegle do tarczy? I dalekoooo na końcu zabierz się za odpowietrzanie. Jak nie robiłeś tego nigdy to oddaj serwisowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 połowa pytań bez sensu: o tarcze, suche/nie, odległość równoległa nie, jak długo używa ( bo napisał - nowe ). Tłoczki się nie wysuwają po prostu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Widzę że mamy eksperta absolutnego tutaj. Szkoda tylko że nie wspomniałeś że zapowietrzone hamulce po pompowaniu twardnieją, a autor o niczym takim nie wspomina. Pusty układ natomiast nie działa. Ja bym sprawdził wszystko co wspomniane wyżej, po odpowietrzaniu mocno skupiając się na czystości klocków i tarcz. A to że klocki ruszają się minimalnie, to normalne. To nie V-Brake gdzie szczęka rusza się w bardzo szerokim zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 ....a nie lepiej, szybciej i prościej podjechać do serwisu- żeby zobaczyli i rozwiali twoje wszelkie wątpliwości.Dziś wszystko ludziska chcą załatwić za pomocą klawiatury lub telefonu ;-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 7 godzin temu, Janu_sz napisał: połowa pytań bez sensu: o tarcze, suche/nie, odległość równoległa nie, jak długo używa ( bo napisał - nowe ). Tłoczki się nie wysuwają po prostu... To że nakłaniasz kolegę który ma taki hamulec pierwszy raz w rękach na dodatek nie podał objawów zapowietrzenia, żeby bez sprawdzenia czegokolwiek go odpwietrzył ... cóż jemu chcesz "wejść w szkodę" ale Twoje "bez sensu" skłoniło mnie do przeczytania jeszcze raz postu autora... Kolego @rygiel6 "bawisz" się niezałożonym hamulcem? Bo jeżeli tak to zmieniałoby postać rzeczy. Pierwsze naciśnięcie hamulca bez tego plastiku albo tarczy wysunęło klocki za daleko i już się nie schowają bez pomocy, to mogłaby tłumaczyć (o ile dobrze to oceniasz) zbyt mały ruch tłoczka. Jeżeli tak było łatwo to sprawdzić powierzchnia tłoczka nie powinna wystawać poza korpus zacisku. Jeżeli jednak go założyłeś, przeanalizuj moje pytania i koniecznie sprawdź dodatkowo (na początku) to o czym wspomniał @skom25 zapowietrzny hamulec pozwoli wcisnąć klamkę niemal do gripa a po naciśnięciu kilkukrotnym skok klamki się skróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 8 godzin temu, abdesign napisał: 3. Jakie masz tarcze. Tanie pokroju sm-rt54 czy przyzwoite rt6,7,8,9? Raz że tanie są innej grubości dwa że zwyczajnie są kiepskie. Tarcze nie zrobią jakiejś wielkiej różnicy... Te tanie po prostu szybciej się ścierają i łatwiej gną (co z tego skoro nawet XT potrafią mieć bicie po wyjęciu z pudełka?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 55 minut temu, abdesign napisał: To że nakłaniasz kolegę który ma taki hamulec pierwszy raz w rękach na dodatek nie podał objawów zapowietrzenia, żeby bez sprawdzenia czegokolwiek go odpwietrzył ... cóż jemu chcesz "wejść w szkodę" ale Twoje "bez sensu" skłoniło mnie do przeczytania jeszcze raz postu autora... Kolego @rygiel6 "bawisz" się niezałożonym hamulcem? Bo jeżeli tak to zmieniałoby postać rzeczy. Pierwsze naciśnięcie hamulca bez tego plastiku albo tarczy wysunęło klocki za daleko i już się nie schowają bez pomocy, to mogłaby tłumaczyć (o ile dobrze to oceniasz) zbyt mały ruch tłoczka. Jeżeli tak było łatwo to sprawdzić powierzchnia tłoczka nie powinna wystawać poza korpus zacisku. Jeżeli jednak go założyłeś, przeanalizuj moje pytania i koniecznie sprawdź dodatkowo (na początku) to o czym wspomniał @skom25 zapowietrzny hamulec pozwoli wcisnąć klamkę niemal do gripa a po naciśnięciu kilkukrotnym skok klamki się skróci. Tak zapewne to, czy tarcza to 54, czy 64 albo czy dotykał palcami ich ma wpływa na wysokość skoku tłoczka 3 godziny temu, skom25 napisał: Szkoda tylko że nie wspomniałeś że zapowietrzone hamulce po pompowaniu twardnieją, nie zawsze to odczujesz i nie zawsze twardnieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Teraz, Janu_sz napisał: Tak zapewne to, czy tarcza to 54, czy 64 albo czy dotykał palcami ich ma wpływa na wysokość skoku tłoczka ehhhh.... Ja wiem po co pytam, najważniejsza w tym wszystkim jest informacja, że pytający hamulce hydrauliczne ma pierwszy raz w ręku. To na ile wysuwają się klocki (myślę że nie będziemy się o to sprzeczać w przypadku osoby pytającej, która widzi to pierwszy raz) jest mało wiarygodne - warto dopytać zanim się coś poradzi... Różnica w grubości tarczy 54 i tej z dopiskiem "icetech" dedykowanej do XTR to 0,2mm - tak więc jeżeli hamulec jest założony i np dodatkowo zacisk jest przekoszony o kolejne 0,2mm to suma błędów zrobi swoje - tloczek wysunie się mniej zanim dotknie tarczy. 10 godzin temu, rygiel6 napisał: Dodam że z hamulcem nic nie robiłem do tej pory, wszystko jest tak jak wyjąłem z pudełka. Tylko ja bym zostawił już tę dyskusję do czasu aż autor odpowie na jakieś pytania - bo się kopiemy pod stołem po nic. Jak napisałem - Kolega mógł nawet nie założyć hamulca na ramę i gadamy o niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 2 godziny temu, Sabarolus napisał: Tarcze nie zrobią jakiejś wielkiej różnicy... Te tanie po prostu szybciej się ścierają i łatwiej gną (co z tego skoro nawet XT potrafią mieć bicie po wyjęciu z pudełka?). Zrobią. Prawdopodobnie kwestia współczynnika tarcia i/lub kształtu nacięć bo hamulce od deore w górę, niezależnie na jakich okladzinach (firmowych) na tanich tarczach hamują bardzo słabo (u mnie dla przykładu na tarczy rt56 zablokowanie tylnego koła graniczy z cudem a na tarczy rt66 robię to najmniejszym palcem, mam też znacznie więcej trgontypu obserwacji potwierdzających tą regułę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rygiel6 Napisano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Koledzy zacznę od początku żeby to jakoś wyklarować: Tarcze jakie mam to: Shimano XTR SM-RT97 160mm Po wyjęciu hamulca z pudełka, wyciągnąłem ten plastik co był między klockami, ścisnąłem klamkę od hamulca może z 3 razy (nie wiedząc że to może mieć jakieś znaczenie), później odtłuściłem tarczę benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem hamulec przy pomocy filmiku z youtube nic nie kręcąc żadnymi śrubami przy klamce, czy hamulcu, ani go skracając ( ma fabryczną długość 170 cm), hamulec jest tak ustawiony, że jak zakręcę kołem to nie ma żadnych dźwięków tarcia itp. Jak ścinę klamkę na maxa i zakręcę kołem to słychać dźwięk tarcia i koło po jakimś czasie się zatrzymuje.. to chyba wszystko jak coś to pytajcie:) i dzięki za zainteresowanie i waszą pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Poluzuj śrubki mocujące zacisk na ramie, zaciśnij klamkę i jak tak będzie złapany zacisk ( klocki ) na tarczy to przykręć śrubki, potem puść klamkę. Zobacz, czy to coś pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 No wiele nie wyklarowałeś... dalej trzeba się domyślać. Klamka jest miękka? Daleko da się ją do gripa przycisnąć? Zmienia swoją "miękkość" wraz z kilkukrotnym naciśnięciem? Jest zapowietrzony / nie jest zapowietrzony - daj szansę ocenić. Masz niedotarty hamulec na początku słabiej hamuje ale nie aż tak żeby koło bez obciążenia kolarzem kręciło się niemal swobodnie. Z dużą dozą prawdopodobieństwa wysunięte z korpusu zacisku tłoczki - te trzy naciśnięcia bez tarczy i separatora. Benzyna ekstrakcyjna nie jest najlepszym środkiem do odtłuszczania tarczy. Może bez tragedii ale jednak... nie. O jeszcze jedno - jakie masz klocki? mataliczne? Przed dotarciem hamulca tak w domowych próbach na zimno nawet bez tłuszczu będą słabiej hamowały. Możliwe że kumuluje Ci się kilka drobnych spraw. Niedotarty, mataliczne klocki, tłusto, wysunięte tłoczki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 2 godziny temu, Dokumosa napisał: Zrobią. Prawdopodobnie kwestia współczynnika tarcia i/lub kształtu nacięć bo hamulce od deore w górę, niezależnie na jakich okladzinach (firmowych) na tanich tarczach hamują bardzo słabo (u mnie dla przykładu na tarczy rt56 zablokowanie tylnego koła graniczy z cudem a na tarczy rt66 robię to najmniejszym palcem, mam też znacznie więcej trgontypu obserwacji potwierdzających tą regułę). Widocznie tanie tarcze Shimano są jakiś wyjątkiem. Na najtańszych Avidach czy jakiś chinolach hamują w zasadzie tak samo jak na japończykach. Aczkolwiek warto zawsze podnieść kwestię wagi rowerzysty. Jak ktoś waży 110kg z pewnością może dostrzec większe różnice niż ktoś kto ważny 65kg. Dla tego drugiego wszystko będzie działać akceptowalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Tanie Shimano są wyjątkiem... bardzo ale to bardzo kiepskie tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 2 godziny temu, Sabarolus napisał: Widocznie tanie tarcze Shimano są jakiś wyjątkiem. Na najtańszych Avidach czy jakiś chinolach hamują w zasadzie tak samo jak na japończykach. Aczkolwiek warto zawsze podnieść kwestię wagi rowerzysty. Jak ktoś waży 110kg z pewnością może dostrzec większe różnice niż ktoś kto ważny 65kg. Dla tego drugiego wszystko będzie działać akceptowalnie. Nie na kazdych. Na tarczach formula nie hamują prawie wcale, na chinolach ktore wyglądem przypominaja avidy g3 jest nawet lepiej niz na wysokich shimano ale zabawa się kończy jak powierzchnia styku z klockami zaczyna błyszczeć. Na oryginalnych g3 pewnie bedzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 (edytowane) . Edytowane 14 Marca 2019 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.