Skocz do zawartości

[geometria] Canyon Endurace L vs Ultimate M


Pulse

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zmienić mojego Endurace AL 7.0 https://www.canyon.com/pl-pl/road/endurace/2019/endurace-al-7-0.html

na Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.com/pl-pl/road/ultimate/2019/ultimate-cf-sl-7-0.html

Mój wzrost 1.83cm, noga 86cm. 

Czemu Ultimate? Podoba mi się oraz chciałbym czegoś lżejszego, trochę zrywniejszego. Endurace obecnie idzie juz w kierunku tarcz, które są mi zbędne, wieć z gamy Canyona Ultimate wydaje się fajnym kompromisem pomiędzy


Ludzie w Canyonie dosyć zdecydowanie rekomendują Mke w Ultimate, bo L będzie za długi. Jest w tym trochę racji. Do porównania uwzględniam długości ramy oraz różnice w długościach mostka.
Nie chciałbym drastycznie zmieniać pozycji, ale przy przejściu z Endurace and Ultimate M będzie to dosyć znaczna zmiana.
Jeżdzę z podkładkami, więc uwzględniam je w dywagacjach.

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 2.1cm niżej w przypadku Ultimate M w stosunku do Endurace L
  • Długość: Uwzględniając różne długości mostka różnica, górna rura + mostek wyniesnie 1mm, więc bez większego znaczenia.
  • Dodatkowo Endurace ma sztyce z offsetem 25mm, w Endurace też jest 25mm, lub w wyższej wersji regulowana do 15mm, więc można się jeszcze przesunąć w przód.


Patrząc na chwilę na Ultimate rozmiar L, wychodzi że faktycznie byłby długi

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wyniesie 0.5cm wyżej w przypadku Ultimate L niż w Endurace L
  • Długość (2.4cm dłuższy)  Ultimate L od Endurace L

Ultimate L wydaje się być złym wyborem, zastanawiam się natomiast jak zniosę tak drastyczną zmianę wysokości kokpitu. Można co prawda ją zniwelować zakładając do Ultimate sztyce bez offsetu. Wtedy kokpit byłby 2.1cm niżej, ale siedziałbym 2.5cm bliżej. Nie wiem tylko jak czułbym się w takiej pozycji.

Mam jeszcze jedno doświadczenie które może rzucić trochę swiatła na to.
Byłem na jeździe testowej Aeroadem - 45km, rozmiar Aeroada L

  • Kokpit: Różnica w wysokości do górnej krawędzi mostka wynosi 1.7cm niżej w przypadku Aeroad L w stosunku do Endurace L
  • Długość: Mostki są tu podobne, pytanie jaki jest kąt w Aerocockpit, ale górna rura jest o 2.5cm dłuższa, co zostaje zniwelowane sztycą ustawioną 0mm offsetetu, więc można założyć, że  nie ma różnicy w długości.

Pozycja była do wytrzymania, czułem że jest niżej, nie czułem że jest dalej (bo nie było z uwagi na ustawienie sztycy). Zastanawiam się jednak nad tym Ultimate M, czy jeszcze niższa pozycja nie będzie już przesadą. Sprawę może nieco poprawić mostek który może mieć ciut lepszy kąt niż w Aeroad więc kierownica może być na podobnej wysokości.
Dodatkowo można by się posiłkować skróceniem Ultimate poprzez zastosowanie sztycy o mniejszym lub zerowym offsecie.

Mam sporo wątpliwości, co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj z tym offsetem sztycy. Przesunięcie siodła stosuje się do ustawienia pozycji względem osi pedałów uwzględniając długość kości udowej i długości korb a nie do zmiany zasięgu. Owszem przesuniesz siodło w przód i zmniejszysz odległość od kierownicy, tyle że jednocześnie popsujesz mechanikę ruchu nogi. W najlepszym wypadku spadnie efektywność pedałowania, w najgorszym zaczną się urazy w okolicach kolan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym mkę.Przesiadając się z endurjesa L na ultimate M i tak będziesz  miał "sportową" pozycję.Przy offsecie sztycy nic bym nie kombinował.Jeśli poczujesz,że jednak jesteś zbyt ściśnięty to po prostu dasz dłuższy mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...