Bielson Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Cześć. W zeszłym roku kupiłem krossa evado 5.0 z myślą o jeździe po swojej okolicy. Lasy, dziury itp. Jednak przeprowadziłem się w okolice Wrocławia, tu jednak bardziej interesuje mnie jazda głównie po szosie i dr. Myślę o dokupieniu sztywnego widelca który bym zakładał na odpowiedni teren i cieńsze opony. Polecicie mi coś co mogę z nim dokonać? Dodam że rower obecnie waży koło 14,5kg z bieonem, sakwami i podstawowym wyposażeniem. Sam ważę 55kg. Rower ma te same podzespoły od kupna
Gość Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Sztywne widelce oferuje Mosso, Force i czasami Accent. Zmierz aktualną długość amortyzatora ( A2C) i dobierz widelec. Co do samych opon, to nie jestem przekonany że opony szosowe to najlepszy wybór. No chyba że ścieżki są głównie asfaltowe.
dorota57 Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Jeżeli amortyzator ma blokadę to ja bym założył opony szerokość 28mm i nic więcej nie robił. Tak jeździłem TREK 4300.
dawid991 Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Taj jak ktos wyzej pisal blokada amorka i opony 28mm to najlepsze rozwiązanie . Sam tak jeżdżę na kellys saphix.
Gość Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Mała uwaga.juz na oponach 32mm slick czy nawet cemislick Cross wyglada jak wykastrowany. Ja bym wkładał z 35mm.
dawid991 Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Mam 25mm Aa do tego błotniki to nie wygląda tragicznie
holdegron Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Mnie też się wydawało, że amor z blokadą (NRX), to sztywny amor... Dopiero po zmianie na sztywniaka (od Force) poczułem, jaka jest różnica. I 1200 gram na plus.
Selvan82 Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Ja też wywaliłem ciężki amor z crossa i na sztywnym zrobiła się rakieta - żadne blokady tego nie zastąpią. Zrobiłem taki zabieg testowo jakieś 6 lat temu i tak już zostało do dzisiaj Nie żałuję i ze swojej strony tez polecam taką zmianę - sztywny wideł, tarczówki, fajne oponki i śmiga się aż miło.
Bielson Napisano 13 Marca 2019 Autor Napisano 13 Marca 2019 to się zdecyduję na zmianę tego amorka faktycznie. Jeździłem kupę czasu na blokadzie, ale ciężkie bydle. Obecny amor to SR Suntour NEX XLO (skok 63mm), na jaki go wymienić żeby się zbyt nie wykosztować i żeby to miało ręce i nogi w połączeniu z obecnymi oponami i tarczówkami?
Alsew Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 https://allegro.pl/oferta/rowerowy-widelec-accent-mtb-29-1-1-8-7623553112 Ja bym jeszcze rogi dołożył.
Bielson Napisano 13 Marca 2019 Autor Napisano 13 Marca 2019 19 minut temu, Alsew napisał: https://allegro.pl/oferta/rowerowy-widelec-accent-mtb-29-1-1-8-7623553112 Ja bym jeszcze rogi dołożył. W opisie widzę że jest pod opony 29, tu mam 28 cali. I czy będzie to współgrać z obecnymi tarczówka mi? I jeszcze jedno, nie muszę tej rurki przycinać? Jeszcze nigdy widelca nie wymieniałem to nie wiem
Alsew Napisano 13 Marca 2019 Napisano 13 Marca 2019 Koła 28 i 29 są identyczne, a jak masz tarcze to teoretycznie mógłbyś tam nawet założyć koło 26 cali. Rurę sterową musisz przyciąć na wymiar, uwzględniając ewentualne podkładki pod mostkiem i będziesz musiał nabić nową gwiazdkę sterów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.