MamoKupe Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) Witajcie Dziś rozbierałem suport. Przy użyciu szlifierki kontowej. Podejrzewam że rower to ural ze względu na zaokrąglony bagażnik. Wynikiem działania jest oś do wywalenia wraz z przyspawanymi do niej pedałami. Chciałem ulepszyć ten układ do kwadratu. Odkryłem wymiary: Mufa ~68mm, Średnica zewnętrzna(na gwincie) gniazd z łożyskami kulkowymi to ~34,5mm. Gniazda mają drobny gwint i u mnie były skruszone. Potrzebne mi informacje na temat: Jaką oś wstawić? https://sklep.romet.pl/czesci-zamienne-i-akcesoria/czesci-rowerowe/uklad-napedowy/wklad-suportu-b910-neco-68x131-box,35795.html https://sklep.romet.pl/czesci-zamienne-i-akcesoria/czesci-rowerowe/uklad-napedowy/wklad-suportu-b910-neco-68x132-5133-box,35793.html Czy ta wyżej wymieniona nie będzie zbyt długa? Podejrzewam że w tym rowerze oś miała coś koło 14 cm. Edytowane 12 Marca 2019 przez MamoKupe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Długość osi dobierasz do korby. Jaka to korba ? Jednorzedowa na kwadrat to najczęściej 122,5 mm. Tu nie musi być mega precyzji, może być 118, może być 127,5 mm, a nawet 131. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Jak znam radziecką myśl techniczną, to gwinty w mufie wcale nie muszą być calowe BSA. Sprawdź jakąś starą bieżnią BSA czy się wkręca (z obu stron) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MamoKupe Napisano 12 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) Ok. Zamówię tą 131. Do tego korbę o długości ramienia 17ście. https://sklep.romet.pl/czesci-zamienne-i-akcesoria/czesci-rowerowe/uklad-napedowy/korba-pl-cyclone-stal-ctl-3-101-38170-czarna-z-dyskiem,36043.html Muszę jeszcze zliczyć zęby starej tarczy, czy się zmieści taki rozmiar w załamaniu od mufy do widelca. Wyjdzie 70 zł + pedały. Czy to prawda z tą legendą o francuskich gwintach w Uralu? hmmmm, skoczę do sklepu z tą moją bieżnią i niech mi stwierdzą czy to BSA czy jakiś losowy. Edytowane 12 Marca 2019 przez MamoKupe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 10 godzin temu, MamoKupe napisał: Czy to prawda z tą legendą o francuskich gwintach w Uralu? Francuskie? Raczej nie. Ale może być ГОСТ (Государственный стандарт, Gosudarstwiennyj standart). W Ukrainach i Uralach występowały gwinty niespotykane w innych częściach świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MamoKupe Napisano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 (edytowane) Wezmę krótszy suport. Dopiero teraz uzmysłowiłem sobie że nigdy nie miałem wielu tarcz z przodu dlatego uparłem się na długą oś. 120 - 125mm dla jednej tarczy będzie ok. Byłem w sklepie z starymi nakrętkami. Po przyłożeniu starej bieżni do nowego suportu okazało się że gwint się zazębił. Jeżeli spierdzielę gwint to wezmę wbijany za 10zł i już trudno. Wtedy będzie kwadrat ale łożyska będę musiał zmieniać co rok. Choć to i tak lepiej od starej zmielonej blachy suportu. Dam znać jak wyjdą te fanaberie. Edytowane 13 Marca 2019 przez MamoKupe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MamoKupe Napisano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Udało mi się wkręcić suport ręką po dokładnym wyczyszczeniu starego gwintu. Z jednej strony wszedł ładnie a z drugiej do 2/3. Zapewne jeżeli miałbym klucz to wkręciłby się bez problemu Korba już idzie. Będą zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Posmaruj gwint/miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MamoKupe Napisano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 Wyczyściłem mufę ropą i zdarłem pozostałości smaru z starego gwintu szczotką drucianką. Okazało się że powodem słabego wkręcania się jednej strony suportu było to że cały gwint jest prawy. Producent wsadził gwintownik z jednej strony i machnął całość jednym pędem. Wszystko byłoby cudownie gdybym po wkręceniu prawego i lewego kawałka suportu na siłę, nie odnalazł w internecie suportu tylko z prawym gwintem. Ale lipa... ciekawe ile czasu minie zanim się przez to rozleci. https://torpedo24.pl/suport-127-mm-m36-ital-gwint-wloski-p-3312.html Zakładam wykorzystanie tego roweru codziennie 8km przez 3 lata. Następna wymiana suportu to będzie już suport wbijany . Tu zdjęcia https://drive.google.com/drive/folders/1NuMpphhxcaMB_KIars1crCD6ZBAM3Kmx?usp=sharing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Marca 2019 Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 To co podałeś to gwint wloski i on jest na rozmiar mufy 35,6 mm także nie pasowałby. Ty masz gwint francuski. https://szosa.org/topic/10067-mufa-suportu-z-gwintem-francuskim-a-suport-z-gwintem-angielskim/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 17 Marca 2019 Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 11 godzin temu, SoloTM napisał: Ty masz gwint francuski. Francuski ma skok 1mm. BSA 24 tpi, a skoro jedna miska wkręca się prawidłowo, to pewnie jest to jakiś twór radziecki z gwintem zbliżonym do calowego ale oba prawe. Można by było pokombinować składając taki suport (typu Thompson) z dwóch prawych misek. Albo przegwintować na włoski. I będzie ok. A na pewno lepiej niż przeróbka na wbijane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.