_michajasz_ Napisano 9 Marca 2019 Napisano 9 Marca 2019 Witam Przymierzam się do budowy kolejnego niestandardowego roweru. W założeniu ma być to trajka na wzór gladiatora od atomic zombie. Koła prawdopodobnie dam węższe, ale to inna bajka. Powodem założenia tematu jest jedynie mechanizm różnicowy. Nie mówie tu oczywiście o spawaniu dwóch wolnobiegów. Ma być to klasyczny dyferencjał, w tym przypadku na bazie 4 kółek zębatych. Myślę jakie zastosować, może wyjąć z samochodu, albo po prostu cały kosz, ale znowu waga. Gdzieś w internecie natknąłem się na dyfer (sam nie pamiętam do czego) zbudowany z dwóch kompletów trybów do szlifierki. U mnie obudowa będzie zapewne z profilu 80x80x6. W tulejach wyprowadzających półośki osadziłbym jedno lub dwa łożyska na stronę. Byłyby raczej w celu utrzymania sztywności trybków niż zmniejszenie tarcia (bo jak wiadomo kręckć sie będzie tylko przy różnicy obrotu kół). Dostęp do tokarki mam więc problemu z tulejkami, rowkami na segery itp. nie będzie. Tryby raczej od szlifierki 230. Zębatka napędu przykręcona do korpusu. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem napędzania ośki. Może jakieś alternatywy (wykluczam kupno dyfra do roweru za 500zł). Z góry dzięki za pomoc. Zdjęcie poprzedniego projektu oraz rysunek poglądowy rozwiązania mechanizmu różnicowego:
majoballs Napisano 10 Marca 2019 Napisano 10 Marca 2019 Może mógłbyś wykorzystać mechanizm ze starej wiertarki ręcznej. Takie coś na pewno jest ci znane.
_michajasz_ Napisano 10 Marca 2019 Autor Napisano 10 Marca 2019 Nie miałem takie w rękach, ale pewnie gdzieś sie znajdzie. Rozkręce i obejrzę, musiałbym tylko dwie takie same znaleźć.
_michajasz_ Napisano 11 Marca 2019 Autor Napisano 11 Marca 2019 Zauważyłem że temat założyłem bez rozważenia wszystkich opcji. Jednak chyba najlepiej będzie poszukać całego kosza od jakiegoś autka, tam wszystko jest symetrycznie, kąty są, a przy domowej robocie nigdy nie wiadomo. Lekka krzywizna i mieli trybki. Orientuje się ktoś czy mógłbym na dyferencjał (widoczny na zdjęciu) założyć tarczę hamulcową w miejsce trybu napędowego, czy lepiej dać dwie mniejsze przy kołach. Z jedną zawsze mniej problemów, ale nie wiem czy nie będzie miało to negatywnego wpływu na prosty tor poruszania się w przypadku ewentualnego odciążenia koła. Przypominam że to ma być "rower" więc nie będzie specjalnie dużych sił.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.