Skocz do zawartości

[zakup roweru] Trek Superfly 5 vs Merida Big Nine 500 Lite vs Rockrider xc500


hassa1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

W przyszłym tygodniu zamierzam zakupić rower rozważam te 3 modele.

Mam 174 cm wzrostu rower do jazdy po lesie wypady poza duże miasto aby pośmigać po bardziej wymagających trasach może pierwsze amatorskie ściganie.

W związku z tym proszę Was bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w wyborze budżet to max 5 tys. Coś co będzie dobre do ewentualnej rozbudowy.

Merida:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html

Rockrider:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-275-plus-id_8518407.html

TREK ( konkretny ten mi zaoferowano :

http://roweryuzywane.com/trek-superfly-rozm-17-5-2

Z góry dziękuje za każdą radę:)

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze : przymierzałeś się do nich - w sensie, czy miałeś okazję trochę pojeździć :icon_question:
Pytam, bo to dość ważne, jeśli nie wykluczasz zastosowania w amatorskim sporcie.
Po drugie : Merida i Rockrider mają już najnowszy standard osi/piast - boost ( zgaduję, że ten drugi ma też z przodu, choć nie wynika to z opisu, wię może być z tym różnie ).
Rockrider ma jednak ramę pod jeden blat, co prawda oferuje sporą rozpiętość przełożeń, ale przerzutki przedniej brak ( dla jednych zaleta, dla innych wada ).
W dodatku ten model jest w standardzie Plus, czyli ma bardzo szerokie obręcze i opony ( pewnie chodziło o ten https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8405438.html  ), a poza tym zwróć uwagę na to fatalne pod względem wizualnym gięcie rurki łańcuchowej...
Trek jest na zwykłych QR, więc to dwa kroki w tył...

Napisano
2 godziny temu, hassa1 napisał:

Jednak nie wykluczam koła 27,5 ze względu na mój wzrost.

Zaraz ci wyperswadują że jak masz więcej niż 160 cm to TYLKO 29er :D 

Napisano
54 minuty temu, Alsew napisał:

Zaraz ci wyperswadują że jak masz więcej niż 160 cm to TYLKO 29er :D 

No ale co w tym złego, jeśli to prawda? Tym bardziej że OP bierze pod uwagę amatorskie ściganie? Jeśli rowery 27,5 byłyby 20-30% tańsze od identycznych 29erów to można by było rozkminiać, ale skoro w tej samej cenie można mieć szybciej jeżdżący rower?

Co do rowerów:

Merida - geometria z 2010 roku, pozagrupowe piasty, suntour XCR (LOL), i najtańsze możliwe hamulce z klamkami na 15 palców, obręcze 20mm prawie jak szosowe.

Rockrider - właściwie nie ma słabych punktów, Reby w tej cenie nie zobaczysz nigdzie, sram GX (trochę oszukiwany bo kaseta 11/42), markowe koła z obręczą 30mm, poniżej 11,5kilo - no ten chainstay rzeczywiście nie najpiękniejszy ale jak znam życie po 2 dniach przestaniesz zwracać uwagę.

Trek - fajny rowerek ale jednak ze stalowym reconem i z osiami 5mm.

Generalnie, jeśli nie uparłeś się na napęd 2x10 to nie ma co się zastanawiać, można też po zakupie prawie bezkosztowo sprzedać kasetę NX i kupić CSMX80 11-46.

GX ogarnie ten zakres, masz 10% zakresu więcej i prawie 100g lżej.

  • Mod Team
Napisano

Zalinkowałem celowo zeszłoroczny model, bo cena niższa i Twój rozmiar.
Rockrider na pewno przyciąga gwarancją.

mateo_s
Ja tam widzę kasetę 11 - 50...
A QR nie są same w sobie osiami ( rama się na nich nie opiera ), bo to tylko szybkozamykacze ze szpilką...

 

Napisano
5 godzin temu, mateo_s napisał:

ale skoro w tej samej cenie można mieć szybciej jeżdżący rower?

Perpetum mobile :D Jak czytam takie wypowiedzi to się zastanawiam dlaczego jeszcze nikt nie wymyślił większych kół do rowerów szosowych - skoro im większe tym szybsze? Przecież taka szosa z oponą 25 mm, to ma obwód koła na poziomie 26er z oponą 2,4:huh:

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie :thumbsup:
Poza tym sporo zależy od pedałowania :icon_wink:  :yes:
Oczywiście każdy standard ma swoje plusy i minusy, ale to tak jak ze wszystkim ;)

Skoro mogą być 27.5", to może warto poszukać, bo przy odrobinie szczęścia można coś konkretnego trafić.
Tu co prawda ponad budżet, ale karbon, Fox, pełne XT, sztywne osie.
Niby piasty Formula i przeciętne koła, ale to nie ten budżet, że wszystko już na starcie będzie na tip top :no:


https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-haibike-freed-7-55-27-5-wyprzedaz-7079657507

Napisano

Haibike niestety przekracza budżet ale nie powiem fajny. 

Reasumujac i zakładając już tylko koło 29 co powinienem wybrać z tych 3 według Was.

  • Mod Team
Napisano

Ladies and gentlemen :icon_exclaim:
The winner is... ROCKRIDER :sorcerer:
Oczywiście najlepiej ten tańszy model 2018 - do nowego się możesz przecież przymierzyć w sklepie, a zamówisz stary ( zawsze to 5 stów w kieszeni, albo na akcesoria, ciuchy ) :icon_cool:

Napisano
20 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Ja tam widzę kasetę 11 - 50...

Rzeczywiście, coś mi się ubździło że tam jest 11 biegowy SRAM, bo Eagle to już by było za dobrze za tą cenę. Tym bardziej ROCKRIDER jest nie do pobicia.

Co do speca - to jest rocznik 15 za 40% ceny, kupowałem parę rzeczy od tego sprzedawcy bez zastrzeżeń - ale używanego okazyjnego carbona kupiłbym tylko po zdjęciu rentgenowskim albo BARDZO dokładnym obejrzeniu ramy przez kogoś kto się zna. Oczywiście jak kupujesz przez allegro to możesz to zrobić po zakupie.

  • Mod Team
Napisano
4 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Ladies and gentlemen :icon_exclaim:
The winner is... ROCKRIDER :sorcerer:
Oczywiście najlepiej ten tańszy model 2018 - do nowego się możesz przecież przymierzyć w sklepie, a zamówisz stary ( zawsze to 5 stów w kieszeni, albo na akcesoria, ciuchy ) :icon_cool:

Wszystko ok, tylko ubiegłoroczny model ma GX 11-biegowy, a w nowym jest Eagle. W mojej opinii lepiej dołożyć i mieć szerszy zakres przełożeń, a zwłaszcza lżejszy bieg na podjazdy.

Sam kupilem niedawno XC500 i jestem bardzo zadowolony.

  • Mod Team
Napisano

No popatrz, teraz to ja nie zauważyłem tej subtelnej różnicy w napędach ;)
Sporo zależy od kupującego i jego preferencji, możliwości, planowanego stylu jazdy i określonych miejsc, w których będzie się ona odbywała - trzeba pamiętać, że nawet w napędzie 1 x tylko mały procent użytkowników wykorzysta pełen zakres..., chociaż ufam, że większość wybierająca takie napędy jest wystarczająco świadoma, zarówno plusów jak i minusów.
Oczywiście lepiej mieć większy zapas, ale czy to jest warte 5 stów, to już każdy musi zdecydować sam.
12 -tka będzie lepsza dla kogoś z mocniejszą nogą i jeżdżącego sporo trudnych terenowych podjazdów.

  • Mod Team
Napisano

Jasne, każdy musi patrzeć pod swoim kątem. Ja uznałem, że warto dołożyć, bo poźniejszy upgrade wyszedłby zdecydowanie drożej niż 500 zł.

Napisano

Panowie a co myślicie o tych 2 propozycjach jako dodatkowe:

ACCENT i powiedzmy 1 tys na ulepszenie

http://accent-bikes.com/produkty/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/peak-29-nx-0

I ta używka:

KTM AERA

https://www.olx.pl/oferta/promocja-rower-ktm-aera-comp-rama-17-pelna-dokumentacja-CID767-IDy2Y73.html#0694071a70

  • Mod Team
Napisano

Ale co chcesz ulepszać :icon_question:
O ile w Accencie możesz np. wymienić amor i ewentualnie napęd ( moim zdaniem nie ma sensu wymieniać nowego napędu już na starcie ), to KTM jest już raczej kiepskim żartem - niby rama karbonowa ( BTW - gościu ma dłuższą sztycę niż podsiodłówkę :icon_lol:, co też mogło mieć wpływ na osłabienie komina...), ale nawet z przodu jest QR i do tego ta cena za używkę..., a w tytule dumne hasło "Promocja" - dobre sobie :down:
Trzeba mieć tupet, nawet jeżeli przebieg jest realny.
EDIT
Lekko zastanawiają te drutówki w Peak'u ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...