marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 Witam Jak w temacie zastanawiam sie nad kupnem roweru kands avangarde 2018 miwl ktos moze z nim doczynie lub bardziej ogarnieci ludzie ocenia rower wzgledem np Orkana 4 czy rez Unibike Viper 2018 Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Jeśli masz na myśli viper disc 2018 to ten ma zdaje się napęd oparty na mixie deore 6000 i 610 oraz hamulce mt500 ze świetnymi klamkami i tego bym brał. Reszta komponentów to dno jak przystało na tą półkę cenową. Edytowane 7 Marca 2019 przez Dokumosa Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 Chodzilo o Viper GTS dokladnie. Ten Kands az taki zly rowerl wzgledem jw i Orkana 4? Cytuj
Pablo59 Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 viper GTS 2018 mniej więcej odpowiada kandsowi maestro 2018, a viper GTS disc kandsowi avangarde - i tak je należałoby porównywać ... Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 57 minut temu, Pablo59 napisał: viper GTS 2018 mniej więcej odpowiada kandsowi maestro 2018, a viper GTS disc kandsowi avangarde - i tak je należałoby porównywać ... Patrzac na cene to Kandsa mozna kupic za 2100 a Viper GTS disc za 2800 czy jest sens wiecej placic za ten rower? Patrzac na osprzet jest fajny nie wiem jak rama i sama waga roweru ponad 15kg Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Wszystkie te rowery to właściwie jedna kategoria "budżetowe crossy" jedne bardziej polukrowane inne mniej ale baza (rama, koła, amor) w każdym jest taka sama kicha. Można podejść na trzy sposoby: - brać ten który podoba się najbardziej (ciesząc się z cieszącego oko roweru) - brać najtańszy (i cieszyć się z rozsądnego zakupu mając na uwadze, że ten najdroższy nic w praktyce nie wnosi - to nadal mega ciężki i siermiężny cross, który lepiej nie będzie jeździł) - brać najdroższy (i starać się myśleć pozytywnie oraz wynajdywać na siłę zalety względem dwóch powyższych) Edytowane 7 Marca 2019 przez Dokumosa Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 Czyli wychodzi na to ze za okolo 2600 nie da sie kupic dobrego roweru corssowego. O ile osprzet jak w Kands dadza Deore i cala reszta jest rowniez ok to rama i kolo bedzie lipa (amor to jest wiadome ze nie bedzie szalu). Bylem dzis w sklepie ogladac i gosc polecal mi TREK DUAL SPORT w cenie 2400 ( tez w rozmiarze M wazy 13z hakiem) i jeszcze wyzszy model za 3100. Ten tanszy twierdzil ze w porownaniu do innych rowerow na rynku jak Romet czy Kross ma bardzo dobra rame. Osprzet nie ma szalu ale czy jest potrzebne deore skoro i to daje rade... wspominajac ze najwazniejsza jest rama Celuje w crossowy rower ale zaraz wyjdzie na to ze lepiej kupic rower w decathlonie zmienic opony na wezsze i wydam 1700 Cytuj
Janu_sz Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 Taka pierwsza zasada zakupów: nie pytaj nigdy sprzedawcy w żadnym sklepie co poleca. Dokumosa napisał Ci 3 wyjścia. Cytuj
Rulez Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 Northtec może nie jest tak tani jak Kandsy, ale ma lepszą ramę, o klasycznej geometrii crossowej i lżejszą , i nie ma tak beznadziejnego napędu jak Treki ... : http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) 15 minut temu, Janu_sz napisał: Taka pierwsza zasada zakupów: nie pytaj nigdy sprzedawcy w żadnym sklepie co poleca. Dokumosa napisał Ci 3 wyjścia. Bardziej to on sie rozgadal do mnie i o ile rama wyglada spoko o tyle ogol nie przekonywal mnie. Sprzedawalictylko Treki i Unibike Edytowane 7 Marca 2019 przez marek1185 Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) W przypadku marek rozpoznawalnych jak trek, giant, spec, cube czy nawet rodzimy kross 20-30% ceny to koszt marki. Tym samym jeśli porównujemy rowery w tych samych cenach typu kundel do roweru markowego to w praktyce te pierwsze miewają o te 20-30% droższe graty pomontowane. W tych pierwszych wabi się klienta tylną przerzutką dełore a w tych drugich robi to marka. Tu masz rower crossowy, który jest poskładany bez większych kompromisów/wyrzeczeń i ukrytych "niespodzianek" takie optimum pomiędzy ceną a wartością... https://www.canyon.com/pl-pl/fitness/pathlite/pathlite-sl-8-0.html Edytowane 7 Marca 2019 przez Dokumosa Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 No tak rower suoer cena rowniez tylko to sa rowery dla ludzi ktorzy nie jezdza tylko rekreacyjnie i maja sporo $. Tak jak wlasnie wspomniales dlatego odpuscilem sobie tez bardzo znane marki bo one sa drogie oderujac sredni sprzet. Czasem nawet i one nie maja dobrej ramy. Dla mnie nie jest wazna naklejka na ramie a rower- osprzet jako calosc. Jako ze zainteresowanie rowerem umarlo dawno i chce odświeżyć jestm tutaj o porady. Czy w kundlu jak to zostal nazwany procz ramy ktora zapewne nie jest lekka (czy wygodna nie wiem) reszta jest na dobrym poziomie? Wiem tyle ze amor w takich cenach roweru nie bedzie dobry ale jak reszta wypad atj klamki, hamulce, korba, kola (nie chcialbym po szybkim czasie miec ósemek). Na razie nic nie znalazlem w poblizu dzis by sie przymierzyc. Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Szczerze to amora tam wcale nie ma tylko atrapa. Koła mają obręcze siermiężne jak w pociągu i tylko dzięki temu są w miarę nawet odporne na decentrę, szprychy zwykle miękkie i jedynie cynkowane i nie są w stanie utrzymać wymaganego naprężenia (wyciągają się). Piasty już przy symbolicznych przebiegach wykazują zużycie. Hamulce to zwykle niska półka ale sprawdzają się. Napęd też da sobie radę 2-3 sezony (jeśli będzie łańcuch zmieniany na czas). Odnośnie wspomnianego canyona to wbrew pozorom np. koła to niskopółkowe DT, amortyzator to minimum przyzwoitosci. Ma za to jedną z lepszych alu ram w tej klasie rowerów oraz napęd i hamulce dla zaawansowanych amatorów. Edytowane 7 Marca 2019 przez Dokumosa Cytuj
marek1185 Napisano 7 Marca 2019 Autor Napisano 7 Marca 2019 Haha no to krotko mowiac zniszczyles rower w szybki sposob za 2100. Jak tak czytam to twierdze ze moj rockrider 5.3 byl zaje... Jezdzilem rekreacyjnie i za 6 lat nie zmenilem NIC regulacja i smarowanie. Kola w normie. Zaraz wyjdzie ze trzeba olac rower crossowy trzeba kupic takiego jak w linku i zmienic opony na takie jak w crossie https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540-275-id_8379537.html Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 RR540 będzie lepszym wyborem niż wspomniane na początku crossy. Jednak nadal to atrapa amortyzatora, lewe koła itp. Cytuj
marek1185 Napisano 8 Marca 2019 Autor Napisano 8 Marca 2019 To teraz juz totalnie nie wiem co zrobic nastawiony od poczatku na crossa i eliminowanie poszczegolnych modeli a na sam koniec wychodzi ze to i tak lipne rowery i lepiej kupic z decathlonu choc juz goraka nie bralem po uwge Cytuj
Pablo59 Napisano 8 Marca 2019 Napisano 8 Marca 2019 Podejrzewam że czego byś finalnie nie kupił, to też pojeździsz rekreacyjnie z 6 lat - do nastepnej wymiany Cytuj
Cook1e Napisano 8 Marca 2019 Napisano 8 Marca 2019 Teraz, Pablo59 napisał: Podejrzewam że czego byś finalnie nie kupił, to też pojeździsz rekreacyjnie z 6 lat - do nastepnej wymiany I to jest chyba najlepsze podsumowanie Cytuj
marek1185 Napisano 9 Marca 2019 Autor Napisano 9 Marca 2019 Wiadomo ze cos tam moze trafic soe wymiany po drodze czesc na gwarancji czesc moze juz nie ale chodzi by miec dobra pozycje podczas jazdy bez duzych oporow w jezdzie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.