Skocz do zawartości

[Adapter] Presta > Schrader - problem z pompowaniem


Donayo

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś mi podpowie co robię źle? Odkręcam kapturem, odkręcam zaworek, zakładam adapter, podłączam kompresor i nic. Powietrze leci w kosmos lub zostaje między adapterem a wentylem. Sprawdzałem na kilku stacjach z kompresorami manualnymi i automatycznymi. Adapter z uszczelką jakich pełno na rynku. Mam wrażenie, jakby był za dlugi i końcówka kompresora nie dochodziła tak jak powinna. Szukałem rozwiązania w Google, ale nic nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to trzeba było gadać, że nowe, nigdy nie pompowane. Z nowymi dętkami tak jest, że potrzebują czasami chwili żeby załapać, że są pompowane. Pompka kilka machnięć, poprawienie zaworka, poruszanie nim i powinna załapać i przyjąć powietrze.

Oczywiście zaworek odkręcasz bardziej niż 1 obrót - tak w 3/4 lub całkowicie ? ( do oporu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samo sprawdzenie ciśnienia to adapter na prestę + pompka na stacji benzynowej to kiepski pomysł ( za dużo połączeń i powietrze ucieka - złe wskazania na manometrze będą - lub niemal wcale nie będzie ) Kup pompkę tego typu : ( będziesz miał na lata ) ten konkretny model jest ok.

https://allegro.pl/oferta/pompka-podlogowa-beto-cmp-069-manometr-3-wentyle-7063274272

/edit

tylko pompowanie do 5 barów - powyżej - jak ktoś po znajomości będzie chciał napompowac szosę do 8 barów - to nei pompuj bo skrócisz znacznie życie pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, poleciłem Ci pompkę, która znam i jest na tle podobnych cenowo bdb. ( wytrzymała ). Przerabiałem różne ( na przestrzeni lat ze  20 szt ) takie w okolicach 40-50-60 pln i ta jest najlepsza z nich.

/edit

zanim się rozleci to po kilku setkach kół będziesz potrzebował takie coś :

https://allegro.pl/oferta/koncowka-glowica-do-pompki-beto-double-av-fv-6794349130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Informacyjnie piszę dla potomnych, gdyż właśnie męczyłem się z identycznym przypadkiem i znalazłem przyczynę. W internetach można kupić przejściówki o różnych długościach. Najpierw próbowałem korzystając z dłuższej (18mm) i tak samo mi nie szło, jak koledze Donayo. Potem okazało się, że mam w zapasach jeszcze krótszą (15mm) i zadziałało. Po nakręceniu krótszej odkręcany pypek od wentyla był na równi z końcem adaptera i założenie głowicy od pompki, tudzież przyłożenie końcówki manometru powodowało popchnięcie pypka i otwarcie zaworu.

Donayo zwracał już na to uwagę, ale mnie się udało złapać za rękę na gorącym uczynku. Także zwracajcie uwagę na długość kupowanej przejściówki.

Na zdjęciu po lewej krótsza działająca, po prawej dłuższa nie działająca.

IMG_20200807_210301-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia. Dłuższa redukcja z reguły jest lepsza od krotszej. Chodzi głównie o uszczelnienie. Z dłuższą redukcją jest z reguły lepiej oraz gdy ma gumkę w środku.  A, że nie ma znaczenia o czym piszesz ( gdzie dopatrujesz się przyczyn ) to dobitny przykład z wczoraj, gdzie kolega złapał gumę w szosie i na wsi zostało napompowane kompresorem +zwyklym wężykiem nasunietym na cały zawór + opaska ślimakowa na wężyk. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoloTM, nie będę się spierał, bo nie brałem udziału w sytuacji, o której piszesz, tak samo jak Ciebie nie było obok, kiedy ja kombinowałem jak obsłużyć tę przejściówkę. I zapewniam, że w moim przypadku to zadziałało właśnie tak jak opisałem i, że tak to ujmę: tym razem długość miała znaczenie (zwłaszcza przy podczepianiu manometru do tego adaptera). Jeśli komuś to akurat pomoże to tylko jego zysk. Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, niech każdy kombinuje jak może. Po prostu chodzi głównie o uszczelnienie ( czy to redukcji na gwincie wentyla czy w głowicy pompki ) Czasem zdarzały się byle jakie redukcje, które po prostu były tak beznadziejne, że niemal nie szło z nich korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...