Skocz do zawartości

[Adapter] Presta > Schrader - problem z pompowaniem


Donayo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ktoś mi podpowie co robię źle? Odkręcam kapturem, odkręcam zaworek, zakładam adapter, podłączam kompresor i nic. Powietrze leci w kosmos lub zostaje między adapterem a wentylem. Sprawdzałem na kilku stacjach z kompresorami manualnymi i automatycznymi. Adapter z uszczelką jakich pełno na rynku. Mam wrażenie, jakby był za dlugi i końcówka kompresora nie dochodziła tak jak powinna. Szukałem rozwiązania w Google, ale nic nie pomaga.

Napisano

@Fenthin Tak, nowa dętka, więc zawór chodzi ładnie. Odkręcam końcówkę i wciskam "bolec", żeby powietrze syknęło.

@SoloTM Rower w piwnicy, ale dętki są nowe, przejechałem z nimi jakieś 15km do tej pory. Wentyle proste i dobrze działające. A dętki Conti Tubes.

Napisano

A to trzeba było gadać, że nowe, nigdy nie pompowane. Z nowymi dętkami tak jest, że potrzebują czasami chwili żeby załapać, że są pompowane. Pompka kilka machnięć, poprawienie zaworka, poruszanie nim i powinna załapać i przyjąć powietrze.

Oczywiście zaworek odkręcasz bardziej niż 1 obrót - tak w 3/4 lub całkowicie ? ( do oporu )

Napisano

@SoloTM Nowe, ale pompowane ręczną pompką. Chciałem sobie sprawdzić dokładnie na stacji ile mam w nich powietrza i dobić do odpowiedniego, ale na żadnej nie mogłem tego zrobić. Zaworek przed pompowaniem kompresorem odkręcałem ile się dało.

Napisano

Jeśli chodzi o samo sprawdzenie ciśnienia to adapter na prestę + pompka na stacji benzynowej to kiepski pomysł ( za dużo połączeń i powietrze ucieka - złe wskazania na manometrze będą - lub niemal wcale nie będzie ) Kup pompkę tego typu : ( będziesz miał na lata ) ten konkretny model jest ok.

https://allegro.pl/oferta/pompka-podlogowa-beto-cmp-069-manometr-3-wentyle-7063274272

/edit

tylko pompowanie do 5 barów - powyżej - jak ktoś po znajomości będzie chciał napompowac szosę do 8 barów - to nei pompuj bo skrócisz znacznie życie pompki.

Napisano

@SoloTM O tym też czytałem, jednak pompowanie na stacji byłoby dobrą opcją, bo szybką i wygodną.
Właśnie miałem się wybrać do Decathlonu popatrzeć. Myślisz, że ta B'Twin 500 też będzie dobra?

EDIT: Nie będzie używana powyżej 4 barów.

Napisano

Ja u siebie zauważyłem takie zjawisko. Podczas wkręcania przejściówki, nakrętka tłoczka też się wkręcała i nie dało rady pompować. Teraz wykręcam go maksymalnie aż się zablokuje i jest dobrze

Napisano

No nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. Ale parę razy udało mi się wykręcić tłoczek razem z adapterem :) Wtedy to jest dołek

W tym wentylu nie jest tak że to ciśnienie otwiera zawór ?

 

  • 1 rok później...
Napisano

Informacyjnie piszę dla potomnych, gdyż właśnie męczyłem się z identycznym przypadkiem i znalazłem przyczynę. W internetach można kupić przejściówki o różnych długościach. Najpierw próbowałem korzystając z dłuższej (18mm) i tak samo mi nie szło, jak koledze Donayo. Potem okazało się, że mam w zapasach jeszcze krótszą (15mm) i zadziałało. Po nakręceniu krótszej odkręcany pypek od wentyla był na równi z końcem adaptera i założenie głowicy od pompki, tudzież przyłożenie końcówki manometru powodowało popchnięcie pypka i otwarcie zaworu.

Donayo zwracał już na to uwagę, ale mnie się udało złapać za rękę na gorącym uczynku. Także zwracajcie uwagę na długość kupowanej przejściówki.

Na zdjęciu po lewej krótsza działająca, po prawej dłuższa nie działająca.

IMG_20200807_210301-1.jpg

Napisano

To nie ma znaczenia. Dłuższa redukcja z reguły jest lepsza od krotszej. Chodzi głównie o uszczelnienie. Z dłuższą redukcją jest z reguły lepiej oraz gdy ma gumkę w środku.  A, że nie ma znaczenia o czym piszesz ( gdzie dopatrujesz się przyczyn ) to dobitny przykład z wczoraj, gdzie kolega złapał gumę w szosie i na wsi zostało napompowane kompresorem +zwyklym wężykiem nasunietym na cały zawór + opaska ślimakowa na wężyk. 

 

Napisano

SoloTM, nie będę się spierał, bo nie brałem udziału w sytuacji, o której piszesz, tak samo jak Ciebie nie było obok, kiedy ja kombinowałem jak obsłużyć tę przejściówkę. I zapewniam, że w moim przypadku to zadziałało właśnie tak jak opisałem i, że tak to ujmę: tym razem długość miała znaczenie (zwłaszcza przy podczepianiu manometru do tego adaptera). Jeśli komuś to akurat pomoże to tylko jego zysk. Pozdrawiam serdecznie!

Napisano

Dokładnie, niech każdy kombinuje jak może. Po prostu chodzi głównie o uszczelnienie ( czy to redukcji na gwincie wentyla czy w głowicy pompki ) Czasem zdarzały się byle jakie redukcje, które po prostu były tak beznadziejne, że niemal nie szło z nich korzystać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...