haterox Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 Cześć, W ww. rowerze mam do wymiany amortyzator. Pytanie: - Czy warto inwestować 200zł w XCM, który był tam fabrycznie, czy lepiej zainwestować w coś innego? A jeśli tak to w co w tej kwocie? - Czy warto inwestować w ten rower czy lepiej zrobić przesiadkę na coś nowszego? Rower kupiłem jakieś 4 lata temu jako używany. Wymieniłem w nim już korbę, kasetę i łańcuch. Prawdopodobnie czeka mnie również wymiana tylnej obręczy. Gianta używam do speed-run'u do pracy, albo katuję go po lesie w weekendy :)
MikeSkywalker Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 Amortyzatorem fabrycznym się nie sugeruj - interesuje Cię tylko skok (100mm) i oś - czyli 100x9mm. No i oczywiście rura sterowa 1 1/8 bo to jednak rower sprzed lat. A co w tej kwocie? Ja w Yukonie 2007 mam Rockshoxa Torę - całkiem przyzwoity widelec, ale teraz dostępny tylko na rynku wtórnym. I za 200zł może być ciężko. Najbardziej sensowną opcja byłoby włożenie powietrznego XCRa albo Raidona - ale to wydatek rzędu 5-6 stów. Czy inwestować w takim rower - ciężko powiedzieć. Jeśli miałbyś go sprzedać to niewiele za niego weźmiesz. Raz że wspomniane części kwalifikują się do wymiany, dwa że 26" to już "relikt". A zakup nowego roweru podobnej klasy to jednak spory wydatek.
SoloTM Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 Jak ważysz w przedziale 70-90 kg to może być taki ( wykorzystując kupon 10 e dla nowych masz de facto przesylke gratis, a więc ponizej 500 pln za amor ) https://www.rosebikes.pl/rock-shox-2660208-2660208 Albo drugi xcm za 220 okolo. /edit Gwarancja - wysylka na ich koszt ( w razie czego - poważny sklep ) /edit 2 To Twoja obręcz ? ( 32 otwory ) https://sun-ringle.com/product/cr18/ http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1060&fname=Giant&mname=Yukon
haterox Napisano 11 Marca 2019 Autor Napisano 11 Marca 2019 W dniu 5.03.2019 o 23:39, SoloTM napisał: To Twoja obręcz ? ( 32 otwory ) https://sun-ringle.com/product/cr18/ http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1060&fname=Giant&mname=Yukon Z tego co się orientuję to tak. ...albo WTB Dual Duty? Wieczorem sprawdzę i dam Ci odpowiedź. Swój rower na bikekatalog znalazłem tutaj: https://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?item=94676
SoloTM Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 Ten z linku podanego przez Ciebie to jakaś wersja na tarczach, jeśli obręcz w Twoim rowerze jest taka jak pokazałem w linku : https://sun-ringle.com/product/cr18/ I szprychy masz dobre, jakieś nierdzewne, nieuszkodzone, niepowyginane - to możesz szukając obręczy o podobnej wysokości ( na max zbliżonej ) - w tym przypadku 16 mm ( może być ciężko ) wymienić samą obręcz. Tanie i dobre : ( 32 szprychy ) http://e-bmx.pl/opis/5292488/obrecz-26-ryde-zac-19-srebrna.html 2 mm wyższa, więc szprychy będą wyżej o 2 mm w nyplu niż masz teraz - jeśli obecnie kończą się na równi z nyplem - jeszcze do przeżycia - ale to absolutny max ( będa wychodzić z nypla na 2 mm przy nowej obręczy ) Jesli obecne szprchy są nieco schowane - choćby 1 mm - tym lepiej i mogą zostać : Tak czy siak - są bdb oferty na allegro ( nierdzewne szprychy ) które będą pasowały : ( do Twojej piasty ) https://allegro.pl/oferta/szprycha-szprychy-sapim-leader-258mm-36szt-okaz-6983436587 i do tej obręczy : http://e-bmx.pl/opis/9390769/obrecz-26-ryde-sputnik.html i do tej : http://e-bmx.pl/opis/5292488/obrecz-26-ryde-zac-19-srebrna.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.