BOCIEX Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Witam, żona jeździ na takim "cacku."- poniżej specyfikacja. Rama jest ok ale płacze , że rower skrzypi itp. Ogólnie źle się jej jeździ . Planuje wymienić jej opony na jakieś miejskie , siodełko , ogarnąć hamulce i regulacje przerzutek. Pytanie co byście doradzili co można jeszcze zmienić co poprawi komfort jazdy. , Z tyłu wymieniałem kasetę ale też na jakąś budżetową ... Proszę o jakieś propozycje. Piasta przód , korba? Nie chcę oczywiście wydawać milionów. myślę , że ~500zł. coś da radę ogarnąć? Rama aluminiowa 17" (min. wysokość siedziska od podłoża 80 cm) - Obręcze aluminiowe 26" - Widelec amortyzowany - -Hamulce typu V-brake (przód, tył) - Klamkomanetki aluminiowe Shimano, indexowane - Przerzutka tył: Shimano Acera, 7 biegów - Przerzutka przód Shimano SIS 3 biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 a) pakowanie w to "cacko" kasy po za wymianą zużytych części to jest kiepski pomysł. Nie polepszysz tam niczego co by dało się odczuć. b) ponieważ temat jest w dziale miejskie i trekingowe to zakładam że zona jeździ w mieście. Otóż ten Affix nie jest rowerem miejskim, tylko najtańszym pseudogóralem, który nie jest dobry a ni w góry, a ni do miasta. Naprawdę najlepsze wyjście sprzedać go i kupić rower do odpowiedni do warunków jazdy. Nawet najtańsze Riverside 120 lub Triban 100 fb z decathlonu będą lepsze do miasta, już nie mówiąc o porządnej miejskiej damce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOCIEX Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Jak pisałem rama jest ok. Żona jest niska 160. Wiadomo , że nowy rower od razu lepiej tylko nie widzę żeby miał on jakiś lepszy osprzęt ba nawet na papierze gorszy. Ten affix też kosztował 1000 zł. Taki treking /szosa to nie ta pozycja , damka miejska też się nie podoba. Jakbyś polecił jakie opony wrzucić na miasto/ weekend jakiś szuter. Piasta przód coś da zmiana? Korba jakaś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Zamiast wymiany przypadkowo wybranych części roweru, lepiej się dowiedzieć dokładnie na czy polega niezadowolenie użytkownika Co tam skrzypi, co oznacza "źle się jeździ". No i zrobić na początek porządny serwis. Czy kola dobrze się kręcą i są proste (stan piast i obręczy), czy korba nie ma oporów (suport), czy łańcuch nie wymaga przypadkiem wymiany? Oczyścić i nasmarować wszystko co ma być czyszczone i smarowane (piasty, stery, łańcuch, przerzutki i ich kółka), regulacja przerzutek i hamulców (stan klocków). Przy okazji ustawić wysokość i pozycję siodełka odpowiednio do budowy użytkownika (poradniki na youtube). Wtedy można porozmawiać o wymianie zużytych części. Opony tylko go miasta - coś z niedużymi oporami toczenia i wkładką, wszystkie producenci mają tego na pęczki, wszystko zależy od budżetu. Ale jak dochodzi szuter to ... też wszystko zależy od budżetu :), najtaniej chyba CX Comp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOCIEX Napisano 6 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Chyba jednak nowy rower bo szkoda kasy na ten stary:) Z racji tego , że mam jakąś zniżkę w go sport wolałbym coś tam wybrać. Mają np krossy jakieś . Zerknąłbyś - dodałem zdjęcie , który warty uwagi ? Ten explorer 2.0 , czy nie ma co dokładać do niego i wziąć 1.0. Lub może w cenie +- do 1500 coś innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.