kacper1509 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 witam czy warto kupować to koło z tą piastą czy lepiej dopłacić do tego samego koła tylko że na piaście DT Swissa? Tu macie link: https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-kola-kola-mtb-26-tylne-kolo-tylne-26-xlc-evo-ta-12mm-+-dt-swiss-466d-disc-32h-o_l_284_4787.html
Dokumosa Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Różnica jest taka, że DT się nie zepsuje. A jeśli się zepsuje to da się naprawić ze względu na dostępność części zamiennych.
grzechu2410 Napisano 3 Marca 2019 Napisano 3 Marca 2019 Oczywiście że Dt , na swoich piastach zrobiłem 20 tyś km , wymiana łożyska w tylnej pieście i dalej kręcą sie jak nowe
cervandes Napisano 4 Marca 2019 Napisano 4 Marca 2019 Co to jest "piesta"? Właśnie to jest wielka niewiadoma z XLC, że nawet nie raczyli napisać czy to jest na maszynowych łożyskach czy też nie, a o dostępności jakiegokolwiek z elementów to możesz od razu zapomnieć. A w DT Swiss głupi zapadki kupisz, sprężynkę czy cokolwiek innego się wydarzy...
Kolmark Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 16 godzin temu, cervandes napisał: Co to jest "piesta"? Właśnie to jest wielka niewiadoma z XLC, że nawet nie raczyli napisać czy to jest na maszynowych łożyskach czy też nie, a o dostępności jakiegokolwiek z elementów to możesz od razu zapomnieć. A w DT Swiss głupi zapadki kupisz, sprężynkę czy cokolwiek innego się wydarzy... W przypadku droższych kół i piast ma sens stosowanie DT Swiss, bo w razie czego można dokupić adapter pod inny standard (albo go właśnie zdemontować), cały nowy bębenek itd. natomiast w przypadku np. Shmiano (i wielu innych firm) nie kupuje się części zapasowych, bo wychodzi to horrendalnie drogo. Kupuje się całą piastę i robi przeszczep wnętrzności, np. cała piasta 150-170zł, a jeden konus 50zł w przypadku Shimano XT. Zaletą DT jest jakość wykonania i dostępność adapterów do wszystkiego, stosowanie katalogowych łożysk itd.
cervandes Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 No super, rozmawiamy o Shimano czy o XLC do którego niczego i nigdzie się raczej nie dokupi?
dovectra Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 Teraz, cervandes napisał: XLC do którego niczego i nigdzie się raczej nie dokupi? Xlc to nasza marka, a produkuje te piasty zapewne jakiś Joytech. Części się znajdą ale trzeba rozpoznać producenta.
Kolmark Napisano 5 Marca 2019 Napisano 5 Marca 2019 Moja zasada jest jedna - im bardziej niedostępne części zapasowe, a jednocześnie stosunkowo niedrogie piasty, tym bardziej opłaca się kupować całe nowe piasty na części. No chyba, że padają jak muchy, więc zabawa staje się nieopłacalna i zmieniamy producenta
kacper1509 Napisano 5 Marca 2019 Autor Napisano 5 Marca 2019 Wolę dopłacić do DT Swiss i być spokojnym że mi coś kiedys się nie zablokuje jak teraz moim deore xt ale tylko tył wymieniam bo na przód mi kasy nie wystarczy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.