Colonel Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Panowie, stoję przed trudnym wyborem hampli - miał może ktoś z Was powyższe ? Wedle wstępnego researchu jaki zrobiłem dostałem inf. że bb7 są mocniejsze, a trp mają lepszą modulację. Jakby ktoś z Was miał doświadczenie z oboma modelami będę wdzięczny za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Mam BB7 road (bo pod klamki szosowe) , jest tutaj regulacja obu klocków, ale pracuje tylko jeden (jest jeden tłoczek). Sama siła hamowania w sumie bez zarzutu. TRP Spyre nie mam - ale zauważ że one mają odmienną konstrukcję , 2 tłoczki czyli 2 klocki ruchome , czyli w sumie łatwiej 'teoretycznie' wyregulować, można ustawić bardziej 'centralnie' i klocek 'nie przegina' tarczy przy hamowaniu jak w BB7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Miałem BB7, zamieniłem na Spyre i żałuję. Ostro zabrzmiało, TRP są baardzo fajne ale bardziej pasowała mi właśnie większa moc w BB7. Nie żebym w agrafkach rył oponami, ale generalnie są mocniejsze i nie potrzeba mieć imadła w łapie aby je zblokować. TRP pod tym względem są słabsze. Modulacja lepsza w Spajrach ale nie na tyle aby porzucać BeBechy, byłem zadwolony z ich modulacji. Więc jeśli ktoś ma czarne BB7 Road a woli TRP Spyre C to zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 To jak hamulce łapią zależy od klocków - wsadź w Spyre metaliczne klocki Enyhał - miałem BB7 w postaci górskiej, mam Spyre, CX77 i Hayes CX5. Z tych czterech Spyre się najłatwiej ustawia i pracują najbardziej poprawnie. CX5 są na drugim miejscu, zaś BB7 to horror do ustawienia. O wypustach shimano nie wspomnę, bo płakać się chce - łączą nieco słabszą siłę Spyre z problemem z ustawieniem z BB7 Fuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Ustawienie BB7 jak sie nabieże wprawy i zrobi się to z zastanowieniem z raz, to robi się to tak samo prosto jak wszystkie inne mechaniki. a regulacja obu klockow robi robotę. Mam dwa zestawy i zero problemow. CX5 z ta blokada regulacji klocka od strony koła... której nie da sie odkrecic jak tam piachu nawali ... To jest porazka szczegolnie w zimie jak klocki znikaja w oczach, i trzeba czesto krecic, i oby nie obrobic tego gniazda przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 BB7 ustawia się bardzo łatwo i bardzo je sobie chwalę, podobnie TRP Spyke (może trochę słabsze od BB7, ale jakoś bardziej mi pasują), wkurzające w tym temacie były BB5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 @uzurpator: to jak hamują zależy również od klamek, linek, przewodów a nawet temperatury. No ale bez rozwodzenia się zbytniego, mam metaliczne klocki a zmieniałem jedynie zaciski stąd takie moje spostrzeżenia. BB7, jak przedmówcy pisali, są łatwe do ustawienia jak się to robiło wcześniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colonel Napisano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 Dziękuje za pomoc, po przeanalizowaniu za i przeciw nabyłem TRP .... Hy/Rd Ps. jak jest z pancerzami compressionless bo podobno robią dużą różnicę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 Dobra robota ! ale i koszt chyba z 2x wiekszy ;-P mialem bb7 na nie przemienic i tak dlugo to odwlekam, ze nie pamietam gdzie je posiałem... ;-) Ale prawda tez jest taka ze bb7 sa wystarczajace dobre do chudych kiszek szosowych.... Co do Comperssionless, to jesli ładujesz te HyRd w stary/uzywany a moze i nowy rower z kablami, to ja bym je zapodał do bieżacej instalacji. Szkoda wywalac linki/pancerze. A jak kable wyiozną ducha, to mozna myslec nad lepszymi t,j compressionless, ale wydaje mi się iż w tych HyRd za wielkiej róznicy nie poczujesz, tam siła na tłoczkach jest spora.... Chyba ze chcesz to ładowac w jakis rower inny niz szosowy, to moze i jest sens doplacic na starcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.