Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Posiadam hamulce Magura Julie. Rower niedawno przeszedł przegląd i serwisant stwierdził, że nie był w stanie dobrze wyregulować położenia zacisku, przez co tarcza cały czas lekko ociera o okładziny. Ma to miejsce zarówno w przednim jak i tylnym hamulcu. Postanowiłem sam spróbować coś zrobić, jednak bez efektów. Całość wygląda tak, że z jednej strony jest luz, a z drugiej tarcza dotyka okładziny. Próba regulacji poprzez wciśnięcie klamki jak i poprzez próbę recznego ułożenia zacisku nie przyniosła efektu. Klocki są stare, lekko zardzewiałe, jednak mają jeszcze bardzo dużo "mięsa". Jesteście w stanie powiedzieć mi, gdzie leży problem i jak go rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Sprawdź najpierw czy oba tłoczki pracują.... jeśli tak, to jedyną regulację jaką jesteś w stanie przeprowadzić to za pomocą podkładek pomiędzy zacisk a ramę. Jest jeszcze kilka sposobów indiańskich ;-)) Jeśli tarcza jest idealnie w osi zacisku..... a klocki ocierają możesz spróbować innego sposobu. Wyjmujesz koło, rozciskasz na maxa klocki (szerokim śrubokrętem) i zakładasz koło na miejsce. Zginasz kartkę papieru na pół i zakładasz na tarczę tak aby ta znajdowała się po obu stronach tarczy. Przesuwasz całość w miejsce okładzin i zcisksz klamką kilkadziesiąt razy. Kartka papieru musi znajdować się pomiędzy tarczą a klockiem po obu stronach. W taki sposób zmuszasz zacisk do zapamiętania ustawienia. Warunek taki- oba tłoczki muszą chodzić idealnie, nie być zatarte, a najlepiej jak układ jest odpowietrzony. Julie to dość stare hamulce więc musisz wziąć poprawkę że są już skisłe , choć moje marty i luisy FR mają się świetnie, ale non stop pracują. Najgorszą rzeczą dla hamulców tarczowych jest zastanie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Dzięki, będę próbował, chociaż wygląda na to, że tarcza nie jest idealnie w osi zacisku. Co do działania, hamulce są sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Poluzuj zacisk żeby wyraźnie się ruszał, zakręć kołem do przodu i zaciśnij klamkę - trzymając ją (!) dokręć zacisk. Hamulce hydrauliczne reguluje się w taki właśnie banalny sposób i jeśli dalej coś ociera to na pewno już nie jest wina regulacji Edytowane 28 Lutego 2019 przez gocu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @gocu Robiłem tak, ale bez kręcenia kołem po poluzowaniu zacisku. Zakręcenie może coś zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Teraz, gocu napisał: Poluzuj zacisk żeby wyraźnie się ruszał, zakręć kołem do przodu i zaciśnij klamkę - trzymając ją (!) dokręć zacisk. Hamulce hydrauliczne reguluje się w taki właśnie banalny sposób i dalej coś ociera to na pewno już nie wina regulacji Spojrzałeś na zdjęcia???? Widziałeś jak są mocowane te jlulie?? Hamulce Julii mają IS 2000 nie Post Mount ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Po prostu spróbuj Gdy zakręcisz kołem i zaciśniesz klamkę tarcza ustawi zacisk w pozycji roboczej. Przecież hamulce z reguły służą do zatrzymywania roweru będącego w ruchu, a nie stojącego Teraz, woojj napisał: Hamulce Julii mają IS 2000 nie Post Mount ..... Uważasz że zacisku przykręconego na IS2000 nie można poluzować? :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Poluzuj atmosferę ;-))) Takie hamulce możesz wyregulować za pomocą podkładek- tylko. Shimano kiedyś takie miało ;-) Był to zestaw różnej grubości podkładek które wkładałeś pomiędzy ramę a zacisk. https://www.rowertour.com/p/57559/jagwire-podkladka-dystansowa-zacisku-hamulca-20szt tu masz od Jagwire. Edytowane 28 Lutego 2019 przez woojj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @gocu Zacisk poluzowany, a tarcza i tak trze podczas kiedy koło się kręci. Taka regulacja nic nie zmienia. Poniżej filmik z zachowania poluzowanego hamulca przy wciśnięciu klamki. https://www.dropbox.com/s/l2w1ragbtkmnavo/VID_20190228_085839.mp4?dl=0 @woojj Dzięki, temat wyczerpany w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Jeśli ociera o klocek wewnętrzny to podkładki załatwią sprawę. Jakiekolwiek podkładki, byle cienkie. Idź do żelaznego i kup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @SoloTM No to mam kłopot, bo klocek wewnętrzny ma luz, a tarcza opiera się na zewnętrznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Możesz spróbować partyzanckiej metody ( jeśli wszystkie inne zawiodą ) podszlifować zacisk minimalnie - żeby troszeczkę bliżej ramy przyszedł. /edit a nie masz czasem podkladki miedzy zaciskiem a ramą ? ( usuń ją ) Edytowane 28 Lutego 2019 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Klocki trzymają się na magnesach do tłoczków ...... nie wiem o jaki luz ci chodzi??? Jeśli nie masz podkładek pomiędzy korpusem hamulca, a ramą a nie chcesz szlifować załóż cienką podkładkę pod kontrę piasty od strony tarczy..... Edytowane 28 Lutego 2019 przez woojj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @SoloTM Póki co spróbuję znaleźć mniej inwazyjne rozwiązanie. @woojj Chodzi mi o to, że między klockiem wewnętrznym a tarczą jest przerwa, natomiast między klockiem zewnętrznym a tarczą już jej nie ma. Tarcza nie jest między klockami tylko opiera się i ciągle trze o zewnętrzny klocek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Zacisk masz ewidentnie za blisko osi koła, ewentualnie tarczę odsuniętą od tej osi za daleko. Pytał Cię już @SoloTM czy masz pomiędzy zaciskiem a widelcem podkładki - zaznaczone na Twoim zdjęciu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @abdesign Rzeczywiście, są podkładki. Teraz widzę, że w przypadku tylnego hamulca jestem w stanie podziałać podkładkami. Niestety z przednim już niezbyt, gdyż bez podkładek jest zbyt blisko osi koła. Teraz mam zagadkę. Jest szansa, że da się to w jakiś sposób poprawić? A może lepiej dać sobie spokój ze starymi Julie i kupić po prostu dobre V-brakei? Niby byłem zadowolony, że kupuję rower z hamulcami hydraulicznymi, jednak V-brakei są bardziej bezobsługowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Ja bym postarał się ustawić dobrze wszystko. Co to znaczy za blisko piasty ? podkładki oddalają/przybliżają zacisk/klocki względem tarczy. Ociera wewnętrzny klocek - daj podkładki ( weź te z tyłu ) - ociera o zewnętrzny klocek - usuń podkładki. ( czasem trzeba zastosować cieńsze/grubsze żeby było idealnie ) Dobre v brejki to używane ( klamki + szczęki ) i tak musiałbyś dać 150-200-300 pln, lepiej naprawić co masz tym bardziej jak hamulce hamują i są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Miałem Marty, to się regulowało dość kłopotliwie jak weźmiesz pod uwagę dzisiejsze PM czy nawet IS z adapterem, czasem podkładkę trzeba było zeszlifować nierównolegle... A co do przodu... @SoloTM Ci dobrze radził wcześniej - weź pilnik i zdejmij trochę materiału z mocowania zacisku może tam jest po prostu brudno, albo aluminium już lekko spuchło - nie masz nic do stracenia. Ten zacisk ma już X lat jest nie do sprzedania, albo zrobisz go pod siebie albo wyrzucisz. Do czego Ci brak "inwazyjności" jak wyląduje w koszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) @SoloTM Hamulec przedni: brak podkładek, tarcza ociera o zewnętrzny klocek, więc tutaj z samym zaciskiem nic nie zrobię. Pozostaje szlifowanie lub sposób na delikatne przesunięcie tarczy w stronę osi koła. Hamulec tylny: podkładki były, po ich zdjęciu tarcza ociera o wewnętrzny klocek, po założeniu cieńszych, ociera o zewnętrzny klocek. Tutaj jestem w stanie podziałać podkładkami jeśli dobiorę odpowiednią grubość. @abdesign Brak narzędzi + małe doświadczenie + dwie lewe ręce do prac manualnych = niechęć do takich ingerencji Ale dobra, kupię pilnik i będę walczył, może się uda. Edytowane 28 Lutego 2019 przez Donayo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 No to przód szlifuj zacisk - tam gdzie przylega do widelca - etapami, żeby nie przesadzić. Tył kombinuj z grubością podkładek + delikatny szlif też możesz robić w razie potrzeb. Ramy nie tykaj - ewentualnie widelec przedni - lakier na nim możesz też zebrać jeśli spuchł. To się da zrobić, tym bardziej jeśli tarcze proste, hamulec działa dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 @SoloTM Będę działał i dam znać. Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 @SoloTM Mogę ogłosić częściowy sukces. Jest dużo lepiej niż było, ale nadal nieidealne. Kiedy rower jest do góry kołami, z przodu nic nie trze, kiedy odwracam go na koła, delikatnie zaczyna ocierać w jednym miejecu. Jeśli chodzi o tył, większość udało się zrobić podkładkami. Tutaj też jest dużo lepiej, ale klocek wewnętrzny ociera w jednym miejscu. Dodatkowo, po kilkukrotnym odkręceniu tylnego zacisku, podczas gdy rower był do góry kołami, klamka hamulca zaczęła bardzo miękko chodzić. Po odwróceniu i pompowaniu objawy przechodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 (edytowane) Jak coś tam szurać minimalnie będzie, ale nie hamować koła to nie ma tragedii, oczywiście najlepiej jak nic nie ociera. Poza dobrze ustawionymi zaciskami tarcze muszą być proste. Kwestia regulacji i cierpliwości... no i modlić się, żeby dętki nie przebić - bo każde odkręcenie, zdjęcie koła to ponowne mozolne ( czasem idzie bardzo szybko, czasem nie ) ustawianie zacisku. Taki urok tarczówek. Jak wszystko jest ok to super. Jak nie jest super to są trzy możliwości. 1. cieknie/zapowietrza się/słabo hamuje 2. piszczy przy hamowaniu, że aż strach 3. klocek ociera o tarczę. Lub dowolna kombinacja 1-3. Edytowane 1 Marca 2019 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Masz zapewne zapowietrzone hamulce - co zresztą nie jest dziwne, pewnie ostatni serwis mają za sobą lata temu. Trzeba odpowietrzyć (oba) twardniejąca klamka od pompowania zazwyczaj oznacza właśnie powietrze w układzie. Teraz, Donayo napisał: Kiedy rower jest do góry kołami, z przodu nic nie trze, kiedy odwracam go na koła, delikatnie zaczyna ocierać w jednym miejecu. Tarcze masz na pewno proste? tłoczki chodzą równomiernie? To że do góry kołami jest lepiej jest zrozumiałe odchodzą obciążenia które w mało sztywnym układzie - koło, widelec stery w normalnej pozycji dają znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 @abdesign Przód działa bardzo dobrze, ale oczywiście muszę się wziąć za oba hamulce. Tarcze proste, a co do tłoczków, nie mam pewności, ale wydaje mi się, że wewnętrzny chodzi lepiej i mocniej dolega do tarczy po wciśnięciu klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.