Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam hamulce Magura Julie. Rower niedawno przeszedł przegląd i serwisant stwierdził, że nie był w stanie dobrze wyregulować położenia zacisku, przez co tarcza cały czas lekko ociera o okładziny. Ma to miejsce zarówno w przednim jak i tylnym hamulcu. Postanowiłem sam spróbować coś zrobić, jednak bez efektów. Całość wygląda tak, że z jednej strony jest luz, a z drugiej tarcza dotyka okładziny. Próba regulacji poprzez wciśnięcie klamki jak i poprzez próbę recznego ułożenia zacisku nie przyniosła efektu. Klocki są stare, lekko zardzewiałe, jednak mają jeszcze bardzo dużo "mięsa". Jesteście w stanie powiedzieć mi, gdzie leży problem i jak go rozwiązać?

IMG_28022019_074637_(600_x_800_pixel).jpg

IMG_28022019_074654_(600_x_800_pixel).jpg

Napisano

Sprawdź najpierw czy oba tłoczki pracują.... jeśli tak, to jedyną regulację jaką jesteś w stanie przeprowadzić to za pomocą podkładek pomiędzy zacisk a ramę. 

Jest jeszcze kilka sposobów indiańskich ;-)) Jeśli tarcza jest idealnie w osi zacisku..... a klocki ocierają możesz spróbować innego sposobu. Wyjmujesz koło, rozciskasz na maxa klocki (szerokim śrubokrętem) i zakładasz koło na miejsce. Zginasz kartkę papieru na pół i zakładasz na tarczę tak aby ta znajdowała się po obu stronach tarczy. Przesuwasz całość w miejsce okładzin i zcisksz klamką kilkadziesiąt razy. Kartka papieru musi znajdować się pomiędzy tarczą a klockiem po obu stronach. W taki sposób zmuszasz zacisk do zapamiętania ustawienia. Warunek taki- oba tłoczki muszą chodzić idealnie, nie być zatarte, a najlepiej jak układ jest odpowietrzony. Julie to dość stare hamulce więc musisz wziąć poprawkę że są już skisłe , choć moje marty i luisy FR mają się świetnie, ale non stop pracują. Najgorszą rzeczą dla hamulców tarczowych jest zastanie..... 

Napisano (edytowane)

Poluzuj zacisk żeby wyraźnie się ruszał, zakręć kołem do przodu i zaciśnij klamkę - trzymając ją (!) dokręć zacisk. Hamulce hydrauliczne reguluje się w taki właśnie banalny sposób i jeśli dalej coś ociera to na pewno już nie jest wina regulacji ;)

Edytowane przez gocu
Napisano
Teraz, gocu napisał:

Poluzuj zacisk żeby wyraźnie się ruszał, zakręć kołem do przodu i zaciśnij klamkę - trzymając ją (!) dokręć zacisk. Hamulce hydrauliczne reguluje się w taki właśnie banalny sposób i dalej coś ociera to na pewno już nie wina regulacji ;)

Spojrzałeś na zdjęcia???? Widziałeś jak są mocowane te jlulie??

Hamulce Julii mają IS 2000 nie Post Mount .....

Napisano

Po prostu spróbuj ;) Gdy zakręcisz kołem i zaciśniesz klamkę tarcza ustawi zacisk w pozycji roboczej.

Przecież hamulce z reguły służą do zatrzymywania roweru będącego w ruchu, a nie stojącego ;)

Teraz, woojj napisał:

Hamulce Julii mają IS 2000 nie Post Mount .....

Uważasz że zacisku przykręconego na IS2000 nie można poluzować? :))

Napisano (edytowane)

Możesz spróbować partyzanckiej metody ( jeśli wszystkie inne zawiodą ) podszlifować zacisk minimalnie - żeby troszeczkę bliżej ramy przyszedł.

/edit

a nie masz czasem podkladki miedzy zaciskiem a ramą ? ( usuń ją )

Edytowane przez SoloTM
Napisano (edytowane)

Klocki trzymają się na magnesach do tłoczków ...... nie wiem o jaki luz ci chodzi???

Jeśli nie masz podkładek pomiędzy korpusem hamulca, a ramą a nie chcesz szlifować załóż cienką podkładkę pod kontrę piasty od strony tarczy.....

Edytowane przez woojj
Napisano

@SoloTM Póki co spróbuję znaleźć mniej inwazyjne rozwiązanie.

@woojj Chodzi mi o to, że między klockiem wewnętrznym a tarczą jest przerwa, natomiast między klockiem zewnętrznym a tarczą już jej nie ma. Tarcza nie jest między klockami tylko opiera się i ciągle trze o zewnętrzny klocek.

Napisano

Zacisk masz ewidentnie za blisko osi koła, ewentualnie tarczę odsuniętą od tej osi za daleko. Pytał Cię już @SoloTM czy masz pomiędzy zaciskiem a widelcem podkładki - zaznaczone na Twoim zdjęciu:

 

julka 2.jpg

Napisano

@abdesign Rzeczywiście, są podkładki. Teraz widzę, że w przypadku tylnego hamulca jestem w stanie podziałać podkładkami. Niestety z przednim już niezbyt, gdyż bez podkładek jest zbyt blisko osi koła. 

Teraz mam zagadkę. Jest szansa, że da się to w jakiś sposób poprawić? A może lepiej dać sobie spokój ze starymi Julie i kupić po prostu dobre V-brakei? Niby byłem zadowolony, że kupuję rower z hamulcami hydraulicznymi, jednak V-brakei są bardziej bezobsługowe.

Napisano

Ja bym postarał się ustawić dobrze wszystko. Co to znaczy za blisko piasty ? podkładki oddalają/przybliżają zacisk/klocki względem tarczy. Ociera wewnętrzny klocek - daj podkładki ( weź te z tyłu ) - ociera o zewnętrzny klocek - usuń podkładki. ( czasem trzeba zastosować cieńsze/grubsze żeby było idealnie ) Dobre v brejki to używane ( klamki + szczęki ) i tak musiałbyś dać 150-200-300 pln, lepiej naprawić co masz tym bardziej jak hamulce hamują i są ok.

Napisano

Miałem Marty, to się regulowało dość kłopotliwie jak weźmiesz pod uwagę dzisiejsze PM czy nawet IS z adapterem, czasem podkładkę trzeba było zeszlifować nierównolegle...

A co do przodu... @SoloTM Ci dobrze radził wcześniej - weź pilnik i zdejmij trochę materiału z mocowania zacisku może tam jest po prostu brudno, albo aluminium już lekko spuchło - nie masz nic do stracenia. Ten zacisk ma już X lat jest nie do sprzedania, albo zrobisz go pod siebie albo wyrzucisz. Do czego Ci brak "inwazyjności" jak wyląduje w koszu?

Napisano (edytowane)

@SoloTM Hamulec przedni: brak podkładek, tarcza ociera o zewnętrzny klocek, więc tutaj z samym zaciskiem nic nie zrobię. Pozostaje szlifowanie lub sposób na delikatne przesunięcie tarczy w stronę osi koła.

Hamulec tylny: podkładki były, po ich zdjęciu tarcza ociera o wewnętrzny klocek, po założeniu cieńszych, ociera o zewnętrzny klocek. Tutaj jestem w stanie podziałać podkładkami jeśli dobiorę odpowiednią grubość.

@abdesign Brak narzędzi + małe doświadczenie + dwie lewe ręce do prac manualnych = niechęć do takich ingerencji :) Ale dobra, kupię pilnik i będę walczył, może się uda.

Edytowane przez Donayo
Napisano

No to przód szlifuj zacisk - tam gdzie przylega do widelca - etapami, żeby nie przesadzić. Tył kombinuj z grubością podkładek + delikatny szlif też możesz robić w razie potrzeb. Ramy nie tykaj - ewentualnie widelec przedni - lakier na nim możesz też zebrać jeśli spuchł. To się da zrobić, tym bardziej jeśli tarcze proste, hamulec działa dobrze.

Napisano

@SoloTM Mogę ogłosić częściowy sukces. Jest dużo lepiej niż było, ale nadal nieidealne. Kiedy rower jest do góry kołami,  z przodu nic nie trze, kiedy odwracam go na koła, delikatnie zaczyna ocierać w jednym miejecu. Jeśli chodzi o tył, większość udało się zrobić podkładkami. Tutaj też jest dużo lepiej, ale klocek wewnętrzny ociera w jednym miejscu. Dodatkowo, po kilkukrotnym odkręceniu tylnego zacisku, podczas gdy rower był do góry kołami, klamka hamulca zaczęła bardzo miękko chodzić. Po odwróceniu i pompowaniu objawy przechodzą.

Napisano (edytowane)

Jak coś tam szurać minimalnie będzie, ale nie hamować koła to nie ma tragedii, oczywiście najlepiej jak nic nie ociera. Poza dobrze ustawionymi zaciskami tarcze muszą być proste. Kwestia regulacji i cierpliwości... no i modlić się, żeby dętki nie przebić - bo każde odkręcenie, zdjęcie koła to ponowne mozolne ( czasem idzie bardzo szybko, czasem nie ) ustawianie zacisku. Taki urok tarczówek. Jak wszystko jest ok to super. Jak nie jest super to są trzy możliwości.  1. cieknie/zapowietrza się/słabo hamuje 2. piszczy przy hamowaniu, że aż strach 3. klocek ociera o tarczę. Lub dowolna kombinacja 1-3.

Edytowane przez SoloTM
Napisano

Masz zapewne zapowietrzone hamulce - co zresztą nie jest dziwne, pewnie ostatni serwis mają za sobą lata temu.

Trzeba odpowietrzyć (oba) twardniejąca klamka od pompowania zazwyczaj oznacza właśnie powietrze w układzie.

Teraz, Donayo napisał:

Kiedy rower jest do góry kołami,  z przodu nic nie trze, kiedy odwracam go na koła, delikatnie zaczyna ocierać w jednym miejecu.

Tarcze masz na pewno proste? tłoczki chodzą równomiernie? To że do góry kołami jest lepiej jest zrozumiałe odchodzą obciążenia które w mało sztywnym układzie - koło, widelec stery w normalnej pozycji dają znać.

Napisano

@abdesign Przód działa bardzo dobrze, ale oczywiście muszę się wziąć za oba hamulce. Tarcze proste, a co do tłoczków, nie mam pewności, ale wydaje mi się, że wewnętrzny chodzi lepiej i mocniej dolega do tarczy po wciśnięciu klamki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...