SoloTM Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 V brake przy klamkomanetkach stx ( czy innych z tej epoki ) to zły pomysł ( klamki są pod canti ) . Będą miękkie i przyciskać palce, trzeba mieć idealnie wycentrowane koła, klocki bardzo blisko obręczy, a i tak prawa klamka będzie dociskała palce przy hamowaniu. Bez zmiany klamek ( i manetek - bo są klamkomanetki ) nie ma to sensu, więc lepiej zostać przy canti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 16 godzin temu, hubisiowy napisał: To zdjęcie tych zacisków z gianta, mam nadzieję że opona 2.2 CONTI się zmieści bez obcierania. Takie hamulce sa nadal używane w BMX-ach u-brake . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 5 godzin temu, SoloTM napisał: Bez zmiany klamek ( i manetek - bo są klamkomanetki ) nie ma to sensu, więc lepiej zostać przy canti. Że są klamkomanetki to przeoczyłem. Wymiana samych klamek nie byłaby aż tak kosztowna. I jak już to nie 'lepiej' zostać przy canti, tylko TANIEJ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 9 godzin temu, Alsew napisał: Albo pomyśl czy nie lepiej byłoby iść w stronę V-brakee ... Niestety albo stety mam klamkomanetki stx które mają przpiekny klik taki trigger owy z lat 90 (tak wyczytałem, mi się podoba) i obawiam się że zestaw klamkomanetek z allegro za 70zl serii altus już nie będzie mial takiego zegarkowego kliku. A te hamulce stają dęba przy dużej prędkości bo dzisiaj zrobiłem kilka kółek po podwórku i jest super hamuje od pierwszego mm a nie trą o felgi. Woojj : linke tak zostawiłem bo to są nowe Shimano może i tanie, ale chce mieć możliwość szybkiego powrotu do fabrycznych stx i chyba dobrze zrobiłem bo tak chyba zrobię, te aluminiowe giganty odstają i mnie drażnią. Druga kwestia po twoim poście wnikliwie pół godziny badałem kasetę i oswoiłem się z widokiem zębów i miejscami na które zwracać uwagę i wszystko się zgadza, zęby są jak płetwy rekina w miejscach obciążenia. Dla mnie kaseta zjechana jest na 1 biegu całkowicie a drugi jest dojechany też mocno. Pomijam kwestie miejscowych uszkodzeń od jakiś kamieni albo cholera wie czego. Dlatego nawet nie jadę w ten weekend bo szkoda mi łańcucha i kasety o komfortcie nie wspomnę bo po prostu tak ciasno łańcuch siedzi w tej korbie zniszczonej że jest wciągany do góry zamiast się wyzębiać w kierunku tylniej przerzutki. Zaraz wjedzie w górę i go przetnę połamie. Macie jakieś pomysly czy da się kupić zębatki pasujące do tej korby ? Bo badam temat pobieżnie i wychodzi na to że współczesne korby na kwadrat to jakieś tourneo albo altus czarne i brzydkie jak z marketu. Dopiero fajne są jakbym zmienił suport na hollow co trochę mija się z ideą budżetem w sensie nie szkoda mi pieniędzy ale wolałbym takie fajne sprawy jak deore albo zee łożyska maszynowe etc inwestować we współczesny rower na kołach 28-29 jak mi się spodoba jazda na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Model korby? W okolicach mocowania pedala ma byc napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Model korby to shimano FC-MC30 a na zębatkach od tyłu jest napisane: sg 1-24, sg 1-34, sg 1-42 . Szukałem wszędzie ale są czesto sg-x nie wiem czy to jest nowa generacja po jakimśtam roku ? Patrzyłem po używkach na allegro ale wiekszość w podobnym stanie do mojej od 40 do 180zł więc słabo. To już lepiej chyba kupić jakąś współczesną korbę, skoro nie mam przywiązania, do tego że musi być oryginał. https://allegro.pl/oferta/korby-shimano-acera-fc-m3000-40-30-22-175-kwadrat-7697992421 Tylko ciężko mi znaleźć informacje o kompatybilności wstecznej korb, np. ta wyżej wygląda całkiem dobrze, są szanse, że nie jest z blachy falistej jak tournego za 40żł ale pytanie czy skoro jest do 9 biegowego zestawu, to czy współpracuje z łańcuchem i kasetą na 7 biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Bądź tak dobry i zrób zdjęcia zębatek korby, jeśli nie chce Ci się jej zdejmować to zrob kilka zdjęć co ćwierć obrotu korby by uchwycić wszystkie zęby. Może się okazać, że jest ok, póki co nie wygląda to źle. Niektóre zęby będą nieco inne od reszty, ale to specjalnie takie są, od nowości. http://www.retromtb.pl/pdf/shimano94.pdf 1994 rok Suport do korby 110.5 lub 113 mm masz, pokaż najpierw zębatki, łańcuch nie pęknie, tego się nie bój. Jedyne co ją może zdyskwalifikować to nadmierne zużycie objawiajace sie przeskakiwaniem po zebach łańcucha. Przy depnięciu mocnym.jeśli nie przeskakuje to zostawić, lancuch się dopasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Jutro spróbuje użyć ściągacza. ale mam mieszane uczucia bo w zeszły weekend sciągałem 3 korby i jedna z zębami właśnie taka spoko shimano alivio zerwała mi gwint i na razie leży z suportem i kawałkiem obciętej ramy. Wrzucam jeszcze foty które znalazłem w telefonie a ich nie wrzucałem: Hmmm, sugerujecie, że może by można było delikatnie pilnikiem wygładzić wszystkie nienaturalne nierówności, rysy i zgrubienia i powinno być ok? Ewidentnie łańcuch podszarpuje do góry jakby go zęby trzymały, a raz miałem że go wciągneło 360 stopni i się sklinował, więc próbę jeździłem po placu tylko na 3 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Szału nie ma, ale tragedii też nie, wygładź co się da po bokach ( od wewnątrz ) i spróbuj. Alternatywa : ( stan bdb i jest błąd w opisie - korba ma stopniowanie 42/34/24 tak jak oryginał ) https://www.olx.pl/oferta/retro-korba-stx-fc-mc31-ch-170mm-special-edition-dymiona-CID767-IDyQF36.html#c77f3bf797 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Godzinę temu, hubisiowy napisał: Hmmm, sugerujecie, że może by można było delikatnie pilnikiem wygładzić wszystkie nienaturalne nierówności, rysy i zgrubienia i powinno być ok? Już wcześniej pisałem- zostaw w spokoju, ona wygląda dobrze. Jeśli nie zaciąga łańcucha nie ma potrzeby niczego poprawiać i szlifować. Niszczysz resztki powłoki i będzie korodować. Ta korba przejeździ jeszcze w obecnym stanie więcej niż współczesne korby klasy Acera/Alivio............. Jeśli chodzi ci o te śmiesznie powyginane zęby, przetłoczenia i różne wysokości oraz grubości zębów----to tak jest w oryginale. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 (edytowane) Godzinę temu, hubisiowy napisał: Ewidentnie łańcuch podszarpuje do góry jakby go zęby trzymały, a raz miałem że go wciągneło 360 stopni i się sklinował, więc próbę jeździłem po placu tylko na 3 biegu. Coś tam krzaczy mu - możliwe, że to jeden mały zadziorek gdzieś, możliwe, że coś z regulacją - ciężko ocenić na odległość nie widząc z bliska. Oczywiście nie pomyl zadziorka ze specjalnymi wypustkami, zgrubieniami... Edytowane 1 Marca 2019 przez SoloTM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Teraz, SoloTM napisał: Ewidentnie łańcuch podszarpuje do góry jakby go zęby trzymały, Przeoczyłem ten wpis. Zaobserwuj na powolnym kręceniu gdzie, lub w jakim miejscu łańcuch dziwnie się zachowuje. Może któryś z zębów jest lekko uszkodzony lub jest jakiś zadzior. Pamiętaj że nowy łańcuch musi mieć szansę dotarcia się z resztą napędu. Pojeździj trochę ...przetestuj. Powinno nieco złagodzić objawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Panowie wszystko ogarnięte, zęby były rozklepane na szerokość i tam się klinowal łańcuch, ale jest poważniejszy problem : czy ja dobrze widzę czy w tej przerzutce jest dziura wytarta przez łańcuch ?????? To możliwe aż tak ? 1-2 zmienia dobrze, ale na 3 nie wchodzi bo po prostu się klinuje w tej dziurze. Reguluje na stole nie jeździłem jeszcze ale jak tak dalej pójdzie to będę zamawiał zaraz drugi łańcuch ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Ale zdjęcie, zabija stereotyp widzenia świata przerzutek. Wygląda na dziurę, zdarza się i na przerzutkę która jest ok 4 mm za wysoko, za wysoko patrząc na rower stojący normalnie na kołach. blacha powinna omijać zęby blatu o 2-3 mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Trzeba porównać do nowej - bo w tym miejscu gdzie zaznaczyłem kółkiem - jest dziura/przetarcie ? Jeśli nie to nigdzie indziej nie widzę nic niepokojącego. Oczywiście przerzutkę dac niżej - 1-3 mm między zębem a zewnętrzną częścią wózka przerzutki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Dziura jak nic, zdemontowalem nie mam niestety pasującej bo z gianta i alivio mają jakiś inny skok. Kupię używkę sprawna stx, a teraz zobaczę czy da się coś z tym zrobić. Ktoś musiał jeździć na 2 z przerzutka naciskająca na łańcuch. Może dla was to banalne oczywistości ale dzięki za porady bo ja totalnie na nowo wszystko odkrywam i cieszę się że mogę się nauczyć od podstaw. Rozumiem że dystans 1-3 mam reguluje na ramię, w momencie kiedy płaszczyzną tego rowka jest na równo z płaszczyzną zębów 3 biegu ? Sorry za fote do góry nogami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Sprawdź średnicę ramy w miejscu mocowania przerzutki, są 3 rozmiary - 28,6 mm, 31,8 oraz 34,9 mm. Ty będziesz miał albo 28,6 albo 31,8 ( na oko już widać ). Przerzutki poszukamy. Masz przerzutkę z dolnym ciągiem ( linka idzie do niej pod ramą, od dołu ) jesli średnica 31,8 to masz : https://allegro.pl/oferta/przerzutka-ppr05-przod-shim-stx-fd-mc30-42-t-7736166455 Regulacja : 1. Linka nieprzykręcona do przerzutki. Przerzutkę montujesz tak, żeby jej zewnętrzna część wózka przechodziła nad zębami ( najwyższym zębem ) w odległości 1-3 mm ( palcami przepychasz przerzutkę i patrzysz czy przeszła i na odległość od zębów ) Dla pewności ustawiasz wózek ( zewnętrzną jego część ) dokładnie nad największą zębatką i obróć korbą dookoła żeby upewnić się, że żaden ząb nie będzie dotykał wózka przerzutki. 2. Linka do przerzutki wciąż nieprzykręcona. Wózek przerzutki - zewnętrzna część musi być równolegle do zębatek ( najłatwiej sprawdzać według największej 42 z - bo jest największa i najlepiej widać - wychylasz palcami wózek i patrzysz z góry ) 3. Upewnij się, że pancerz siedzi dobrze w manetce i oporze ramy ( te wypustki w których on się trzyma ) Na manetce bieg nr 1 - najlżejszy. 4. Łańcuch na najmniejszej zębatce z przodu i największej z tyłu. Linka przerzutki przedniej wciąż nieprzykręcona do przerzutki. Baryłka w przedniej przerzutce ( śruba regulacyjna ) wkręcona na 90 % . Śrubą L na przedniej przerzutce ustawiasz tak, żeby odległość od wewnętrznej strony wózka przerzutki a łańcuchem = 2mm. Przykręcasz imbusem linkę, lekko ( minimalnie ) ją napinając, po prostu żeby nie była luźna ( ale też niech nie będzie napięta jak struna ). 5. No i zaczynasz wrzucać powinno wszystko działać - drobne rzeczy już tylko zostały - poprawki - może być potrzeba wkręcić/wykręcić o 1 obrót śrubę baryłkową w manetce na kierownicy ( wkręcając poluźniasz linkę, wykręcając napinasz ) oraz śruba/ogranicznik H - ale on dotyczy tylko największej koronki korby - żeby łańcuch nie spadał poza korbę i jednocześnie dobrze łańcuch na największą wskakiwał. Śruba L ustawia max wychylenie wózka przedniej przerzutki w kierunku ramy, śruba H max wychylenie na zewnątrz ( jak za mocno ją wykręcisz łańcuch będzie spadał poza największą zębatkę, jak wkręcisz zbyt mocno to nie wrzucisz na największą zębatkę korby lub łańcuch będzie ocierał o zewnętrzną część wózka przedniej przerzutki po wrzuceniu na największą zębatkę ). Powinno załatwić sprawę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 (edytowane) Ale super poradnik, namowileś! Wiem że to fuszerka totalna ale zrobiłem bo chce jutro jeździć. Zaraz montuje i reguluje, dzięki za info w środku jest napisane s - 28.6 . Oczywiście to tylko do czasu jak przyjdzie używka sprawna. Do stx pasuje tylko stx ? Tak można założyć tak ? Edytowane 2 Marca 2019 przez hubisiowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 (edytowane) Ładnie zrobiłeś, chyba dobrze wyszło, możesz montować. Powinno wystarczyć. Co do przerzutki to masz korbę 42/34/24 i przerzutka musi mieć parametry, czyli pojemność ( różnica najmniejsza koronka - największa ) 18 zębów ( najmniej - może mieć więcej ) i różnica zębów środkowa - górna koronka 8 zębów ( 10 w opcji ) oraz największa koronka 42 zęby. Fd-mc30 dokładnie takie ma 42 z, pojemność 20/22 zęby i różnica środek - góra 8 zębów. Ale póki co montuj - do tej stx z linku wyżej ze średnicą 31,8 można dokupić redukcję do ramy 28,6 ( około 10 pln ) - ale najpierw zamontuj tą naprawioną stx. /edit Ta będzie pasowała ( jeśli naprawa starej nie poszła jednak ) https://allegro.pl/oferta/przerzutka-przednia-shimano-fd-mc14-28-6mm-c70-7711785997 Max koronka 42z, różnica środek - góra 8 z, pojemność 18 z . Edytowane 2 Marca 2019 przez SoloTM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Przyznaje się bez bicia, że nie wytrzymałem i dołączyłem po północy do znajomych na wyjazd do lasu. Przyczepiłem latarkę na trytyki i lampkę na tył też. Zakochałem się na nowo w rowerze po 12 latach, zostawiam sztywny widelec na 100%, jest ogień jak się jedzie na ugiętych kolanach po leśnej ścieżce z korzeniami. Pięknie czuć podłoże, ale na pewno zasługa oponek 2.2 i tych felg, że jedzie się mieciutko i pewnie. Rower jest ultra lekki, jutro z ciekawości go zważę. Jeśli chodzi o pracę przerzutek to nigdy nie miałem jeszcze roweru z tak cichutko i sprawnie pracującymi przerzutkami. Cały rower jest cichy, nic nie trzeszczy, a wolnobieg jest bezgłośny. Raz nie ogarnąłem i pod stromą górę wjeżdżałem na za ciężkich biegach i normalnie bym powiedział, że coś powinno strzelić, a pięknie wszystko przekazało siłę na koła. Kaseta tył 11-28 jest idealna, cieszę się, że mi się taka trafiła ig-50. Miałem jakieś fantazje na tarcze, amorki v-brake'i ale zostaje tak jak jest, bo jest petarda. Klasycznie dorzucam fotorelację z walki ze zniszczoną korbą. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 (edytowane) No @woojj miał pełną rację, koronki korby są w bdb stanie. Może jakiś zadziorek powodował zabieranie łańcucha. Szacun za wytrwałość i zapał. Bardzo dobrze, że zostajesz przy sztywnym widelcu, ta rama jest stworzona do niego. Cr-mo amortyzuje, tłumi dużo bardziej niż ramy aluminiowe, a ta rama to piękny i doceniany klasyk. Po 12 latach na rowerze - brzmi fajnie no i jak zrobiłeś więcej niż 3-5 km to kolejny szacun bo nogi, tyłek musiały niemal natychmiast protestować. ( szczególnie jak się ciśnie ) Przerzutka widzę już poprawnie zamontowana, brawo. Jakość starego stx-a jest bardzo przyzwoita, pancerne to i precyzyjne. Edytowane 3 Marca 2019 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Bardzo mi się podoba praca tego stx. 7 biegów też mi pasuje i te przełożenia. Rozebrałem bębenek manetki i jest metalowy środek, wygląda na turbo solidny. Nowe współczesne klamkomanetki altus/alivio też są takie w środku ? Jak się ma stx do współczesności? Chciałbym wiedzieć w jakim kierunku zmierzać że współczesnym dzikiem na bagna i las, i co się spodziewać że będzie lepsze poza amorkiem, większa liczba biegow. Hah, po wczoraj mi było mało, dzisiaj poleciałem na konkretne testy. niestety od 12 łał deszcz i się zrobiło bagno a ja się zgubiłem w lesie. Trafiłem na jakieś offroadowe szlaki, i nawet nie sądziłem że da się po tym jechać. Ten marin mnie zadziwia, szedł jak burza mimo że czuć że oponka i rower bardziej na suche leśne drogi. Super, że jest taki leciutki, zaraz go zważę. Przejechałem 25km w tym z 5 po bagnach, mam nadzieję że nie będę umierał jutro . Dwa pytania mam, jak byłem na bagnach i w lesie wiadomo błoto było wszędzie, i pojawił się efekt że 6 i 7 bieg mi przeskakiwał jak pełna siła deptalem. Po umyciu roweru na myjni przeszło. Zaakceptować to, czy może są na to sposoby np. wyższy model tylnej przerzutki z mocniejsza sprężyna napinająca albo z większymi kółkami. Właściwie po co są większe zębatki w nowszych przerzutkach t. ? A drugie to czy montować błotniki czy dobre ubranie na deszcz/błoto ? ^^ bo jak wyglądałem na powrocie to można się domyślić. Wizualnie chyba wolałbym zostawić bez błotników. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Stx to byla grupa pomiędzy alivio i deore lx ( od 1994-99 roku ) byl jeszcze stx rc, produkowany w tych samych latach ( rc - race jakby podrasowany stx ) oraz stx se ( se - special edition, tylko 1994 rok ) głównie różniący się kolorem anody. No i oczywiście wszystko made in japan. Jakość w porównaniu do dzisiejszych manetek 7 sp ( choć nie tylko ) to przepaść. Z resztą wszystko bylo porządne, taki to był okres w tych latach 90tych ( z drobnymi wyjątkami w poszczególnych grupach, ale to wyjątki potwierdzające regułę, że wtedy wszystko było pancerne i precyzyjne, a materiały bdb jakości ). Cos jak merc 123,124 na tle późniejszych ( choć nie do końca ). Możliwe, że przeskakiwał łańcuch po zabrudzonych koronkach kasety, najbardziej prawdopodobne, że minimalnie są zużyte, plus brudny łańcuch/kaseta plus duża siła i na najmniejszych koronkach łańcuch przeskoczył. Będziesz się martwił jak problem będzie wracal, jak w suchym nie wroci to zapomnieć. Blotniki możesz zamontować, zawsze trochę to daje, im brzydsze i wieksze, dłuższe to chronią bardziej, choć też nie w pełni. Blotniki to dłuższy temat, jest spory wybór. W nowych rowerach sa większe zębatki na kasecie bo z przodu jest jedna. ( znowu dłuższy temat, ale nie myśl o tym, trzymaj się klimatu który rower ma, będziesz zadowolony ) Jak bedziesz chcial miec lekka i nowoczesna maszyne to przygotuj duzy worek pieniędzy, tak od 4- 5 k w górę. A jak ma waży z amorem tyle co Twoj Marin to 7-8 k pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubisiowy Napisano 8 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Rower jest super, zrobiłem od wtorku z 80km na dojazdach do pracy, i po bo mało mi było. Był jakiś wariat przypadkiem który kiedyś 10lat pracował w rowerowym, i przypadkiem oglądał mój. Gadaliśmy o przerzutkach i on stwierdził że lata 90 do dzisiaj to jest przepaść technologiczną ale też jakościowa i taki stx można porównać do deore XT. To sobie zamówiłem za 90 zł zestaw korba przerzutki stx w stanie igła, może zamontuję do gianta, a może na zapas zostawie. Mam opcje "ulepszyć" manetki z stx na deore lx, tylko nie wiem czy nie popełnię błędu. Może te już są na vbrake przy okazji ? Cena go 90zl z przesyłką : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) Raczej nie ma sensu kupować klamkomanetek lx. To co zaproponowałeś na zdjęciu to st-m563, ( 3x7 ) były jeszcze st-m565 ( 3x8 ) i st-m567 ( 3x8 ). Miałem z tych 3 tylko st-m567. Wszystkie jakościowo powinny być zbliżone, natomiast 567 od wczesniejszych różnią się wygięciem klamki. Są jakby bardziej do v brejków, ale to nie prawda. Wszystkie te klamkomanetki są do cantileverów. Jeśli chcesz wymienić na v brejki to musiałbyś osobno kupić manetki i osobno dźwignie hamulca. ( np. sl-m569 + bl-m600 + br-m600 ) I te manetki są 3x8 - mimo, że masz 3x7 to można to ustawić bez problemu odpowiednio regulując ( po prostu ostatni najlżejszy bieg nie wskoczy na manetce po odpowiedniej regulacji ) Reasumując, jeśli zmiany to tylko iść w osobno manetki, osobno klamki i szczeki hamulca. Ale czy to ma sens ? W bdb stanie 200-250 pln trzeba by wydać. Kaseta musi zostać 7 rzędowa u Ciebie bo taka jest piasta tylna i nie przyjmie kasety 8 rzędowej, bębenek jest za krótki, tylko pod 7 sp. Koło trzeba by wymienić. ( piastę ) Ja bym nic nie zmieniał. Szczególnei jeśli nie narzekasz na hamulce. A stx to nie xt, choc to bardzo dobra grupa. Edytowane 8 Marca 2019 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.