Skocz do zawartości

[Wymiana kola] wybor odpowiedniego


wojkrz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc Wszystkim,

Chcialbym wymienic tylnie kolo w rowerze - obecne kolo zosemkowane, bylo na centrowaniu, ale powiedzieli, ze nic wiecej nie da sie zrobic.

Jako, ze jestem laikiem to chcialem podpytac co musze kupic. Kolo rozmiar 28. Przerzutki firmy Pentasport (w kole?). 

Czy moge wymienic samo kolo, a reszte zostawic? Czy jest sens? Znalazlem jakies uzywane kolo za 120 zl.

Dzieki i pozdrawiam.

 

 

IMG_20190226_165949-min.jpg

 

IMG_20190226_165955-min.jpg

Screenshot_2019-02-26-17-27-32.png

Napisano

+ jak zdemontowac to kolo? Musze tam wszystko po kolei rozbierac? Chodzi mi glownie o piast.

Czy po prostu zostawia sie piast a wymienia obrecz i szprychy i zostawia sie reszte na miejscu?

Napisano

Jak nie wiesz co i jak to zapytaj zwyczajnie w serwisie jaką obręcz mogą Ci zaproponować i ile chcą za przeplecenie koła i zostaw tam rower na miejscu. Jak Ci nie zależy na wadze to obręcz nie musi być droga - do niewyczynowej jazdy wystarczy.

Trzeba zdjąć koło, wyjąć piastę (szprychy się normalnie tnie jak i tak na złom), dobrać nowe szprychy (długość) i zapleść koło na nowej obręczy.

Napisano

Jeśli piasta działa, czyli zmienia biegi, to najlepszym wyjściem jest przeplecenie koła(wymiana obręczy, ewentualnie szprych). Te piasty są trwałe i przyjemne w użytkowaniu, więc lepiej sobie takie rozwiązanie zostawić. Kupna używanego koła nie doradzę, bo może być w jeszcze gorszej kondycji. Ta opcja zostaje jedynie w przypadku, kiedy Twoja piasta nie działa jak należy. 

Sam koła nie przepleciesz, musisz to zlecić serwisowi albo komuś, kto potrafi koła przeplatać. Jeśli dobrze widzę, to masz tam standardową, jednokomorową, aluminiową obręcz 28" na 36 szprych, zaplecione też standardowo na trzy krzyże. Koszt nowej to 20-25 złotych. Mam też przeczucie, że koło trzyma się na szprychach nierdzewnych, więc szkoda byłoby wymieniać je na nowe(nierdzewne są lepsze i droższe). Możesz to sprawdzić magnesem, nie powinien się do nich kleić. Jeśli magnes je przyciąga, to prawdopodobnie będą to zwykłe stalowe szprychy i można je z czystym sumieniem wymienić na nowe, bo i koszt będzie względnie niewielki, a jakość zaplecenia i wygoda pracy znacznie lepsza. Takie obręcze mają zwykle bardzo zbliżoną wysokość, więc długość szprych się nie zmieni. Możesz też sprawić sobie obręcz wzmacnianą, bardziej odporną na odkształcenia, ale wtedy konieczny będzie przeszczep szprych. Wszystko zależy od stylu jazdy i wagi użytkownika. Jeśli rowerem nie szalejesz, to zwykła obręcz też sobie poradzi. W przypadku użytkowania roweru przez osobę słusznej wagi wskazana byłaby obręcz wzmocniona.  

W skrócie:

- potrzebna nowa obręcz: ~20-30 zł zwykła; ~50-100zł wzmacniana;

- jeśli szprychy są nierdzewne, starałbym się je zostawić;

- jeśli szprychy stalowe, trzeba doliczyć koszt nowych: stalowe ~50gr sztuka x 36; nierdzewne ~1,5-2zł sztuka x 36;

- koszt przeplecenia w zależności od warsztatu 35-50 złotych;

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...