Mily1988 Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 Witam, na wstępie proszę o wyrozumiałość ponieważ to mój pierwszy post. Do rzeczy... Potrzebuję wymienić korbę na nową ponieważ starą zajechałem (była źle dokręcona i wytarłem gwint). Obecnie posiadam: MECHANIZM KORBOWY SHIMANO SORA MODEL: FC3550 SORA 175mm TYP : DO 9 RZĘDOWYCH NAPĘDÓW RODZAJ : DWUTARCZ w moim ACCENT CX-ONE 2017. Jest dostępny na rynku więc gdyby nie cena ok 400zł nie było by tematu :D Pytanie brzmi czy czy ktoś z Was orientuje się czy np Korba SHIMANO SORA FC-R3000 o tych samych specyfikacjach będzie pasowała? Kosztuje 250zł a na moje amatorskie oko niczym się nie różni jak nazwą ( FC3550 a FC-R3000). Bardzo proszę o pomoc.
gocu Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 Rozumiem że wymieniasz CAŁĄ korbę, a nie tylko jedno ramię (nie wiem na czym polega istota uszkodzenia)? Będzie pasowała, ludzie nieraz wymieniają napęd - i to nie tylko z Sory na Sorę Jeśli nie chcesz przesuwać przerzutki i zmieniać długości łańcucha to pilnuj tylko żeby miała tyle samo ząbków na wieńcach (no ale skoro piszesz "o tych samych specyfikacjach" to chyba o tym wiesz.
abdesign Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 Sora r3000 będzie spokojnie pasować, cena 3550 to jakieś nieporozumienie, za 350zł to jest nowa 105'ka 5800.
Mily1988 Napisano 26 Lutego 2019 Autor Napisano 26 Lutego 2019 Musze wymienić całą bo producent nie sprzedaje lewego ramienia osobno :/ A jak juz kupie całą to wymienie całą, zawsze będę miał nowe zęby. Wytarłem gwint w lewym ramieniu przez co całe ramie opada w strone ziemi. Dzięki wielkie za pomoc ! w takim razie wymienie na r3000
abdesign Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 ekhmm, na ramieniu.... korba - lewe ramie ma trzy gwinty i jeden jeden wielowypust do mocowania osi, który to połowa ludzi nazywa "gwintem" tak więc - gniazdo pedała masz wyrobione? wielowypust mocowania osi? a może jedno z dwóch gniazd śrub kontrujących?
Mily1988 Napisano 26 Lutego 2019 Autor Napisano 26 Lutego 2019 W załączniku podesłałem foto przykładowego ramienia i oznaczyłem. Tam w środku juz jest tak wyrobione że nie ma o co się zazębiać
c1ach Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 W tej sytuacji wielowypust na osi też może być objechany, sprawdź to. Miałem tak na wyprawie, nie polecam Shimano dla tego rodzaju osi zaleca kontrolę dokręcenia śrub co 100 km i warto to robić, bo korby szosowe kosztują krocie.
Mily1988 Napisano 27 Lutego 2019 Autor Napisano 27 Lutego 2019 a to szkoda że nie wiedzialem wcześniej :p uniknął bym problemu Wielkie dzięki za informację - teraz z pewnością będę to kontrolował...
gocu Napisano 27 Lutego 2019 Napisano 27 Lutego 2019 14 godzin temu, c1ach napisał: W tej sytuacji wielowypust na osi też może być objechany, sprawdź to. Po co, skoro kupuje całą nową korbę?
abdesign Napisano 27 Lutego 2019 Napisano 27 Lutego 2019 Mimo wszystko skusiłbym się na wyższy model niż r3000, która kosztuje c.a. 260zł a swoje waży - 980 gram. tiagra jest lżejsza o 60 gram i droższa o 30zł. 105-ka z pustymi ramionami jest do kupienia za 340zł a waży 800 gram. 180 gram mniej za 8 dych jest warte grzechu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.