giagi Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Stoję przed wyborem hamulców. Co jest lepszym wyborem; zestaw SLX na klockach metalicznych czy XT na żywicznych? Różnica w zakupie około 80zł a może lepiej przyoszczędzić ponad dwie stówki i wybrać tańsze Deore BMR6000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Dziwne pytanie. Przecież klocki to element eksploatacyjny. Kup hamulce, które Ci bardziej pasują, a klocki zawsze możesz wymienić jak się te "fabryczne" zużyją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giagi Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 W tym problem, że które mi bardziej pasują to jeszcze nie wiem Wersja SLX na żywicznych klockach wyjdzie pięć dych taniej czyli około 550,- Pytanie w stylu czy warto dopłacać do żywicznych XT czy lepiej wybrać tańsze SLX ale na metalikach? Dodam, że XT-ki na metalikach to już nie mały wydatek bo około 830zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Do czego będziesz ich używał ?? Enduro, trail, XC ?? Jeśli mocno nie zależy Ci na napisie XT czy SLX to brać deorki. To są już porządne hamulce na jeden/dwa palce z systemem servo. Jeśli zależy Ci na regulacji odległości klamki od kierownicy to SLX (jest ono na śrubkę i trzeba śrubokręta) albo XT jest na pokrętło. Dodatkowo pytanie jakie masz tarcze, bo może nie obsłużą okładzin metalicznych (znaczy nie będzie takiego efektu jak powinien być) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 (edytowane) Prawdopodobnie nie odczujesz żadnej różnicy jeżeli chodzi o moc i modulację między SLX i XT jeżeli oba zestawy będą na klockach żywicznych, podobnie jak wtedy kiedy oba zestawy hamulców będą na metalikach. Więc wybierz albo tańsze SLX, albo XT droższe i trochę lżejsze oraz mające pokrętło free stroke. A klocki, tak jak radzi @m0d dobieraj stosownie do swoich preferencji. Metaliki są wytrzymalsze na długich zjazdach ale po otrzymaniu odrobiny wilgoci wyją jak syrena okrętowa. Żywiczne są dużo cichsze, ale zjeżdżając w deszczu długi zjazd w górach można je "zjeść" po jednym takim zjeździe. Ja preferuję żywiczne, mimo ich niższej wytrzymałości, bo jestem stosunkowo lekki, w dużych górach bywam od wielkiego święta, a przy tym subiektywnie odnoszę wrażenie że na żywicznych klockach hamulce mają minimalnie lepszą modulację. EDYTA. Do tego co napisał @maczet190399, idąc po taniości warto się pochylić nad pozagrupowymi MT500. Tak naprawdę to są Deore, ale zakładane przez producentów rowerów dla oszczędności, w rowerach wyposażonych w osprzęt np. XT, wtedy hamulce Deore odstręczałyby potencjalnych klientów, a MT500 już tak nie kłują w oczy. Minionej jesieni podczas testów Scotta na rok 2019 pojeździłem na czterotłoczkowych MT520 i byłem naprawdę pod wrażeniem ich siły i całkiem niezłej modulacji. Edytowane 26 Lutego 2019 przez Waza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 W biostern za xt żywiczne zapłaciłem 660. Są super, zarówno jeśli chodzi o siłę, wygląd i modulację. Punktem odniesienia były Avid BB5, więc pewnie stąd te zachwyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 30 minut temu, maczet190399 napisał: Jeśli zależy Ci na regulacji odległości klamki od kierownicy to SLX (jest ono na śrubkę i trzeba śrubokręta) albo XT jest na pokrętło. Przecież w SLXach jest regulacja pokrętłem w serii 7000, jak i we wcześniejszych 675 i 666. Nowe XTki maja tylko regulację Freestroke na śrubkę, co, po pierwsze, nic nie daje, po drugie, można "uruchomić" w SLXach podmieniając nietypowe śrubki tam występujące na zwykłe regulacyjne z przerzutki tylnej. Także dopłacanie do XT nie ma sensu raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 38 minut temu, maczet190399 napisał: Jeśli zależy Ci na regulacji odległości klamki od kierownicy to SLX (jest ono na śrubkę i trzeba śrubokręta) albo XT jest na pokrętło. Pytanie na ile często to regulujemy, aby był to faktyczny argument za czymkolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giagi Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Jeździł będę raczej spokojnie; lasy, miasto, zjazdy to jedynie morenowe pagóry. Tarcze mam SLX RT66. Odległość klamki wyreguluje się raz i więcej zapewne ruszał nie będę... Czyli pomału wybór robi się prostszy SLX na żywicznych za 550,- albo Deore za 400,- Zastanawiałem się jeszcze nad Magurą MT4 ale jakoś nie widzę w dobrych cenach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Slx też jest na pokrętło... regulacja się sporadycznie przydaje, (np ciepłe rękawiczki) kręci się tym 5 razy do roku ale się kręci, nie jest to coś niezbędnego ale miłe. Slx'y są wyraźnie mocniejsze od deorek, ale już Xt nie są mocniejsze od Slx'ów - to ten sam hamulec, różnice między nimi to nawet nie waga a pomijalne "śrubki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giagi Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Hmm, slx 550,- deorki 420,- w sumie tylko 130zł różnicy a jednak mocowanie przewodu w slx ciekawsze... Gdyby tak magury MT4 były poniżej 400zł to zapewne w myśl gdzie dwóch się bije trzeci korzysta, to je bym wybrał a tak wychodzi, że trzeba dołożyć i brać SLX-y Te MT500 cenowo jak deorki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 bo to ten sam hamulec - chociaz o ile dobrze kojarze to Deore ma zacisk przyjmujący klocki jak SLX/ XT/XTR. MT500 ma zacisk jak Alivio. Jak już to brać Deore zamiast MT500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Slx to przede wszystkim inne mocowanie przewodu, dające większe możliwości ustawienia i ceramiczne większe tłoczki. Porównanie oczywiście do deore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Próbowałem w M8000 regulować free stroke ale efekty mizerne, nieodczuwalne. Może jak się zrobi cieplej jeszcze się nad tym pochylę. SLX i XT hamują tak samo, bo mają ten sam zacisk i tłok, Deore jest słabsze bo ma mniejszą średnicę tłoka. A czy przypadkiem Deore nie ma metalowych tłoczków? Jakaś korozja pod uszczelką tam się nie wda z czasem? Ceramiczne tłoczki są wrażliwe na nieumiejętne ich rozpychanie - śrubokrętem można je pokaleczyć i wtedy mogą pęknąć przez osłabione miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Teraz, cervandes napisał: A czy przypadkiem Deore nie ma metalowych tłoczków Kompozyt - jakiś taki "bakielitowy plastik", Metalowe tłoczki... kij tam z korozją - gotowałyby płyn. Teraz, cervandes napisał: Ceramiczne tłoczki są wrażliwe na nieumiejętne ich rozpychanie - śrubokrętem można je pokaleczyć i wtedy mogą pęknąć przez osłabione miejsce. Jak się do kowala chodzi zęby rwać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.