NoiseWizard Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Witajcie, mam pytanie: jak bardzo w geometrii będą się różniły te dwa rowery, B'Twin Ultra 900 AF oraz Kross Vento 5.0. Czy na Krossie przez jego dłuższą główkę będzie bardziej wyprostowana sylwetka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinGIR Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Praktycznie zawsze porownywalem geometrie rowerow (jezeli chodzi i odpowiednia wielkosc dla mnie i ustawienie ciala) używajac dwoch parametrow: reach i stack. Zagoogluj i zobaczysz o co chodzi. Te parametry plus dlogosc i nachylenie mostka (chyba tak nazywa sie steam) dadza ci wyobrazenie jak bedziesz sie miescil w rowerze i jakie bedziesz mial pochylenie gornej czesci ciala. Ulozenie siodelka wzgledem BB (gora-dol i przod-tyl) jest "wymuszone" ze wzgledu na fizjonimie ruchu (chociaz jest pare roznych teorii czy w pozycji korby 3-9 czubek kolana [tego bardziej z przodu] powinien byc dokladnie w pionie nad osia pedala czy troche w przod czy w tyl). lokacja kierownicy (gora-dol i przod-tyl) jest sprawa personalna - styl jazdy i ewentualne problemy fizyczno-nerwowe: pozycja aero-racing, bardziej gravel/CX, turystyczna, lub babcia z koszykiem na targ :-). Jezeli bedziesz porownywal reach/stack i beda one +/- kolo siobie to rower mozesz dopasowac do swojej fizjonomi za pomoca wygoru odpowiedniego mostka i jego zamontowania (pochyl w gore lub w dol). Rwoniez maz mozliwosc zamontowania mostka wyzej lub nizej nad "headset" uzywajac "spacers" na kolumnie sterujacej. Reszta parametrow jak rozstaw kol, nachylenie "seattube" i headtube", polozenie BB wzgledem ziemi, rake itd daja ci informacje jak rower bedzie sie zachowywal na szosie: jaki bedzie manewrowny przy roznych predkosciach, stabilny, itd. Jezeli producent nie podaje reach i stack w geometri roweru - chyba nie zaufalbym tej firmie jako ze podaja najbardziej wartosciowych parametrow. Mam nadzieje ze to cos pomoze. Sorki za orto/grama; zgadza sie "jestem leniwcem i olewaczem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 W skrócie -kross będzie dużo bardziej komfortowy.Ta druga rama ma "wyścigową" geometrię.Z doświadczenia wiem,że tak ok drugiej ,trzeciej ramy będzie wiadomo co ci najbardziej pasuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Dzięki za odpowiedzi Z internetu wyczytałem, że stosunek stack/reach dla Ultra 900AF w rozmiarze M wynosi 1,45 natomiast w Vento jest to 1,49 dla M. To aż taka różnica? Niby te Krossy to w geometrii wciąż coś pomiędzy race a endurance. Będę jeździł raczej na Krossie, wybrałem rozmiar S przy 174,5 cm wzrostu i 80 noga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.