Mod Team durnykot Napisano 25 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Szimano pokazało XTRa 12sp na drut, SRAM pokazał grupę AXS 12sp bez drutu. Rotor pokazał grupę 13 sp na olej, czyli hydrauliczną zmianę biegów. https://road.cc/content/tech-news/256750-rotors-13-speed-1x13-groupset-launches-prices-weights-availability-and https://rotorbike.com/1x13-groupset-road/ Ktoś napisał ,że SRAM AXS jest drogi. Czyżby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszU84 Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Fiu fiu... No ale bycie number one zawsze wymagało "wyrzeczeń" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 4000 Elżbiet za 1x13 z pomiarem mocy... Te ceny zaczynają być mocno oderwane od rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Fajne kasety, np. taka 10-46. Cena jest oczywiście absurdalna a cały zestaw należy traktować jako ciekawostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 (edytowane) Ale fajnie że takie alternatywy się pojawiają. O ile będą sprawne, to myślę że znajdą się chętni, choćby tacy jak kolega @Punkxtr budujący swoje własne dream bikes. Edytowane 26 Lutego 2019 przez Waza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Ależ oczywiście. Ja takie produkty wsadzam zawsze na tę samą półkę co ubrania Balenciaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Miało być 5 rozmiarów kaset, finalnie wydali 4 (brakuje chyba 10-32). Hmmm, ciekawe czemu? Generalnie przełożeniowo i uniwersalnością napęd najlepszy na rynku, wszystko kompatybilne ze sobą, mieszać można dowolni, mega, każdy znajdzie układ dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Przyjmie się pewnie jak Shimano Airline... i wiele innych udziwnionych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Airline był ograniczony niesamowicie... z tak wąskiego grona użytkowników nie dało się zrobić konsumentów. To nie tylko cena robiła swoje, tego chciało używać 5 osób na krzyż - kilka machnięć manetką i zbiornik pusty, jeden zjazd Dh i koniec, kto miał tego używać poza zawodnikami topu, którzy wymieniali albo nabijali butlę do drugiego zjazdu? Chyba ten rotor ma jednak szerszą grupę potencjalnych odbiorców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Gdyby chwyciło dałoby się pewnie optymalizować dalej. Butla stalowa wysokociśnieniowa W każdym razie chodziło mi raczej o to, że na siłę wyważa się otwarte drzwi. Linka spełnia swoje zadanie w tym przypadku świetnie od wielu dekad. Do tego mamy rozwiązania elektryczne (które mają szansę wyewoluować do naprawdę bezobsługowych). W hydraulikę bez większego sukcesu rynkowego próbował wejść już kiedyś bodajże niemiecki Acros. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Airlines nie miał się nigdy "przyjąć" - to był bardzo niskoseryjny produkt mający pokazać możliwości technologiczne firmy. Pierwotnie miało być tylko 100 zestawów ale sprzedały się jeszcze w tzw. preorderze, dlatego Shimano wyprodukowało łącznie na życzenie klientów 1000 zestawów, z czego wszystkie sprzedały się od razu. Airlines działał genialnie i jeśli ktoś miał okazję na nim rzeczywiście sensownie pojeździć wie, o czym mówię. Pełna butla nie starczała na "kilka" pstryknięć tylko na kilkaset i nie trzeba było jej zmieniać co jeden zjazd. Działanie Acrosa bije na głowę wszystkie dotychczasowe systemy nie mówiąc już o trwałości. Oczywiście cena nie pozwoliła na spopularyzowanie tego wynalazku ale tak dopracowany zestaw musi kosztować swoje. Co ciekawe serwis działa po dzień dzisiejszy i każdą najmniejszą część można sobie wymienić od ręki. Tego typu produkty to nie Eagle GX czy Shimano SLX dla szerokiego odbiorcy. To raczej pokaz możliwości technologicznych danej firmy i niezależnie od tego ile zestawów zostanie sprzedanych - zostaną zapamiętane. O grupowych średniakach nikt pamiętał nie będzie, taki Airlines cały czas będzie kultowy i tylko reklamuje koncern Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.