Skocz do zawartości

[2019] Rotor 1x13


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Szimano pokazało XTRa 12sp na drut, SRAM pokazał grupę AXS 12sp bez drutu. 

Rotor pokazał grupę 13 sp na olej, czyli hydrauliczną zmianę biegów.

https://road.cc/content/tech-news/256750-rotors-13-speed-1x13-groupset-launches-prices-weights-availability-and

https://rotorbike.com/1x13-groupset-road/

Ktoś napisał ,że SRAM AXS jest drogi. Czyżby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airline był ograniczony niesamowicie... z tak wąskiego grona użytkowników nie dało się zrobić konsumentów.

To nie tylko cena robiła swoje, tego chciało używać 5 osób na krzyż - kilka machnięć manetką i zbiornik pusty, jeden zjazd Dh i koniec,

kto miał tego używać poza zawodnikami topu, którzy wymieniali albo nabijali butlę do drugiego zjazdu?

Chyba ten rotor ma jednak szerszą grupę potencjalnych odbiorców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby chwyciło dałoby się pewnie optymalizować dalej. Butla stalowa wysokociśnieniowa ;) W każdym razie chodziło mi raczej o to, że na siłę wyważa się otwarte drzwi. Linka spełnia swoje zadanie w tym przypadku świetnie od wielu dekad. Do tego mamy rozwiązania elektryczne (które mają szansę wyewoluować do naprawdę bezobsługowych). W hydraulikę bez większego sukcesu rynkowego próbował wejść już kiedyś bodajże niemiecki Acros.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airlines nie miał się nigdy "przyjąć" - to był bardzo niskoseryjny produkt mający pokazać możliwości technologiczne firmy. Pierwotnie miało być tylko 100 zestawów ale sprzedały się jeszcze w tzw. preorderze, dlatego Shimano wyprodukowało łącznie na życzenie klientów 1000 zestawów, z czego wszystkie sprzedały się od razu. Airlines działał genialnie i jeśli ktoś miał okazję na nim rzeczywiście sensownie pojeździć wie, o czym mówię. Pełna butla nie starczała na "kilka" pstryknięć tylko na kilkaset i nie trzeba było jej zmieniać co jeden zjazd. 

Działanie Acrosa bije na głowę wszystkie dotychczasowe systemy nie mówiąc już o trwałości. Oczywiście cena nie pozwoliła na spopularyzowanie tego wynalazku ale tak dopracowany zestaw musi kosztować swoje. Co ciekawe serwis działa po dzień dzisiejszy i każdą najmniejszą część można sobie wymienić od ręki. Tego typu produkty to nie Eagle GX czy Shimano SLX dla szerokiego odbiorcy. To raczej pokaz możliwości technologicznych danej firmy i niezależnie od tego ile zestawów zostanie sprzedanych - zostaną zapamiętane. O grupowych średniakach nikt pamiętał nie będzie, taki Airlines cały czas będzie kultowy i tylko reklamuje koncern Shimano. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...