czapkens Napisano 24 Lutego 2019 Napisano 24 Lutego 2019 Witam, kupiłem w tym roku Gianta Anyroad 2 z hamulcami TRP Spyre-C. Niestety siła z jaką hamują mnie nie zadowala plus piszczą. Na pewno potrzebuję wymienić linkę bo ta jest "gumowa" i rozciąga się strasznie, kwestia tego co wybrać? Jeszcze jest kwestia pancerzy, tutaj trzeba pamiętać, że są dodatkowe klamki w poziomie na kierownicy czyli mają jedno zakończenie więcej zaraz za owijką przy dodatkowej klamce (mam nadzieję, że to nie problem). Trzecim problemem są klocki, co wybrać, żeby nie piszczało i hamowało pewnie? Rower raczej użytkowany na spokojnie, bez katowania i grzania hamulców do granic możliwości.
Mod Team durnykot Napisano 25 Lutego 2019 Mod Team Napisano 25 Lutego 2019 22 godziny temu, czapkens napisał: Rower raczej użytkowany na spokojnie, bez katowania i grzania hamulców do granic możliwości. Każde hamulce tarczowe należy dotrzeć ,aby dobrze hamowały plus upewnić się, że są dobrze ustawione. Zrobiłeś tak? Ile przejechałeś na nim?
czapkens Napisano 25 Lutego 2019 Autor Napisano 25 Lutego 2019 Przejechane mam około 100-120 km już na tym rowerze, niestety siła hamowania w ogóle nie rośnie niestety w ogóle. Przy okazji po takim dystansie niestety ale linki są okropnie gumowe, po zetknięciu się klocka z tarczą jestem w stanie dociągnąć klamkę do samej kierownicy, wydaje mi się, że jest to nieco za duży ruch a podciągnąć na beczkach już nie jestem w stanie bardziej. Właśnie z tego powodu szukam możliwość zmiany linek i pancerzy. Chyba, że to nic nie da to będę kombinował z zaciskami i innymi hamulcami.
p4trykx Napisano 25 Lutego 2019 Napisano 25 Lutego 2019 Jeśli bardzo piszczą to może być problem z zanieczyszczeniem klocków czymś tłustym. Można spróbować je oczyścić lub wypalić. Jeśli to nie pomoże to wymienić na próbę jedne klocki. Sprawdź też czy tarcze nie są krzywe. Na zacisku jest jeszcze taka śruba z boku gdzie ustawia się odległość klocków od tarczy. Chyba imbus 3 lub 4.
czapkens Napisano 25 Lutego 2019 Autor Napisano 25 Lutego 2019 Tarcze są 100% proste, sprawdziłem już. Klocki nie piszczą jakoś okropnie ale słyszalne co delikatnie przeszkadza niestety. Na pewno będę kombinował z klockami, tylko teraz jakie? W stronę metalicznych iść czy właśnie przeciwnie w żywiczne?
p4trykx Napisano 25 Lutego 2019 Napisano 25 Lutego 2019 Trzeba sprawdzić kompatybilność tarcz z rodzajem klocków. Nie wszystkie tarcze działają z metalicznymi klockami.
rzezniol Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 Klocki czerwone Kool-Stop'y Linki, niekoniecznie linka jest gumowa ... możesz też mieć kiepski pancerz, on też potrafi się kompresować. Klamki pośredniczące to nie problem bo one konstrukcyjnie "rozciągają" pancerz, linka idzie przez nie na przelot. Piszczenie to inna para kaloszy nie zawsze proste recepty dają rozwiązanie. Są czasem takie połączenia hamulec/tarcza/rama, których nigdy nie wyciszysz ;). Na dobry początek to trzeba zadbać o czystość powierzchni i odpowiednie ustawienie hamulca. Pozdrawiam
czapkens Napisano 26 Lutego 2019 Autor Napisano 26 Lutego 2019 Wydaje mi się, że kwestia piszczenia to jest wina temperatur. Dzisiaj już ledwo słyszalne to było. A co do klocków to podejdą do tarcz w rowerze? Szkoda by było kupić i stwierdzić "nie pasuje i hamuje jak butem o oponę" bo się nie zgrało z tarczami. Są na 100% czyste i odtłuszczone, sprawdziłem dzisiaj. Linki chciałem wymienić przy okazji wymiany pancerzy co na pewno zrobię. Niestety dalej nie wiem co będzie dobrym wyborem. Takie "szimanoskie" za 8zł sztuka "obskoczą" czy trzeba tu coś droższego i sensowniejszego dać? No i pancerze, też za około 10zł metr w lokalnym sklepie są, czy będą lepsze czy porównywalne względem tego co mam teraz?
Mod Team durnykot Napisano 26 Lutego 2019 Mod Team Napisano 26 Lutego 2019 Teraz, czapkens napisał: Takie "szimanoskie" za 8zł sztuka "obskoczą" czy trzeba tu coś droższego i sensowniejszego dać? No i pancerze, też za około 10zł metr w lokalnym sklepie są, czy będą lepsze czy porównywalne względem tego co mam teraz? Do tego typu hamulców konieczne są pancerze typu compressionless ,więc te za 10 pln/metr na pewno nie poprawią działania. 20 godzin temu, czapkens napisał: Przejechane mam około 100-120 km już na tym rowerze, Czyli stosunkowo mało. Zresztą ilość przejechanych km nie ma znaczenia, ważne jest czy je dotarłeś jak należy. Wszystko jest opisane w manualu https://www.trpbrakes.com/userfiles/file/SPYRE_Final_053113(1).pdf Tradycyjnie trzeba wykonać 30-40 pełnych hamowań np z prędkości 30km/h do prawie zera.
rzezniol Napisano 26 Lutego 2019 Napisano 26 Lutego 2019 6 minut temu, czapkens napisał: A co do klocków to podejdą do tarcz w rowerze? Kool Stop to chyba zawsze dobry wybór . Długo się im opierałem ze względu na cenę ... ale teraz nie żałuję żadnej wydanej złotówki. Do Spyre pasują KS-D620. Z tym że klocki nie pomogą nic na "gumowy" ciąg linki ... będzie więcej siły hamowania ale klamka nie stwardnieje, na to tylko pomogą odpowiednie pancerze. Pozdrawiam
czapkens Napisano 26 Lutego 2019 Autor Napisano 26 Lutego 2019 Czyli następna jazda to interwały i docieranie klocków. Doczytałem, że linki i pancerze Jagwire robi dobre, prawda to? Jeśli faktycznie warto zainwestować to w które? Głowa boli od patrzenia na ilość różnych możliwości - od ~3zł za metr do zestawów za 200 zł za komplet. Pytanie jest takie - co wybrać? Niestety opisy wiele nie mówią a numery modeli też średnio się pokrywają z tymi na stronie producenta, żeby je ułożyć gdzieś na skali producenta od Basic do Elite. A klocki skoro tak zachwalane chyba kupię. Ale to po wypłacie.
czapkens Napisano 26 Lutego 2019 Autor Napisano 26 Lutego 2019 Okej, niestety moja spostrzegawczość jest ograniczona dzisiaj, znalazłem model pancerza (KEB-SL) wg strony producenta najwyższy model, w cenie 8.50zł/metr chyba się szarpnę na nie. Pozostaje kwestia linek i tu niestety jest sporo więcej możliwości co powoduje dużo większe problemy z wyborem, nie wiem które będą właściwe i wystarczające. Tutaj będzie pytanie do Was, która linka? Hamulce jak wyżej a klamkomanetki Shimano Sora.
rzezniol Napisano 27 Lutego 2019 Napisano 27 Lutego 2019 Co do linek ... one aż tak się nie rozciągają jak to się może wydawać. Większość dobrych linek podczas procesu produkcyjnego i tak jest rozciągana żeby zacieśnić splot i zniwelować ich dalsze rozciąganie. Słowem linka jakiegoś uznanego producenta ... nierdzewna ... szlifowana ... ;). Unikaj linek pokrytych teflonem ... mimo początkowo lepszego poślizgu niż standardowa nierdzewna to warstwa ta z czasem się łuszczy i może zatykać pancerz powodując dodatkowy opór. Pancerz tak KEB-SL jest niekompresyjny ... są tacy co marudzą na technologię SL, ja tam jednak nie mam jej nic do zarzucenia. Szkoda tylko że moje Spyer obsługuje zwykły pancerz (CGX-SL), siły na Kool Stop`ach mam aż nadto ale "modulacja" od pancerza jest gigantyczna. Pozdrawiam
czapkens Napisano 28 Lutego 2019 Autor Napisano 28 Lutego 2019 Hmm, w takim razie co do linek to trzeba będzie poczytać i wybrać coś sensownego bez teflonu. Czyli lista zakupów wygląda mniej więcej tak, jeśli czegoś brakuje to prosiłbym o wypomnienie: 2x Kool Stop czerwone KS-D620 3m pancerz Jagwire KEB-SL - kolor do dogadania. Linka przód i tył bez teflonu (do wybrania konkretna) końcówki linek Zastanawia mnie jedna rzecz jeszcze. Co z tymi klamkami? Jak tam będzie zakończony pancerz? Będzie tak po prostu obcięty czy to da się jakoś zabezpieczyć?
rzezniol Napisano 28 Lutego 2019 Napisano 28 Lutego 2019 Normalne "szosowe" zakończenie linki hamulca, które jest inne niż w zwykłych linkach "MTB". Cześć linek dostępnych w handlu jest uniwersalna, na każdym końcu ma inne zakończenie. Na jednym końcu "szosowe" z drugim "MTB", ty obcinasz niepotrzebne. Pozdrawiam
czapkens Napisano 1 Marca 2019 Autor Napisano 1 Marca 2019 Jako że kupno pancerza i linki to takie wyzwanie to zacznę stopniowo. Najpierw klocki wymienię na wyżej wymienione Kool Stopy. Jeśli po dotarciu dalej będą niewystarczająco mocne to będę kombinował dalej a w międzyczasie się douczę z pancerzy i linek co do zakończeń i całej tej otoczki. Dzięki wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.