MichalD Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Rok temu kupiłem amortyzator jak w tytule czyli Suntour NRX D-RL air, który zasadniczo działał poprawnie, no może czułość nie była rewelacyjna (przesmarowany przed montażem do roweru). Ostatnie dwa wyjazdy (120km i 100km), po w sumie góra 2000km, pracował już znacznie gorzej to go rozebrałem wyczyściłem - działa ponownie OK. Maksymalne obecne ugięcie mierzone od uszczelki do opaski na ladze to +/-63mm. Jednak przy okazji chciałem zmienić mu skok na 75mm i tu pojawia się problem, gdyż podkładka na której opierają się sprężyny jest na ostatniej 3 dziurce (górnej, od strony zaworu). Posługując się schematem złożeniowym ze strony producenta (link niżej) brakuje elementu oznaczonego 5a, między 1 a 4 (bottom stopper / odbojnikiem) jest 75mm. Przy zakładaniu dolnych lag trzeba tak o jakiś centymetr ścisnąć cały amortyzator by można było wkręcić lewą, czyli tą od komory powietrznej, dolną śrubę. Ta od prawej strony tego nie wymaga. Gdzie leży problem? http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded views/2013/Suspension Fork/SF13-NRX/SF13-NRX-D-DS-RL-air-700-75,63-(1).PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Wszystko jest ok. Ty masz amorek z kartridżem olejowym gazowanym cisnieniowo przez to najpierw przykreć srubke od strony blokady a potem docisnij siła dolne lagi i przykreć drugą śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalD Napisano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Tak też zrobiłem, ale chodzi o skok amora. Mimo zawleczki na ostatniej dziurce jest 63mm a nie 75mm. Nie jest to jakoś super istotne bo to treking, ale pytam z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Na ostatniej od strony tłoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalD Napisano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Tak od strony tłoka - tu gdzie czerwona strzałka. Otwory są trzy co ok. 12-13mm(nie chciało mi się suwmiarki szukać by mierzyć dokładnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Tam są chyba podkładki do zmiany skoku a nie nit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalD Napisano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Nie ma żadnych podkładek które można by usunąć, w tej wyciąganej tulei tłoka też nic na końcu na 100% nie ma. Jest jak na powyższym zdjęciu tylko są 3 a nie 4 dziurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Sprawdź czy bez przykręcania prawej śruby z doły (tej od blokady) po napompowaniu wysunie się na oczekiwaną wysokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 8 godzin temu, MichalD napisał: Nie ma żadnych podkładek które można by usunąć, w tej wyciąganej tulei tłoka też nic na końcu na 100% nie ma. Jest jak na powyższym zdjęciu tylko są 3 a nie 4 dziurki. NRX to nie amor MTB gdzie tam zakres jest 80/100/120/130 pod kola 29" lub 80/100/120/130/140 pod koła 26" lub 27,5" W NRX-ach występują albo 3 dziurki czyli zakres skoku 50/63/75mm albo w wysokich modelach jest jeden nit blisko łebka bez żadnych innych otworów gdzie tam sie zmienia wtedy podkładkami (modele NRX wersji S) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.