Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

https://www.skiandbikes.de/grade-comp.htm/v-59285?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TK-ZsDXF7wCFj3b7GLPzOPf-9bKdfXQZwxZjCNjWFKNML8uabB_MQgaAqKREALw_wcB

Zastanawiam się czy nie dorzucić tej stówki i dzwignąć Centuriona. 

https://bike-alm.de/fahrraeder/cyclo-cross-gravel-bike/centurion-crossfire-gravel-2000-2018-24559

Jakie są Wasze przemyślenia i porady? 

 

Edytowane przez Yarasoo
Dodatkową treść
Napisano

Zastanawiam się nad budżetowym gravelem, w którego można zainwestować i śmigać po szutrach,lasach, czasem błocie.Rzadziej asfalcie.Chodzi mi głównie o trwałość tej konstrukcji w leśnych ostępach.Często widzę w nowych gravelach szersze rodzaje opon,w tym modelu np.podaje się maksymalnie 32mm, nie wiem czy to aby wystarczy.I czy sama rama nada się na katowanie po kamiorach i błocie... 

  • Mod Team
Napisano

Opony  35 mm powinny wejść bez problemu ( piszę o tyle, bo z przodu jest masa miejsca nawet na 40 mm ) , ale trakcja to głównie rodzaj bieżnika, a nie tylko ich szerokość.

 Fabryczne koła są trochę kiepskie, ale powinny dać radę. Sama rama jest bardzo trwała i wygodna ,linki są w pełnych pancerzach na całej długości, kierownica typu flare. 

Minusem mogą być zwykłe szybkozamykacze,ale kilka lat temu nikomu nie przeszkadzały zwykłe QRy w fulach 130 mm/140 mm.

 

 

  • Mod Team
Napisano

Nie, ponieważ w tej ramie wymiana mocowania na sztywną oś jest niemożliwe. Poza tym IMO nie jest to konieczne przy Grade, który ma dosyć sztywną ramę. 

  • Mod Team
Napisano

Osprzętowo Grade jest daleko w tyle w stosunku do Centuriona. W tej cenie tylko Centurion ( lepszy osprzęt , sztywna oś z tyłu , korba ze zwykłym suportem, a nie kwadrat jak w GT).

Napisano

miałem Grade'a i tam max wchodzą oponki 37-38, zależy od producenta. Niby dużo ale dla mnie to było trochę mało.. poza tym rowerek bardzo przyjemny, rama faktycznie dość sztywna i wytrzymała, bardzo fajna i szeroka kierownica. W mojej opinii jest to coś pomiędzy endurance a gravelem.

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dzięki za radę i wsparcie.Zdecydowałem się na centuriona.Teraz mam tylko kłopot z dobraniem ramy.Jakiś czas temu zamówiłem haibike'a all track 1.0 w rozmiarze 54cm i okazał się za wysoki.Mam 176cm wzrostu,a w kroku jakieś 80cm.Centurion oferuje rozmiar 53cm i 50cm.Nie mam pewności który bardziej się nada... 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dźwignąłem ramę 50cm i jest cacy.Centi wymiata.Powoli będę go modyfikował na swoją modłę.https://media.tenor.com/images/e878eaf8680eda957bccb5828227b8b7/tenor.gif

  • 11 miesięcy temu...
Napisano
W dniu 10.03.2019 o 23:30, Yarasoo napisał:

Dzięki za radę i wsparcie.Zdecydowałem się na centuriona.Teraz mam tylko kłopot z dobraniem ramy.Jakiś czas temu zamówiłem haibike'a all track 1.0 w rozmiarze 54cm i okazał się za wysoki.Mam 176cm wzrostu,a w kroku jakieś 80cm.Centurion oferuje rozmiar 53cm i 50cm.Nie mam pewności który bardziej się nada... 

Hej,

 

Jestem ciekaw Twojej opinii po roku. Mam również 176cm wzrostu i poszukuję gravela do 3000zł.  Jaki rozmiar Centuriona zakupiłeś? 

Obecnie Gt Grade'y są w przecenie, co czyni je sporo tańszymi od Centurion Crossfire Gravel 2000. Co mógłbyś polecić @Yarasoo ?

Dzięki z góry.

Pozdrawiam,

Artur

Napisano (edytowane)

No witam.Wziąłem ramę w rozmiarze 50cm.Mostek jest ciut za krótki.Zamiast 70-tki lepiej sprawdziłby się 90 lub 100,przynajmniej w moim wypadku.Generalnie rower zawiódł w kilku kluczowych kwestiach.Najgorzej prezentują się komponenty niejakiej firmy procraft.Katastrofa.Ich obręcze to parodia westernu.Dziury na szprychy wyglądają jakby ktoś je nawiercał po ostrym balecie .Mostek,sztyca czy siodło to też produkty niskiej jakości.Jeśli chodzi o ramę i widły to z dala robi to dobre wrażenie.Jednak kiedy przyjrzymy się bliżej jest słabo.Pancerze wpuszczone bez gumowych zaślepek bezpośrednio w ramę i wylot częściowo otwarty tuż pod korbą dają do myślenia kiedy chcemy wjechać w bardziej błotnisty teren.Nieprzemyślana konstrukcja.Najsłabiej wyglądają tylnie widły, gdzie znajdziemy wspawane miejsca na oryginalny bagażnik od centuriona.Przez ten zabieg wszystkie cztery rury są częściowo otwarte i bezpośrednio narażone na błoto i syf.Na plus waga,niezły napęd i może owijka baranka.Po prawdziwe w moim odczuciu to rower miejski,którego nie poleciłbym nawet na szutry.Kultura jazdy jest na niezłym poziomie,powoli go po swojemu modyfikuję,ale jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz.Z perspektywy czasu widzę, że trzeba było wypatosić te pińcet czy osiemset jurków więcej i nabyć coś uznanej marki jak rose czy rondo tym samym oszczędzając sobie nerwów.Z GT nie miałem styczności,ale słyszy się dużo dobrego o gravelach tej marki.Tyle ode mnie.Pozdrawiam.

Edytowane przez Yarasoo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...