Yarasoo Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 (edytowane) https://www.skiandbikes.de/grade-comp.htm/v-59285?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TK-ZsDXF7wCFj3b7GLPzOPf-9bKdfXQZwxZjCNjWFKNML8uabB_MQgaAqKREALw_wcB Zastanawiam się czy nie dorzucić tej stówki i dzwignąć Centuriona. https://bike-alm.de/fahrraeder/cyclo-cross-gravel-bike/centurion-crossfire-gravel-2000-2018-24559 Jakie są Wasze przemyślenia i porady? Edytowane 24 Lutego 2019 przez Yarasoo Dodatkową treść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Może coś dopisz? Wrzucasz link, coś piszesz w nazwie tematu i tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Zastanawiam się nad budżetowym gravelem, w którego można zainwestować i śmigać po szutrach,lasach, czasem błocie.Rzadziej asfalcie.Chodzi mi głównie o trwałość tej konstrukcji w leśnych ostępach.Często widzę w nowych gravelach szersze rodzaje opon,w tym modelu np.podaje się maksymalnie 32mm, nie wiem czy to aby wystarczy.I czy sama rama nada się na katowanie po kamiorach i błocie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Opony 35 mm powinny wejść bez problemu ( piszę o tyle, bo z przodu jest masa miejsca nawet na 40 mm ) , ale trakcja to głównie rodzaj bieżnika, a nie tylko ich szerokość. Fabryczne koła są trochę kiepskie, ale powinny dać radę. Sama rama jest bardzo trwała i wygodna ,linki są w pełnych pancerzach na całej długości, kierownica typu flare. Minusem mogą być zwykłe szybkozamykacze,ale kilka lat temu nikomu nie przeszkadzały zwykłe QRy w fulach 130 mm/140 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Czyli generalnie polecałbyś wymianę na sztywną oś?Jest to wogóle możliwe w ramię tego typu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Nie, ponieważ w tej ramie wymiana mocowania na sztywną oś jest niemożliwe. Poza tym IMO nie jest to konieczne przy Grade, który ma dosyć sztywną ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Mhm, a co powiesz o centurionie?Warto dorzucić tą stówkę?Wart jest swojej ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 O jakim rowerze piszesz? Jakiś link? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 https://bike-alm.de/fahrraeder/cyclo-cross-gravel-bike/centurion-crossfire-gravel-2000-2018-24559 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Osprzętowo Grade jest daleko w tyle w stosunku do Centuriona. W tej cenie tylko Centurion ( lepszy osprzęt , sztywna oś z tyłu , korba ze zwykłym suportem, a nie kwadrat jak w GT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 @durnykot prawdę pisze Zdecydowanie Centurion. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 miałem Grade'a i tam max wchodzą oponki 37-38, zależy od producenta. Niby dużo ale dla mnie to było trochę mało.. poza tym rowerek bardzo przyjemny, rama faktycznie dość sztywna i wytrzymała, bardzo fajna i szeroka kierownica. W mojej opinii jest to coś pomiędzy endurance a gravelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 Dzięki za radę i wsparcie.Zdecydowałem się na centuriona.Teraz mam tylko kłopot z dobraniem ramy.Jakiś czas temu zamówiłem haibike'a all track 1.0 w rozmiarze 54cm i okazał się za wysoki.Mam 176cm wzrostu,a w kroku jakieś 80cm.Centurion oferuje rozmiar 53cm i 50cm.Nie mam pewności który bardziej się nada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2019 Dźwignąłem ramę 50cm i jest cacy.Centi wymiata.Powoli będę go modyfikował na swoją modłę.https://media.tenor.com/images/e878eaf8680eda957bccb5828227b8b7/tenor.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturro863 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 W dniu 10.03.2019 o 23:30, Yarasoo napisał: Dzięki za radę i wsparcie.Zdecydowałem się na centuriona.Teraz mam tylko kłopot z dobraniem ramy.Jakiś czas temu zamówiłem haibike'a all track 1.0 w rozmiarze 54cm i okazał się za wysoki.Mam 176cm wzrostu,a w kroku jakieś 80cm.Centurion oferuje rozmiar 53cm i 50cm.Nie mam pewności który bardziej się nada... Hej, Jestem ciekaw Twojej opinii po roku. Mam również 176cm wzrostu i poszukuję gravela do 3000zł. Jaki rozmiar Centuriona zakupiłeś? Obecnie Gt Grade'y są w przecenie, co czyni je sporo tańszymi od Centurion Crossfire Gravel 2000. Co mógłbyś polecić @Yarasoo ? Dzięki z góry. Pozdrawiam, Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yarasoo Napisano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 (edytowane) No witam.Wziąłem ramę w rozmiarze 50cm.Mostek jest ciut za krótki.Zamiast 70-tki lepiej sprawdziłby się 90 lub 100,przynajmniej w moim wypadku.Generalnie rower zawiódł w kilku kluczowych kwestiach.Najgorzej prezentują się komponenty niejakiej firmy procraft.Katastrofa.Ich obręcze to parodia westernu.Dziury na szprychy wyglądają jakby ktoś je nawiercał po ostrym balecie .Mostek,sztyca czy siodło to też produkty niskiej jakości.Jeśli chodzi o ramę i widły to z dala robi to dobre wrażenie.Jednak kiedy przyjrzymy się bliżej jest słabo.Pancerze wpuszczone bez gumowych zaślepek bezpośrednio w ramę i wylot częściowo otwarty tuż pod korbą dają do myślenia kiedy chcemy wjechać w bardziej błotnisty teren.Nieprzemyślana konstrukcja.Najsłabiej wyglądają tylnie widły, gdzie znajdziemy wspawane miejsca na oryginalny bagażnik od centuriona.Przez ten zabieg wszystkie cztery rury są częściowo otwarte i bezpośrednio narażone na błoto i syf.Na plus waga,niezły napęd i może owijka baranka.Po prawdziwe w moim odczuciu to rower miejski,którego nie poleciłbym nawet na szutry.Kultura jazdy jest na niezłym poziomie,powoli go po swojemu modyfikuję,ale jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz.Z perspektywy czasu widzę, że trzeba było wypatosić te pińcet czy osiemset jurków więcej i nabyć coś uznanej marki jak rose czy rondo tym samym oszczędzając sobie nerwów.Z GT nie miałem styczności,ale słyszy się dużo dobrego o gravelach tej marki.Tyle ode mnie.Pozdrawiam. Edytowane 30 Marca 2020 przez Yarasoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.