gilgamesz Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 Kupiłem sobie taki rowerek: Lazaro R7 ,na kółeczkach 27.5”. Niestety budżet miałem do 1000 pln i stąd taki wybór . Chciałem tez coś nie na kołach 26”. Wiadomo, ze za te pieniądze trudno aby sprzęt był demonem lekkości. Dlatego mam pytanie, co należało by w przyszłości wymienić, by trochę urwać na wadze? Nie chodzi mi o jakieś radykalne przeróbki, bo nie ma na to za bardzo kasy, ale jednak chciałbym rowerek trochę odchudzić https://allegro.pl/oferta/27-5-lazaro-r7-v1-altus-kaseta-amor-hydraulika-18-7300239502
giagi Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 A po co urywać na wadze? Co zmieni urwanie paruset gram? Wyczuwalna różnica i tanim kosztem to co najwyżej wymiana opon na lżejsze...
gilgamesz Napisano 23 Lutego 2019 Autor Napisano 23 Lutego 2019 Chciałbym urwać choć koło kilograma.Na samych pedałach urwałem 100 g, bo te oryginalne były cholernie ciężkie , a ja miałem jeszcze swoje ze starego roweru. Opony to dobra propozycja , pewnie spokojnie uda się urwać z 400 g na obu. To już by było 0.5 kg. A na czym z osprzętu ( przerzutki , manetki ....) dało by się jeszcze zejść z wagi. Z tym , ze w rachubę wchodzi osprzęt maks do grupy acera, bo mam 8 rzędowa kasetę . Na kierze i mostku tez uszczkne ze 150- 200g bo mam jakiegoś krótszego WCS.
SoloTM Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 W napędzie korba, ale nie nowa bo takich już nie ma, tylko starsza używana z wysokich grup. Na kwadrat oczywiście. Minus 400 gramów najmniej. Koszt 100-200 pln ( w bdb stanie podkreślam )
giagi Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 Z reszty to najwięcej do urwania na suporcie i korbie ale to już nie będzie tak tanio... To nie jest rower aby walczyć o gramy, po prostu staraj się więcej jeździł w dół niż pod górę
WaGiant Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 To nie jest rower który warto bardzo ulepszać . Zawsze zostanie Ci toporna rama i marny widelec . Amortyzatory są drogie i raczej nie ma sensu wkładać do roweru za 1kzł amora kosztującego więcej . Podobna sprawa z kołami . Moim zdaniem jedyną sensowną zmianą , która przełoży się na lżejszą , przyjemniejszą jazdę jest zmiana gum . Lekkie opony o odpowiednim do potrzeb bieżniku i lekkie dętki . Napęd zostawiłbym do naturalnego zużycia . Jeździć i cieszyć się . Aha , łańcuch zajedziesz dość szybko . Hg 40 jest beznadziejnie słaby , czasem wystarczy 300 km w górach . Kup przymiar i zmień na KMC jak rozciągniesz . Wagi nie zmniejszysz ale kaseta pożyje dłużej .
gilgamesz Napisano 24 Lutego 2019 Autor Napisano 24 Lutego 2019 Co do opon to pomyślałem o Continentalach Race King 2.0 . Co o tym sądzicie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.