_GoGoL_ Napisano 21 Lutego 2019 Napisano 21 Lutego 2019 Cześć, Jest taka sprawa. Dziś zmieniałem kompletne nowe koło w rowerze. Było jakies WTB na piaście klasy Deore 615. Kręciło się normalnie, szybko. Nowe koło to Deore XT WH-M785, data produkcji 2010. Czyli zasadniczo 2 klasy wyżej sprzęt. Problem jest taki, że kręci się ono znacznie wolniej niż stare, wysłużone Deore 615 O co może chodzić? Żadnych luzów nie ma. Kwestia przeserwisowania piasty? Po blisko 10 latach pewnie bebechy/smar to "bajka". Poniżej zdjęcie starej piasty i zaznaczonego na czerwono elementu, który powoduje, że koło tak kiepsko się kręci + filmik porównawczy (tył nowe koło) Wszystkie filmiki w sieci jakie znalazłem pokazują co najwyżej serwis tej piasty w systemie z szybkozamykaczem, a j mam sztywną ośkę. Jakieś rady? https://www.facebook.com/100002661558568/videos/pcb.1351110501696758/1974501769315189/?type=3&theater&ifg=1
Gość Napisano 21 Lutego 2019 Napisano 21 Lutego 2019 10 lat bez serwisu i zamiast zajrzeć, to pytasz na forum gdzie leży problem?
pdz Napisano 21 Lutego 2019 Napisano 21 Lutego 2019 Mam 2 kpl. kół MT55 i na nich jeżdżę większość czasu, bo do pracy, XT czyli M785 na maratony, wypady i oba kpl. na szybkozamykaczu ale to pewnie nieistotne. Chciałem się wypowiedzieć w kwestii tych 10 lat, moje mam krócej ale serwisuję co roku, czyli rozbieram, czyszczę, smaruję i składam. Nie jestem specem czy serwisantem, nie mam porównania ale budowa jak i serwisowanie są proste i zacząłbym od tego , ponieważ przynajmniej moje na 9mm samozamykaczu mają dość solidne uszczelnienia, więc jak dostała się tam woda np. podczas mycia myjką ciśnieniową to raczej stamtąd nie wyleci.
Gość Napisano 22 Lutego 2019 Napisano 22 Lutego 2019 Przod- Caly internet powiadasz? Czas ponizej minuty na calosc. Tu masz tyl na fat osce M6000, w sumie analogicznie jak XT i to u Szaja. Polska wersja tez jest, ale wtedy moj czas lacznie z pisaniem bedzie powyzej minuty ;]
_GoGoL_ Napisano 22 Lutego 2019 Autor Napisano 22 Lutego 2019 Zrobiłem jak na fimiku szaja. Efekt taki ze po prostu konusy były za mocno skręcone. O dziwo pomimo uplywu czasu w środku wszystko cacy. Smar na łożyskach itp. Nic nie było trzeba robić. Koło juz kreci sie normalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.