Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Też lekki nie jestem i jak to na testach nie było dużo czasu, więc tył na oko, przód tak jak w swoim nabiłem i czułem różnicę ale mam na myśli Sparka a więc i damper. Pewnie w Scale aż tak tego nie czuć, bo amortyzowany jest przód.

Jak pisałem (moja, bo nie wiem jak inne) Reba ugina się nawet na zablokowanym 1 cm, może ciut więcej więc czasami się łapie na tym, że jadę z pracy asfaltem , zjeżdżam do lasu po drogach w puszczy jadę do domu na zablokowanym i tego nie czuję.

Napisano
Teraz, pdz napisał:

Reba ugina się nawet na zablokowanym 1 cm

Każdy amortyzator (normalny, nie jakieś wynalazki-uginacze) tak działa. Zabezpiecza go to przed uszkodzeniem w przypadku nagłego wjechania w dziurę/najechania na przeszkodę. :)

Napisano

Zgadza się i czasami to przeszkadza a ten Scottowy jest naprawdę sztywny i nie przesadzę chyba jak powiem, że się ugina 1-2 ale mm.

Już nie czytam więcej wątków, jadę w sobotę na negocjacje i zamawiam, bo w ten sposób to wszystko inni wykupią i nigdy nic nie kupię ;-)

Dzięki Wszystkim za pomoc.

Napisano (edytowane)
Teraz, pdz napisał:

Już nie czytam więcej wątków, jadę w sobotę na negocjacje i zamawiam, bo w ten sposób to wszystko inni wykupią i nigdy nic nie kupię ;-)

Ciekawe, kiedy będą... Może już wyprodukowali, a może będziesz czekał do kwietnia.
Ja swój próbowałem kupić od 3 listopada, miał być 15-go. Finalnie odebrałem go 28 grudnia, a to i tak była podobno jakaś minimalna partia na kraj. Właściwe dostawy były planowane na luty-kwiecień. Więc przed zostawieniem zadatku* dowiedz się, kiedy wybrany model będzie dostępny. ;)

 

* koniecznie zostaw zadatek, a nie zaliczkę. Zadatek w razie czego możesz wycofać, zaliczkę - niekoniecznie. :P

P.S. Gdzie będziesz zamawiał? Komorów, Zamiany, Okrzei czy Anielewicza? ;)

Edytowane przez TheJW
Napisano (edytowane)

W tłumikach motion control jest floodgate i to działa tak, że przy nagłym uderzeniu (wjazd w dziurę, zjazd ze schodów itp.) olej przepływa bypassem (blokada jest omijana). I akurat reba powinna być po zablokowaniu sztywna (no może 1-2mm właśnie może się ugiąć) - kwestia poziomu oleju w tłumiku. A np. w revelu czy yarku RC blokada nie jest pełna bo tam nie zamyka się w pełni zawór.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano (edytowane)

Zgadza się, jak przy serwisie naleję tyle oleju co napisali to czy manetka jest zablokowana czy odblokowana to mam pełną blokadę ... pewnie dlatego, że oleju jest pod korek i nie ma gdzie się przemieszczać :-) więc olej leję jak napisali i nieco odsysam , skręcam , sprawdzam i w razie potrzeby odsysam strzykawką lub dolewam po trochu.

Ilość oleju sprawdzałem to w pdf serwisowym, nawet dla pewności napisałem do dystrybutora aby mi rozszyfrował rok produkcji, bo w końcu myślałem, że coś jest nie tak ale rok się zgadza a takie problemy mają też inni, chociaż tak z głowy strzelam, że w manualu ilości nie są okrągłymi liczbami tylko są bardzo dokładne, bodajże 103 ml dla mojego rocznika.

Edytowane przez pdz
Napisano
9 minut temu, TheJW napisał:

 

* koniecznie zostaw zadatek, a nie zaliczkę. Zadatek w razie czego możesz wycofać, zaliczkę - niekoniecznie. :P

Jest akurat na odwrót :). Zaliczke możesz odzyskać, zadatku nie odzyskasz na pewno. Wybór zadatku miałby za to inny skutek - gdyby sklep nie dostarczył Ci roweru w wyznaczonym przez zawarta umowę czasie to mógłbyś dochodzić zwrotu nawet dwukrotności wpłaconego zadatku (ta dwukrotność jest przyjęta zwyczajowo więc umowa powinna to potwierdzać dla bezpieczeństwa). Właśnie dlatego każdy sklep proponuje wpłatę zaliczki. Zadatek wpłaca się z reguły przy okazji kupna mieszkania kiedy to sprzedawca chce sie zabezpieczyc, abyś nie czmychnal gdybyś znalazł coś lepszego w miedzyczasie. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@Sabarolus oczywiście, że tak. Pomerdało mi się coś w główce, już któryś raz dzisiaj, to nie mój dzień... :)

Piszesz, że sprzedawcy wolą brać zaliczkę, a ja mam inne doświadczenia. Wszystkie sklepy, w których kupowałem lub chciałem kupić rower, chciały brać/brały zadatek.

Edytowane przez TheJW
Napisano

@TheJW W sumie pisałem przez pryzmat swoich doświadczeń. Większość sklepów, które ja znam, i z którymi robiłem jakieś interesy proponowała zaliczkę. Zadatek jest oczywiście dla nich wygodny - po wpłacie już się nie możesz wycofać i w razie rozmyślenia przepadnie. Należałoby wtedy skonstruować dobra umowę do kiedy ma być dostarczony towar i do kiedy dokonana reszta wpłaty, tak, aby i kupujący był zabezpieczony, a nie tylko sklep ( bo panie, a co my potem z tym zrobimy dystrybutor nie weźmie z powrotem). 

Napisano

Pytałem o Scale i Spark , oba w wersji RC 900 Team i rozmiarze S , są w magazynie w Europie i oba dostępne w około 2 tygodnie.

Sklep przez polecenie Kolegi, który troszkę już tam kupił.

Napisano
Teraz, kosa1987 napisał:

warto dopłacać 450zł do RLC?

Jak nie jeździsz bardzo ambitnie i/lub nie będziesz umiał tego wykorzystać -  zdecydowanie nie. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...