giagi Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Jak człowiek się już w rower wkręci to dochodzi do momentu potrzeby samodzielnego złożenia roweru... inni sadzą drzewa, budują domy, ja wolę złożyć rower Są na stanie dwa fajne kółka DT Swiss, kaseta i tarcze hamulcowe a więc idealnie na start Największy dylemat to oczywiście wybór odpowiedniej ramy :/ a okazuje się, że to nie takie proste bo są pewne warunki brzegowe; - dostępność w naszym ładnym kraju - budżet max 1000-1200zł - rama komfortowa do jazdy rekreacyjnej po lesie, mieście itp. - sztywna oś (142x12) - wytrzymała bo rider już nie szczaw i swoje waży - główka taper - rozmiar 15-16" Oczywiście można odstąpić od sztywnej osi i dokupić odpowiednie endcapy DT, myślałem już o starszym Primalu ze względu na bardziej stromy kąt główki ale rozmiar S też aż tak mały nie jest, Peak też bez sztywnej osi i też w S mały nie jest. Zresztą trailowa geometria to chyba przesada do jazdy po mieście i lesie...
Ilia Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Ja bym ze sztywnej osi nie rezygnował. W połączeniu z hamulcami tarczowymi mocno ułatwia życie, nie wyobrażam sobie powrotu do 9 mm. Szkoda, że nie podałeś swojej wagi. Jak ważysz poniżej 100 kg to praktycznie każdą możesz brać śmiało. I możesz jeszcze dorzucić info o wzroście. Taper to już praktycznie standard. Widelec chcesz dać o skoku 100 mm? Myślę, że rekreacyjnej jazdy po mieście i lesie więcej nie trzeba.
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 165cm/85kg to prawda jak ktoś spróbuje sztywnej osi to ciężko wrócić do qr, szkoda, że primal nie ma sztywnej osi (nie mówię tu wersji plusowej bo mam zwykłe piasty) bo już zaczął mi się podobać, że nawet planowałem zakup na zapas kilku haków przerzutki
Szary_wolf Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 A Accent Peak TA 12 nie będzie w Twoim rozmiarze? Spełnia wszystkie Twoje wymagania
Eazy Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Jeżeli nie będziesz się bardzo upierać, że zakup musi być w PL to tutaj masz dwie ciekawe opcje: Alu: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-hpa-sl-27.5-side-swing-frame-black-n-blue-692535 Carbon (wyjdzie trochę ponad budżet, ale za to 'wungiel'): https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-slt-27.5-side-swing-frame-carbon-n-flashred-837341 Sklep sprawdzony przez wielu użytkowników forum.
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 Jeszcze mały szczegół - pożądany suport BSA 69-73, napęd leci 1x11 Sram
Eazy Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Wcale nie taki mały ten szczegół, bo w tej chwili wypada z dostępnych opcji znaczna część ram
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 1 godzinę temu, Szary_wolf napisał: A Accent Peak TA 12 nie będzie w Twoim rozmiarze? Spełnia wszystkie Twoje wymagania Kolejny szczegół, koła mam 27.5"
Eazy Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Zastanów się, czy aby na pewno press-fit to takie zło i czy wrzucenie skręcanego Token'a nie załatwi sprawy. Co do napędu SRAM / Shimano to kwestia zmiany tylnego haka. W tych bardziej popularnych markach nie powinno być z tym problemu.
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Proponuję brać ramę ścieżkowca. Komfort wbrew pozorom nie będzie wcale zły. Z przykładowych spełniających kryteria techniczne i finansowe ns bikes eccentric evo 27,5 lub octane one prone 27,5. Napęd 1x10/11.
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 Patrzyłem na NS ale kąt główki ma dość mocno wypłaszczony i w rozmiarze S dość duże TT i ST. Zresztą trudno porównywać te wymiary ram bo często w realu te wymiary wychodzą nieco inaczej. Myślałem mocno o Primalu 2017 bo tam kąt był jeszcze bardziej akceptowalny bo 67stopni a przy amorku 120mm wyszło by prawie 68 ale znowu ta oś... Pytanie - jak ścieżkowiec się sprawdza w codziennym użytkowaniu? Plusem takiej ramy zapewne będzie wyżej usadowiona kierownica...
Brombosz Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Teraz, giagi napisał: Pytanie - jak ścieżkowiec się sprawdza w codziennym użytkowaniu? Kwestia tego jakie załadujesz tam opony. Resztę idzie w miarę dostosować jak rama będzie w dobrym rozmiarze. Demonem prędkości po prostu nie będzie.
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 NS i Octane One mają za to sporą zaletę w sztywnej osi i postmount... Jak szukam w necie geometrii NS to znajduję tabele z różnie podającymi wymiarami... Obecnie posiadam Maxxisy Ikon i Hutchinson Cobra ale planuję dokupić jeszcze jakieś inne szybsze i bardziej odpowiednie na asfalt. Tak więc miejscem na oponę nie muszę się martwić, choć nie wykluczone iż w przyszłości wyjdzie potrzeba montażu jakiegoś balona na morenowe piachy
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 Napęd jaki już posiadam to Sram 1x11 32T z przodu i 11-42 z tyłu Czeka mnie na pewno dokupienie hamulców, sztycy, suportu, steru, kierownicy i łańcucha
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 @giagi: odnośnie komkomfortu to mój primal daje dużo więcej niż canyon (patrz w moje rowery). Primal ma kąt główki 65 a canyon 69,5. Kluczowa kwestia to właśnie dobór opon i kokpitu. Cały zeszły sezon w tym primalu miałem koła non-boost (z tylu chinskie adaptery za kilka zł) i wideł z xc o skoku 130mm i też dawał radę.
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 Szkoda, że Primal w 27.5 nie ma sztywnej osi
Ilia Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Co do presfita, ja u siebie w jednym z rowerów mam aluminiowy suport Race Face i nie mam z nim problemów. Wcześniej był plastikowy Srama i po pewnym czasie zaczął lekko stękać. Co do komfortu to tak jak wspominali, kwestia mostka, kierownicy. Ważne są też dobre gripy i siodełko o odpowiedniej szerokości.
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 W kwestii pressfita to o ile z rozwiązaniami sram bywają problemy typu skrzypienie/piszczenie/trzeszczebie to w shimano jest dobrze. Z serwisowego pkt widzenia łatwiej mi jest wymienić suport PF niż zapieczony BSA. Nie ma też obecnie kwestii trwałości muf. Wracając do primala - możesz pójść w 2018. Poprawiona jest geo i prowadzenie kabli. Boost da się elegancko ominąć (poniżej mój primal z czasów jak miał koło non-boost, nawet adapterów nie widać ;))
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 Jak wagowo wypada Twój Primal? Zastanawiałem się czy faktycznie nie dokupić adapterów i brać ramę z boostem, jedynie te kąty nowego Primala mnie odstraszały ale można faktycznie nie taki diabeł straszny
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Z racji lżejszych kół, opon, dętek, amortyzatora i rurek będzie co najmniej z 1kg lżejszy niż fabryczny primal pro (nie miałem okazji ważyć) strzelam, że max. 12,5kg.
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Skromne 160 aczkolwiek mam gdzieś pod ręką airshaft żeby go skrócić na 140 (jeszcze się waham czy to robić).
giagi Napisano 19 Lutego 2019 Autor Napisano 19 Lutego 2019 W zakładanym budżecie z ram można kupić też stare paroletnie leżaki magazynowe wyższych modeli Cube, Bulls, Merida, Focus itp. Z pewnością można na nich złożyć rower lekki ale czy wytrzymały?
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 Zależy co ma taki rower znieść. Przy Twojej masie i dropach nie większych niż wysoki krawężnik nie będzie z nimi żadnego problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.